Vaimoni on narsisti, tai jotain
Kaunis, rakastettamani vaimoni on narsissi tai rajatilapersoona. Toivon olevani väärässä.
En ole tätä itselleni myotänyt aiemmin, mutta pelkäämpä pahoin että otsikkoni väite on tosi.
Kamalimpia metodeita, joita hän käyttää minuun on esittää kysymys ja kun alan vastaamaan, hän alkaa puhumaan päälleni omaa vastaustaan minulle esittämään kysymykseensä.
Vartin päästä hänen vastauksensa on muuttunut minun vastauksekseni.
Onko mitään toivoa, että hän voisi kasvaa näissä asioissa.
Olen niin ahdistunut miten koko elämä jumittautuu yhden ihmisen järjettomään valtataisteluun.
Itse tyoskentelen etäällä ja hänen autonsa tarvitsee uudet renkaat. Nyt ei suostu kertomaan mitä numeroita auton renkaissa on (215/45 17" tod näk) jotta voisin ostaa autoon uudet renkaat ja hän voisi vain ajaa liikkeeseen ja vaihdattaa ne. Vika on minussa kun en saa hoidettua tällaistakaan asiaa.
Olen niin väsynyt. Olen niin surullinen. Olen niin epätoivoinen.
En halua erota. Kokisin, että elämäni on turha ja liian täynnä tuskaa.
Voiko olla mitään mahdollisuuksia, että aikuinen kasvaisi ja pystyisi normaaliin ajatusten vaihtoon.
Ps hän tulee lukemaan tämän ja olen taas mokannut pahasti kun julkisesti retostelen ja valehtlen meidän asioista. (anonyymisti)
Kommentit (31)
Hmm. Välillä tahallisesti hieman kökköä kirjoittamista (kuin "miehen" näppäimistöstä) ja välillä suorastaan lyyrillistä vuodatusta. Ei mene läpi.
Kyl se jokaisel anipulatiosaattoril tulee joskus se seinä vastaan.
Täs tapaukses Ap.lle.
Kasva aikuiseks Ap!!!
Mitä vittua? Oletko kännissä tai muuten vetänyt jotain?
jos nyt on aito aloitus niin tee näin: älä anna kenenkään puhua päällesi. Heti kun huomaat näin tapahtuvan keskeytä se selväsanaisesti ja selkärankaisesti. Älä anna kenenkään pomppia nenillesi.
Naiset halveksivat miestä, joka ei osaa puolustaa itseään. Heti kun puolustat itseäsi saa itsekunnioituksesi ja muiden kunnioituksen takaisin. Jos tämä ei naisellesi kelpaa niin olet kimpassa väärän persoonallisuuden kanssa ja parempi erota heti kuin myöhemmin.
Käske ostaa itse omat renkaansa. Olen nainen 55 v ja naimisissa. Itse olen autooni joutunut renkaat huolehtimaan.
No ei nyt oikein mene läpi. Siis en minä sillä etteikö oikeasti tuon kaltaisia ihmisiä voi olla olemassa, mutta tarinan loogisuus ontuu vähän tuossa rengasasiassa - jos vaimo joutuu joka tapauksessa menemään rengasliikkeeseen, niin mihin välttämättä tarvitsee etukäteen tietoja nakkien koosta tai ne pitäisi etukäteen ostaa. Luulis nyt, että liikkeessä osaisivat ihan itsekin rengaskoon katsoa ja valkata sitten sopivan kokoiset alle ja vaihtaa.
Ei se päälle puhuminen ole narsismin merkki, se on huonoa käytöstä ja kunnioituksen puutetta.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt oikein mene läpi. Siis en minä sillä etteikö oikeasti tuon kaltaisia ihmisiä voi olla olemassa, mutta tarinan loogisuus ontuu vähän tuossa rengasasiassa - jos vaimo joutuu joka tapauksessa menemään rengasliikkeeseen, niin mihin välttämättä tarvitsee etukäteen tietoja nakkien koosta tai ne pitäisi etukäteen ostaa. Luulis nyt, että liikkeessä osaisivat ihan itsekin rengaskoon katsoa ja valkata sitten sopivan kokoiset alle ja vaihtaa.
