Voi halvattu mikä kampaamokäynti
Hiukseni oli kasvatettu lapaluiden alle ulottuviksi. Pyysin kerrostetun, v-muotoon leikatun rikotun latvalinjan mallin, ja ehdottomasti missään tapauksessa ei lyhennystä pituudesta. Ja kerroin, että inhoan varsinkin elovenatyyppistä tasakampausta.
Kampaaja lyhensi pituudesta 20 cm! Ja leikkasi tasapitkän mallin! Eikä suostunut tekemään kerroksia! Mitä halvattua? En nukkunut tuolissa vaan huomatessani, mitä hän teki, kerroin, mitä siis toivon, ja kun leikkasi tasapitkää, sanoin, että ei tasapitkää vaan v-malli. Ja leikkasi pituudesta järkyttävästi! Siis koko malli on aivan päinvastainen kuin toivoin.
Sanoin siinä olevani itkun partaalla ja pyysin korjaamaan edes loppuja sen suuntaiseksi kuun olin pyytänyt, mutta hän ei suostunut. Veloitti täyden hinnan. Paikalla oli liikkeen omistaja ja pyysin jonkun muun kampaajan korjaavan työnjälkeä, muttei sekään onnistunut.
En todellakaan, tietenkään enää koskaan mene ko. kampaamoon. Mutta se on laiha lohtu nyt, kun on kauheat rumat töpöhiukset. Olin kasvattanut niitä kaksi vuotta! Itkisin ellen olisi niin vihainen. Mikä vaivaa tuollaista kampaajaa?!
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja luottokampaajalla on välimatkaa 1600km. Onko palstan ennätys?? :D Muilla en suostu käymään.
Mulla reilu 2000 km, entisessä asuinmaassani. 😄 Käyn taas joulun jälkeen siellä kampaajalla, kun vierailen muutenkin! Varasin jo ajan.
Kaksi kertaa vuodessa suunnilleen tulee käytyä siis kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttä se, että jos menen kampaajalle tosi pitkien hiusten kanssa ja sanon että haluan max. olkapäille olevan polkan ja värjäyksen. Kampaaja tietysti leikkaa ensin karkeasti paljon pituudesta tukkaa pois ja vasta sitten alkaa värjätä hiuksia ja lopuksi se oikea muotoleikkaus. Eli miksi tuosta toimenpiteestä veloitetaan pitkien hiusten mukaan? Joo, olihan mulla pitkä tukka sisään astuessa mutta eihän se värjää tai muotoile pitkää tukkaa kun napsaisee sen heti aluksi lyhyemmäksi. Eikö pitäisi velottaa halvemman taksan mukaan eikä niiden pitkien?
Nauratti vaan tämä viime käynnin jälkeen.
Tähän auttaa fiksu temppu, leikkaat sen pitkän tukan melkein haluamaasi mittaan kotona fiskarseilla ennen kampaamoaikaa. Sitten selität, että pitäisi vähän lyentää "max olkapäille polkka" :)
Vähän sama juttu kuin että hää- tai juhlakampausta tilatessa kannattaa tilata aika vaan nutturaan. Ei koskaan hääkampaukseen.
Mun luottokampaaja vaihtoi alaa ja lopetti kampaajan työt.☹ Uutta en ole löytänyt. Ja mä todellakin suuttuisin verisesti, jos mun vuosia kasvattama tukka pilattaisiin kampaajan toimesta jotenkin. 😈
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan ollut todella onnekas, sillä mulle ei ole ikinä käynyt noin... Että oltaisiin leikattu 20 senttiä enemmän kuin piti, tai ei suostuttu kerrostamaan, tai värjätty jotain kummaa.
Mutta ihan vähän aikaa sitten pomo tuli polkkatukan kanssa parturista vaikka piti latvoja tasata. En vaan ymmärrä miten parturit eivät selvää kieltä tajua.
Jos miehellä on niin pitkät hiukset, olisi kannattanut ehkä mennä kampaajalle.
mummi*4 kirjoitti:
hei,sinuna ottaisin yhteyden kuluttajaasiamieheen,sinua kohdeltu todella rumasti,ihmeellistä käytöstä kun kampaamon omistajakaan ei asiaan puuttunut,vieläkään ei ole myöhäistä saada korvausta,ja todisteena sinulla on oma pääsi,sinuna en korjaisi sitä ennenkuin on valokuvia ja todistaja,eikö kukaan muu asiakas sanonut mitään,itselleni käynyt ihan samoin,mutta annoin kyllä kuulua,sanoin että jollei siis tajunnut mitä tarkoitan,olisi sanonut,olin todella vihainen.
ja sinulle joka sanoit että kommentoi kampaaja hiusten kuntoasi,se on sinun hyväksesi,minullekin on sanottu ettei suostu tekemään mitään ennenkuin hiukset kunnossa,minulla sairauden takia,ja lääkkeiden joita joudun syömään,,
nyt tukka on alaselkään,ja mietin menoa erikoispermanenttiin,korkkiruuvikiharat!
