Mitä tehdä kun koiranpentu nirsoilee?
Meillä on 8 kk ikäinen koiranpentu, joka on aina ollut huono syömään. Silloin syö reippaasti, jos on koko päivän ulkona. Muutoin syö kunnolla ehkä 3-4 kertaa viikossa. Muuten sitten onkin yhtä syömään houkuttelua. Sairas ei ole ja herkut maistuisi kyllä. Mitä tuon kanssa voi tehdä, kun ei vaan syö?!
Kommentit (7)
Mitä syötät sille?
Meillä koira nirsoili, kärsi vatsavaivoista ym. (ei löytynyt mitään allergioita tai muutakaan) kunnes vaihdettiin kokonaan raakaruokaan. Tällä menty nyt kahdeksan vuotta ja muutkin lemmikinit (koirat ja kissat) saavat vain raakaruokaa.
En itse enää ruokkisi lemmikkiäni keinotekoisilla tehdasruuilla. Hirveää rahastusta, useimmiten aiheuttaa lemmikeille puutostiloja ym. Omistajan laiskuutta jos valitsee jonkun nappulapussin sen sijaan, että valmistaisi lemmikin ruuat itse.
Ei kurise maha tai ole muitakaan vatsaoireita ainakaan näkyvästi. Märkäruokaa olen kokeillut, ei maistu. Nappulaa syö silloin kuin syö ja se on kyllä ihan laadukasta ja sopii myös allergisille koirille. Kyseessä narttu joten uroksien hormonihuuruista ei ole kyse.
Mitä raakaruokaa voi pennulle syöttää ja miten paljon? Meillä kanssa tosi niukkaruokainen pentu. Ehkä raakaruoka kelpaisi...
Tee itse ruuat sille. Syö taatusti! Kaupan koiranruuat on ihan järkyttävää sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse ruuat sille. Syö taatusti! Kaupan koiranruuat on ihan järkyttävää sontaa.
No ei todellakaan ole sontaa, jos ostat laaturuokaa, esim. Canagan, Britt jne. Kotiruokaa ei kannata asiaa osaamattoman lähteä noin vain tekemään. Siinä pitää osata laskea kaikki kivennäisaineet, vitamiinit jne. kohdilleen ettei tule puutostiloja.
Jos valmistat kotiruokia niin etenkin pennulle täytyy osata laskea todella tarkkaan kaikki, että saa mitä tarvitsee kasvuun.
Oksenteleeko se, kuriseeko tyhjä maha? Jos näin, niin käyttäisin eläinlääkärissä närästyksen varalta. Mulla on kans koira nirsoillu peräti 2-vuotiaaksi asti ja jälkeen päin syyksi paljastui ruoka-aineallergia, joka oireili pelkästään närästyksellä ja syömättömyydellä. Alkoi syömään, kun löytyi oikeanlainen ruoka.
Sen vielä lisään, että on ihan normaalia ainakin nuorille uroksille alkaa nirsoilemaan siinä vaiheessa, kun hormonit alkaa hyrräämään.