Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en kestä vanhempia, en kestä, en kestä, en kestä!!!

Vierailija
09.11.2017 |

Kiroavat sitä miten ovat kotinsa vankeja eivätkä koskaan pääse lomalle mihinkään. Ovat eläkkeellä (melkein 70v) ja hyväkuntoisia.

Oon esitellyt niille netistä ties mitä lomia, opastettuja. Ei kelpaa, koska menee rahaa ja liian kauakana ja ULI ULI ULI!! Tekosyitä, tekosyitä! Ei olisi edes rahasta kiinni, kun ovat koko ikänsä säästäneet. Ovat puhuneet jo vuosia että olis kiva jos joku tuttu järjestäis jonkun ryhmämatkan.

No nyt tuttu järjestää. Halpa reissu ja tuttua porukkaa. Hetken aikaa miettivät sitä, mutta sitten ongelmaksi muodostui että MITEN PÄÄSEE KOTOA HELSINKI-VANTAALLE? On niiiiin vaikeaa järjestää tuollaisen 250km kulkeminen jne kun junaakin joutuu vaihtamaan Tikkurilassa, mahtaako osata. Ainoa osa matkasta, jonka joutuisivat menemään ilman opasta. Eivät siis ilmoittaneet itseään reissuun mukaan.

Voi perse. Kohta alkaa taas kiroaminen ja huuto miten "me ei ikinä päästä mihinkään, saatana vittu kuollaan ennen kun päästään mihinkään!!" Ja viimeistään tulevaisudessa vanhankodissa se valitus ja katkeruus on sit jokapäiväistä. Nykyäänkin jo valittavat siitä kun naapuri käy JATKUVASTI jossain lomalla, kerran vuodessa Espanjan pakettimatkalla. Katkeruus on kova. Mullekin suuttuivat silmittömästi siitä että kävin ruotsinlaivalla.

Älkää vaan ehdottako että lähtisin heidän kanssa johonkin. Meillä on erilaiset mielenkiinnon kohteet enkä halua kahta holhottavaa mukaan jotka ei osaa tehdä mitään keskenään. Joku valmismatka olisi heille täydellinen, missä on bussilastillinen muitakin eläkeläisiä ja itse ei tarvi muuta kuin mennä lauman mukana. Mutta ei.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua. Olen päätellyt, että koko touhussa on tärkeintä valittamisen riemu, joka loppuu, jos asioille tekee jotain.

Vierailija
2/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niitä ole sellaisia valmisreissuja mihin kuuluu myös bussikuljetus lentoasemalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua huttua. Olen päätellyt, että koko touhussa on tärkeintä valittamisen riemu, joka loppuu, jos asioille tekee jotain.

Tässähän se tuli. Tuollaiset ovat monesti myös niin mökkeytyneitä kotiin, etteivät osaa lähteä sieltä mihinkään. Sitten on kiva esittää marttyyriä ja haukkua muita.

Vierailija
4/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös niitä ole sellaisia valmisreissuja mihin kuuluu myös bussikuljetus lentoasemalle?

Onhan niitäkin, mutta kun on niin vaikeaa vaikeaa... Ulkomailla voi vaikka sattua jotain! Jne...

Jo monta vuotta puhuneet myös kotimaanmatkailusta, mutta siirtyy, siirtyy, siirtyy... Puheet on kovat mutta koskaan eivät varaa mitään reissua.

AP

Vierailija
5/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katso Matkaoppaat-sarjaa niin siinä on just näitä avuttomia eläkeläisiä, jotka kysyvät suomeksi turkkilaiselta maaseudun torimummolta että "käykö teillä suomen euro, suomen raha?? käykö??" Vaikka on tuollaiset taidot niin hyvin selviävät lomasta kun on opas mukana. Myös turvaa luo se että on muita suomalaisia ympärillä. Ja ihan iloisilta vaikuttavat kaikki, on huono tekosyy väittää ettei pärjäisi edes opastetulla matkalla.

Vierailija
6/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollainen valittaja on isosisko.

En tiedä ketä se pitää vastuussa ja syyttää, mutta, valituksen aihe on kun ei pääse mihinkään matkoille!!

Se on 56v., terve kuin pukki!

Mä lohduttelin ja kuuntelin sen ruikutusta 25 vuotta tuntien syyllisyyttä jokaisesta matkastani.

Nyt en enää jaksa kuunnella.

Vierailija
7/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat jotka ovat säästäneet koko ikänsä omaavat monesti paljon rahaa mutta sitten eivät osaa enää käyttää sitä mihinkään.

Lapsesta asti opettu siihen että kaikki pitää säästää jos tarvii tulevaisuudessa. Säästetään joka penni, maitotölkit, kahvipaketit. Pihistellään ja ollaan mielummin vaikka nälässä kuin ostetaan mitään ei-välttämätöntä.

Onhan näitä tapauksia ollut, kun vanhus valitellut köyhyyttä ja kuoleman jälkeen selvinnyt että tilillä on kuusnumeroinen summa, jota ei ole tietenkään voinut käyttää omaan hyvinvointiin.

Vierailija
8/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi kerran lähteä heidän mukaansa, asenteella että reissu tehdään heidän ehdoilla ja sinä holhoat heitä? Laitat vaikka ehdoksi, että he maksavat sinunkin osuuden. Voi olla, että yhden matkan jälkeen he oikeasti uskaltaisivat lähteä myös oudommassa seurassa. Vaikka nyt sinne ruotsin laivalle sitten, olisiko yksi viikonloppu niin paha?

Vierailija
9/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saa valittamisesta kiksejä. Juorutaan ja valitetaan omista, sukulaisten ja naapurien asioista. Kyylätään verotietoja ja pohditaan miten tuokin on voinut tienata noin paljon.

Jos ei ole hyvää sisältöä elämässä eli harrastuksia ja ystäviä niin elämä on monesti tuollaista valittamista. Kuitenkaan ei olla itse edes avoimia uusille kokemuksille, vaan pyöritään siinä pienessä omassa piriissä ja sama jatkuu vuosikaudet. Sitten ihmetellään kun mikään ei muutu, vaikkei olla edes aikeissa muuttaa mitään.

Vierailija
10/10 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne haluaa lähteä reissuun nimenomaan läheisten kanssa, siten että ollaan koko ajan yhdessä ja nämä läheiset pitäis heistä huolta koko ajan. Eivät vaan kehtaa pyytää niin suoraan. Ehkä pelkäävät vaikuttavansa takertuvilta, ehkä ovat vain ylpeitä, aika tavallista Suomessa joka tapauksessa. Tiedä vaikka osittain liioittelisivat ja korostaisivat avuttomuuttaan, jotta saisivat lapset tms. viemään heidät reissuun. Eli kyse ei oikeasti ole reissaamisesta ja sen haasteista itsessään, vaan yhdessäolosta, huomiosta ja huolenpidosta. Jos ei selity tuolla, niin sitten veikkaan minäkin vain sitä valittamisen kyseenalaista iloa.