Mitä se haittaa jos ei ole koulutusta/ammattia?
En ole käynyt kouluja peruskoulun jälkeen. (Pätkä)töissä olen ollut 15-vuotiaasta. Minusta koulutus on yliarvostettua. Ei minulla ole kiinnostusta tulla joksikin. Ihan hyvin niitä töitä saa ilman ammattiakin.
Ei kun ai niin, sehän tekee heti wt:n jos ei ole kouluja käynyt.
Kommentit (8)
Eipä siinä mitään, jos ei itse halua enempää. Itse haluan tehdä työtä, joka kiinnostaa mua oikeasti ja siitä saa myös kelvollisen korvauksen. Tästä syystä olen opiskellut.
Vain wt käy kouluja pelkästään töiden takia
Kun oli ravintolassa, tienasin 10 e tunti. Kävin koulua ja nyt laskutan 100 e tunti.
Ainahan se on mahdollista saada töitä, mutta koulutus ja tutkinto parantavat työllistymisen todennäköisyyttä kummasti. Ei tosin myöskään sataprosenttiseksi.
Ei haittaakaan mitään, kouluja käymällä saa itselleen vain velkavankeuden ja työttömyyden - nykyään. Toki kouluja käymällä saa henkistä pääomaa ja avartaa mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Kun oli ravintolassa, tienasin 10 e tunti. Kävin koulua ja nyt laskutan 100 e tunti.
Laskutat Sanoma Oy:tä palstailustasi?
Samaa mieltä siitä, ettei ihmisen tarvitse haluta elämältään sen enempää, eikä ihminen ole huonompi tai tyhmempi jos ei halua sen enempää.
Itse kuitenkin kyllästyin peruskoulupohjalta saatavien hanttihommien valikoimaan aika nopeasti, enkä suosittelisi peruskouluaan päättämässä olevia nuoria jättämään koulutustaan niin suppeaksi. Työmarkkinoilla pelkän peruskoulun käyneiden on kuitenkin vaikeampi työllistyä ja palkkataso jää usein niin alhaiseksi, ettei sillä esimerkiksi perhettä elätetä.