Se nyt oli oiva akuutti esimerkki miten venyn ja autan kykyni mukaan.
Suomessa on lisäksi tapana pistää 5-10mm liian pienet kumit vanteissiin. Vanteet menee rikki.
Samaa kikkaa käyttää halpa autovuokra firmat. Ne firmat jotka veloittavat 400€ per vanne.
Yritin tehdä asian helpoksi ihmiselle, joka ei pidä uusien asioiden hoitamisesta.
Mitä taasen tulee vaihtelevaan kirjoituksen laatuun niin kirjoittelen toiden ohessa. Näppärät verbaali akrobatiat eivät ole päämäärä vaan ajatusten ilmaiseminen loogisena kokonaisuutena.
Ei ole helppoa maalata kuvaa epätoivostani ja olostani nurkassa, josta en näe tietä ulos.
Tämän keskustelun sisälto on pitkälti kuin keskustelu vaimoni kanssa. Suurin osa sanomista ei sisällä mitään asiaa. Ainostaan sanoja joitka on tarkoitettu loukkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se päälle puhuminen ole narsismin merkki, se on huonoa käytöstä ja kunnioituksen puutetta.
Tuo on totta.
Toisen puolesta vastaaminen ja hetken päästä vilpittomästi väittäminen, että minä vastasin sen mitä hän vastasi.
V: Tykkäätko tästä leffasta
M: Minusta leffan kuvauk...
V: Et tykkää tästä leffasta kun tää on tällasta draama ja ei ammuskella ollenkaan.
15min
V: Sun kanssa ei voi kattoa kuin aktion pläjäyksiä ja en aina jaksa sellaisia. Mikset voi tykätä mistään draamasta tai rauhallisemmasta menosta.
Mikähän oli mun mielipide?
M43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on lisäksi tapana pistää 5-10mm liian pienet kumit vanteissiin. Vanteet menee rikki.
Samaa kikkaa käyttää halpa autovuokra firmat. Ne firmat jotka veloittavat 400€ per vanne.
Sano vaimolle, että menee liikkeeseen ja tahtoo uudet kumit ja pitää olla samankokoiset kuin mitkä alla ovat. Problem solved 🤔
Ja tuo, että vastaukset eivät ole mielesi mukaisia...no tuota, vaikeahan tuosta teidän tilanteesta on saada oikeaa kokonaiskuvaa, kun eihän tässä nyt ole esillä kuin sinun näkemyksesi.
M43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kikkaa käyttää halpa autovuokra firmat. Ne firmat jotka veloittavat 400€ per vanne.Yritin tehdä asian helpoksi ihmiselle, joka ei pidä uusien asioiden hoitamisesta.
Mitä taasen tulee vaihtelevaan kirjoituksen laatuun niin kirjoittelen toiden ohessa. Näppärät verbaali akrobatiat eivät ole päämäärä vaan ajatusten ilmaiseminen loogisena kokonaisuutena.
Ei ole helppoa maalata kuvaa epätoivostani ja olostani nurkassa, josta en näe tietä ulos.
Tämän keskustelun sisälto on pitkälti kuin keskustelu vaimoni kanssa. Suurin osa sanomista ei sisällä mitään asiaa. Ainostaan sanoja joitka on tarkoitettu loukkaamaan.
Joo, mutku mä en ymmärrä sun tekstiä. Sun ajatukset ei oo loogisena kokonaisuutena vaan sekavana silppuna tässä.
No mä uskon että tää on totta. Syy: olen itse vaimosi kaltainen. OLIN!!! Tähän syksyyn saakka, ja monta vuotta. En ollut sitä edes tajunnut.