Tekstiäsi olisi huomattavasti helpompaa lukea jos aloittaisit lauseet isolla kirjaimella. Toinen ärsyttävä tekijä tekstissäsi on tuo, että et laita pilkun jälkeen välilyöntiä. Missä olet käynyt koulusi, kun et edes alkeellisimpia kirjoitussääntöjä hallitse?
ai niin,kerran kun opiskelija teki permanenttini,omistaja kertoi että saan uuteen ajan,en nyt muista mikä vika oli,ilmaiseksi.
Ihan samat kokemukset! Minulla on paksut, taipuisat ja vyötärölle saakka pitkät hiukset, enkä ikinä ole tullut kampaajalta tyytyväisenä pihalle. Köyhempänä ja pettyneempänä vaan.
Vanhojentanssikampaus oli jotakin järkyttävää: pöhöttynyt Maija Poppasen nuttura, joka ei sopinut juhlapukuni tyyliin, vaikka kampaustoiveen ja puvun kuvankin näytin jo aikaa varatessa.
Aivan samoin kävi hääkampaukseni kanssa. Kävin harjoituskampauksessa, mutta häitä edeltävänä päivänä kampaamosta soitettiin, että sopiiko toinen kampaaja, kun se oma ei pääse. No minkäs teet. Tuli kaamea kiirekin, kun kampaaja vain keskittyi juttelemaan ja purki koko kampauksen työn puolivälissä, kun "unohti tehdä jotain". Lopputulos oli kyhäelmä jota piilotettiin hunnun alle. Maksoi silti melkein pari sataa.
Päätin seuraavaksi mennä kalliille ja trendikkäälle kampaajalle, koska halusin kerrostetun mallin ja otin kuviakin haluamastani mallista mukaani. Kampaaja oli kaverini hyväksi hehkuttama. En tiennyt, mitä hän selkäni takana puuhailee, mutta lopuksi tulin pihalle yli puolet (30 cm) lyhyemmällä tukalla, jossa oli vaisua rikontaa latvojen alueella. Muuten suora perusmalli. Niin tavallinen kuin olla voi, ja hintaa silti sen yli satasen. Pyysin omaa miestäni leikkelemään hiuksiani kotona tämän jälkeen, että malli vähän paranisi.
Kaikesta oppineena en enää mene testailemaan ja köyhtymään, vaan oma mies leikkaa hiukseni. Kerrostetun hiusmallin saa muuten helposti itsekin: vedät hiukset tiukalle ponnarille päälaelle ja tiukasti pidät latvoja ylöspäin ja leikkaat latvat suoraan poikki. Avaat ponnarin ja mies viimeistelee muodon. Valmista tuli ja halvalla hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja luottokampaajalla on välimatkaa 1600km. Onko palstan ennätys?? :D Muilla en suostu käymään.
Mulla reilu 2000 km, entisessä asuinmaassani. 😄 Käyn taas joulun jälkeen siellä kampaajalla, kun vierailen muutenkin! Varasin jo ajan.
Kaksi kertaa vuodessa suunnilleen tulee käytyä siis kampaajalla.
Haha, mulla sama juttu paitsi että kampaaja on Suomessa ja kahdesti vuodessa käyn hänen tuolissaan. IKINÄ ei ole tarvinnut pettyä vaan sieltä voi lähteä itsetunto taivaissa.
Minun luottokampaajani jäi pitkälle sairauslomalle. Ostin vuosien tauon jälkeen kaupasta hiusvärin, värjäsin itse ja totesin, että tämähän näyttää paremmalta kuin pitkään aikaan :(
Minulle kampaajat on nyt muutaman vuoden aikana saaneet aikaan järkyttävän ruman sivuraidallisen pään, sillä hiuksiäni on värjätty ja raidoitettu välillä kestovärillä ja välillä kevytvärillä. Ja sitten se kestoväri näkyy 10cm juuresta palkkiraitana. Samperi.
Ja toinen, mitä en enää mene kampaajalle teetättämään ja maksamaan (aina sen melkein 100€) on kampaus. Olen pyytänyt ties minkälaista erilaista kampausta kuvien kanssa, ja joka kerta pääni näyttää viktoriaanisen muodin kaltaiselta tuherrokselta. Viimeksi sanoin että kalanruotoletti sivulle ja loput nutturalle. Tulos: kalanruotolettiä ehkä 6 sentin matkalta, loput hiukset mahtavalla, vanhanaikaisella sykeröllä ympäriinsä.
Olen varmaan ollut todella onnekas, sillä mulle ei ole ikinä käynyt noin... Että oltaisiin leikattu 20 senttiä enemmän kuin piti, tai ei suostuttu kerrostamaan, tai värjätty jotain kummaa.
Mutta ihan vähän aikaa sitten pomo tuli polkkatukan kanssa parturista vaikka piti latvoja tasata. En vaan ymmärrä miten parturit eivät selvää kieltä tajua.