Jännä havainto - Kummalliset kammot -ohjelman foobikot vaikuttavat...
ei-niin-älykkäiltä. Onko totta, että ihmiset joilla on pahoja fobioita ovat usein keskivertoa matalammalla tasolla älyllisesti?
Kommentit (10)
Veikkaan että ennemminkin tosi-tv-ohjelmiin hakeutuvat kertomaan ongelmistaan ne eivät kaikista kirkkaimmat yksilöt..
Aidot foobikot ovat sen verran harvassa etten ainakaan itse pysty tosielämään perustuvaa mielipidettä muodostamaan.
Päinvastoin.Pelkohan on terve reaktio jasuojelee meiltä vaaroilta ja kuolemalta.Mitä sä nyt selität?
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin.Pelkohan on terve reaktio jasuojelee meiltä vaaroilta ja kuolemalta.Mitä sä nyt selität?
En ole ap mutta pelolla ja fobialla on hienoinen vivahde-ero. Fobia on perustelematon ja tilanteeseen nähden liian voimakas pelko. Ei meillä kaikilla ole esimerkiksi hullu asemies-fobiaa vaikka suunta todennäköisesti vaihtuisi nopeasti jokaisella jos kadulla sellaiseen törmättäisiin. Lintufoobikko voi tuntea samaa pelkoa sensijaan nähdessään kadulla pulun.
Tunnen yliopistolta pari akrofobiasta kärsivää ja vaikuttavat olevan ihan älykkäitä ihmisiä
Taitaa kertoa lähinnä siitä, että tositeeveeseen harvemmin pyrkivät ne ihan välkyimmät tapaukset..
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yliopistolta pari akrofobiasta kärsivää ja vaikuttavat olevan ihan älykkäitä ihmisiä
Itsekkin tunnen monta "akrofoobikkoa" ja "araknofoobikkoa" mutta en ainuttakaan akrofoobikkoa tai araknofoobikkoa.
Yhden ukkospelkoisen aikuisen tunnen joka alkaa tilanteesta riippumatta itkemään kuultuaan ukkosen. Uskon hänen pelkonsa olevan voimakkaampi kun esimerkiksi näiden hämispelkoisten jotka siirtyvät kiljuen metrin kauemmas ja jatkavat sitten kuin ei mitään.
Minusta ohjelma oli just siks tyhmä että sanottiin että nämä ihmiset kärsivät kummallista kammoista.Mitä kummallista siinä on että pelkää korkeita paikkoja, hissiin jäämistä (siis ahtaan paikan kammoa ) tms.Nämä on ihan terveitä pelkoja.Kummallinen kammo vois olla joku kun pelkää valkoisia vaatteita tai jotain yhtä älytöntä.
No mä olen yks osallistuja, enkä omasta mielestäni oo tavallista tyhmempi. Toisaalta you never know... Tällä hetkellä yliopistossa ja hyvin oon pärjäillyt
anxietystä kärsivät on keskmääräistä älykkäämpiä. Ylisuorittaajia, tunnollisia tms voi olla myös
No puolet ihmisistä on keskivertoa matalammalla tasolla, joten kyllä sinne fobioista kärsiviäkin mahtuu.