Mieheni on kiltti, hieman huono verbaalisesti ja onnistuu välillä sanomaan tahattomasti väärin jotain mistä suutun jne. Lopulta en vaan ikinä sietänyt sitä hidasta sönkötystä.. Tää on siis ihan pikkujuttu tässä koko sopassa. Mutta mä olen vaan vuosien aikana kehittänyt kaikesta elämästä sellaisen stressin, että mies on ollut sen kohde. Koska kaikki oma elämä on niin kaaoksessa enkä nauti mistään, ja kaikki ylimääräinen tuottaa stressiä ja ahdistusta... niin sen sijaan että olisin korjannut oman käytökseni (en kyllä edes tajunnut sitä) niin takerruin, kontrolloin, nypläsin, hääräsin, raivosin, nälvin - miestäni. Sain molemmat, sekä itseni että hänet, uskomaan että kaikki hänen tekemänsä ja sanomansa on väärin. ja juuri olisin voinut omassa pyhässä raivossani oikeuttaa itselleni tuollaisen rengasjutun, kun "mies on niin tyhmä että oppiipa".
No, mikä mut herätti tästä painajaisesta? Mies sanoi syksyllä, että haluaa erota. Näitä nimenomaisia syitä hän ei tuonut esiin. Mutta kun hajosin miljooniksi palasiksi ja itkin ja purin tunteitani, sanoin että rakastan häntä niin paljon että miten mä sen saan pois. Sitten mies näytti vähän erikoiselta ja sanoi, että "rakastatko? kun musta tuntuu että en mä ole kummoinenkaan tyyppi kun mä teen aina kaiken väärin". Se särki mun sydämen. Kun ihan oikeasti rakastan, mutta mun käytös on syönyt sen tunteen pois.
Nyt olen muutaman kuukauden aikana tehnyt ihan täyskäännöksen. ja yllätys - voin itsekin paremmin. mitä kauemmin tätä kestää sen selvemmin nään mikä perse olen ollut.
Täh, tylsä narsisti vedätys. Ens kerralla kauheampaa juttua.
Vierailija kirjoitti:
No mä uskon että tää on totta. Syy: olen itse vaimosi kaltainen. OLIN!!! Tähän syksyyn saakka, ja monta vuotta. En ollut sitä edes tajunnut.
Mieheni on kiltti, hieman huono verbaalisesti ja onnistuu välillä sanomaan tahattomasti väärin jotain mistä suutun jne. Lopulta en vaan ikinä sietänyt sitä hidasta sönkötystä.. Tää on siis ihan pikkujuttu tässä koko sopassa. Mutta mä olen vaan vuosien aikana kehittänyt kaikesta elämästä sellaisen stressin, että mies on ollut sen kohde. Koska kaikki oma elämä on niin kaaoksessa enkä nauti mistään, ja kaikki ylimääräinen tuottaa stressiä ja ahdistusta... niin sen sijaan että olisin korjannut oman käytökseni (en kyllä edes tajunnut sitä) niin takerruin, kontrolloin, nypläsin, hääräsin, raivosin, nälvin - miestäni. Sain molemmat, sekä itseni että hänet, uskomaan että kaikki hänen tekemänsä ja sanomansa on väärin. ja juuri olisin voinut omassa pyhässä raivossani oikeuttaa itselleni tuollaisen rengasjutun, kun "mies on niin tyhmä että oppiipa".
No, mikä mut herätti tästä painajaisesta? Mies sanoi syksyllä, että haluaa erota. Näitä nimenomaisia syitä hän ei tuonut esiin. Mutta kun hajosin miljooniksi palasiksi ja itkin ja purin tunteitani, sanoin että rakastan häntä niin paljon että miten mä sen saan pois. Sitten mies näytti vähän erikoiselta ja sanoi, että "rakastatko? kun musta tuntuu että en mä ole kummoinenkaan tyyppi kun mä teen aina kaiken väärin". Se särki mun sydämen. Kun ihan oikeasti rakastan, mutta mun käytös on syönyt sen tunteen pois.
Nyt olen muutaman kuukauden aikana tehnyt ihan täyskäännöksen. ja yllätys - voin itsekin paremmin. mitä kauemmin tätä kestää sen selvemmin nään mikä perse olen ollut.
Hyvä, että teillä menee paremmin.
Uskon itse, että jos ei kaivamalla kaiva riitaa ja itse on hyväntahtoinen niin voi paremmin.
Hajalle vain on niin paljon helpompi saada kuin eheäksi.
Ikinä en väittäisi, että minussa ei ole mitään vikaa. On vain kovin hankala tuoda esiin miten paljon itse yritän välttää tekemäniäni virheitä ja oppiakkin niistä, jossei keskustelu yhteyttä ole ja toinen on päättänyt vain kiusata.
Elämä on kaaosta. Jakamalla voi saada apua, mutta silloin pitää olla valmis myos itse antamaan apua kun toinen sitä tarvitsee.
opa kirjoitti:
jos nyt on aito aloitus niin tee näin: älä anna kenenkään puhua päällesi. Heti kun huomaat näin tapahtuvan keskeytä se selväsanaisesti ja selkärankaisesti. Älä anna kenenkään pomppia nenillesi.
Naiset halveksivat miestä, joka ei osaa puolustaa itseään. Heti kun puolustat itseäsi saa itsekunnioituksesi ja muiden kunnioituksen takaisin. Jos tämä ei naisellesi kelpaa niin olet kimpassa väärän persoonallisuuden kanssa ja parempi erota heti kuin myöhemmin.
Kaikki kiusaajat halveksivat naista ja muita suhteessa, koulu ja työpaikkakiusaamisessa halveksivat niitä jotka eivät osaa puolustaa itseään.
Heti kun puolustat itseäsi saat itsekunnioituksesi ja muiden kunnioituksen takaisin.
Siinä neuvo riistetyille.
M43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että teillä menee paremmin.
Uskon itse, että jos ei kaivamalla kaiva riitaa ja itse on hyväntahtoinen niin voi paremmin.
Hajalle vain on niin paljon helpompi saada kuin eheäksi.
Ikinä en väittäisi, että minussa ei ole mitään vikaa. On vain kovin hankala tuoda esiin miten paljon itse yritän välttää tekemäniäni virheitä ja oppiakkin niistä, jossei keskustelu yhteyttä ole ja toinen on päättänyt vain kiusata.
Elämä on kaaosta. Jakamalla voi saada apua, mutta silloin pitää olla valmis myos itse antamaan apua kun toinen sitä tarvitsee.
En tiedä tulkitsenko tuon lauseen oikein, mutta ongelma on se, että en kaivamalla kaivanut riitaa. Se oli vaan seuraus varsinaisesta ongelmasta, joka oli oman elämän kaoottisuudesta johtunut miehen päsmäröinti. Koin sen ihan oikeasti RATKAISUKSI. Siis oikeaksi toiminnaksi, en miksikään riidanhaastamiseksi. Vihannesten "oikein" leikkuu, "oikea" ruoka, just SILLÄ SEKUNNILLA SIIVOAMINEN kun halusin (en itse siivonnut ja perustelin että kun mieskään ei siivoa niin en minäkään ja sitten se ahdisti ja kaikki räjähti)... En oikein enää tajua mitä hain tuolla miehen ympärillä pätemisellä.. varmaan sitä jotain kontrollia ja muuta.
En laita tätä sinun syyksesi, mutta yksi ongelma on se, että oma mies (ja varmaan sinäkin) antaa tuon tapahtua. Pientä ärtymistä jne saattaa välillä olla, mutta ei koskaan mitään että nyt loppuu toi. En mä tosiaan antanut miehen kohdella mua samoin, kun hän antoi minun.
Jos haluat nopean ratkaisun tilanteeseen, niin varaa viikonlopuksi hotelli, laita vaimolle viesti että mun pitää miettiä eroa susta kun en osaa olla sellainen kun haluat. Ja että viihtyisit varmasti yksin hyvin, ihan tavallista elämää eläen. Se, että kerrot samassa lauseessa, että et tunnu kelpaavan vaimollesi ja että viihtyisit varmasti parhaiten yksin rauhassa. Koska silloin et syytä vaimoa (aiheuttaisi vaan puolustusreaktion "mee sit vttuun!!" ja sanot että haaveilet jostain muusta, eli oot tosissas etkä vaan kerjää sääliä kertomalla että kun mä en kelpaa.)
siinä minun neuvoni. uskon, että ainoastaan shokkihoito tepsii, jos joku. kun tossa käyttäytymisessä on niin syvällä kun itse olin, niin ei mikään muu ois auttanut.
Ei sitten