Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisen hiusten/vaatteiden kehuminen ahdistelua?

Vierailija
09.11.2017 |

Monesti oon spontaanisti kehunut jompaakumpaa ja testannut lähteekö nainen juttuun mukaan, mutta aina vastaus on todella nihkeä tyyliin:

"Öö okei"
"Jaa kiitos"

Ja sitten nainen kääntääkin pään pois ja juttelu loppuu siihen. Kaikki sanomani on ihan ystävällisesti ilman mitään seksuaalista vihjailua, mutta onko toimintani silti väärin? Mitä teen väärin ja miten mun kannattaisi tekemisiäni korjata?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehutko sä samalla tavalla myös tapaamisiesi miesten hiuksia tai vaatteita? Mitä tarkoitat että "lähteekö nainen juttuun mukaan"? Yrität siis tuolla kehumisella flirttailla ja saada aikaan jotain enemmänkin?

Mitäs jos kohtelisit kaikkia ihmisiä ihan samalla tavalla riippumatta heidän sukupuolestaan. Ole asiallinen ja ystävällinen, ja jätä kaikki vihjailu ja kehuskelu pois.

Salilla kehuin yhden vanhemman miehen kuntoa ja juteltiin tosi pitkään treenaamisesta. Aina vaihdetaan pari sanaa, jos ollaan samaan aikaan salilla. Yliopistolla sain ekan kaverin (mies) sillä, että kehuin sen nörttiaiheista paitaa ja keskusteltiin siitä sitten

Lähinnä tuollasta kevyttä jutustelua hain, mua jotenkin ahdistaa tämä ilmapiiri ja yritän sitä parantaa. Takista saattaisin kysyä mistä on sen ostanut tms.

Vierailija
22/38 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihmeellisiä vastauksia. Baarista kyllä lähdetään sen muutaman kehun heittäneen alfauroksen mukaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Jos olette hyviä kavereita, ja tilanne on rento ja epämuodollinen, voi ihan hyvin sanoa että onpa sulla makee uus kampaus. Mutta esim. töissä, tai kenellekään vieraammalle ei pidä sanoa mitään ulkonäköön liittyvää. Se ei ole sun tehtäväsi jaella mitään kommentteja kenenkään ulkonäöstä, oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Annetaan ihmisten ulkonäön olla kokonaan kommentoimatta, niin ei tule väärinkäsityksiä. 

Mutta toki olisimyös kiintoisaa tietää, että, missä on tai ovat ne paikat, joissa me alkoholista vähemmän välittävät ja jotka emme niin hyvin viihdy baareissa saati yökerhoissa on lupa yrittää lähestyä vastakkaista sukupuolta? - Ja miten silloin on edettävä, jos tai kun muutama kaunis sana toisen ulkonäöstä tulkitaan heti typeryydeksi.

Ihmisiä voi lähestyä missä vain, kunhan tekee sen asiallisesti. Ulkonäön kommentointi ei ole missään asiallista. Kuvitteletko tosiaan, että kauppareissulla oleva nainen erityisesti ilahtuu, jos ventovieras tyyppi alkaa kommentoida kampausta? Jos ei sulla ole parempia keskustelunaiheita, ei pidä ihmetellä jos naiset ei "lähde juttuun mukaan". Eikö mieluummin voisi kommentoida vaikka kliseisesti säätä, jos jostain on pakko alkaa puhua. Kyllä siihenkin voi toinen osapuoli tarttua, jos kiinnostus on molemminpuoleista.

Vierailija
24/38 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti oon spontaanisti kehunut jompaakumpaa ja testannut lähteekö nainen juttuun mukaan, mutta aina vastaus on todella nihkeä tyyliin:

"Öö okei"

"Jaa kiitos"

Ja sitten nainen kääntääkin pään pois ja juttelu loppuu siihen. Kaikki sanomani on ihan ystävällisesti ilman mitään seksuaalista vihjailua, mutta onko toimintani silti väärin? Mitä teen väärin ja miten mun kannattaisi tekemisiäni korjata?

Ensinnäkin valitset väärän puheenaiheen. Toiseksi teet "testejä" saadaksesi naisen "juttuun mukaan". Vastenmielistä.

Korjaat käytöstäsi aloittamalla keskustelun muusta kuin vastapuolen ulkonäöstä. Etkä tee mitään testejä vaan olet kunnioittava ja kohtelias.

Ja jos nainen senkin jälkeen kääntää päänsä pois, tämä tarkoittaa, että hän ei halua jatkaa tutustumista. Silloin sinä lopetat lähestymisyrityksesi.

Vierailija
25/38 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Öö okei"

"Jaa kiitos"

Suomessa on tapana yleensä kohteliaisuudesta kiittämisen sijaan selitellä ”tämä on vanha rätti” tai ”ei tämä nyt niin onnistunut ole” tai jotain muuta mutinaa. Itse kehun vahingossakin sekä naisia että miehiä ja 99% väestä menee hämilleen tai vaivautuu. Se viimeinen prosentti osaa kiittää kohteliaisuudesta.

En tiedä johtuuko kaikki siitä, että ihmisiin iskostetaan jo pienestä pitäen huono itsetunto? Tai siitä, että pelätään toisella olevan katalia taka-ajatuksia kun se kerran yhtäkkiä kehuu?

Vierailija
26/38 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Jos olette hyviä kavereita, ja tilanne on rento ja epämuodollinen, voi ihan hyvin sanoa että onpa sulla makee uus kampaus. Mutta esim. töissä, tai kenellekään vieraammalle ei pidä sanoa mitään ulkonäköön liittyvää. Se ei ole sun tehtäväsi jaella mitään kommentteja kenenkään ulkonäöstä, oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Annetaan ihmisten ulkonäön olla kokonaan kommentoimatta, niin ei tule väärinkäsityksiä. 

Mutta toki olisimyös kiintoisaa tietää, että, missä on tai ovat ne paikat, joissa me alkoholista vähemmän välittävät ja jotka emme niin hyvin viihdy baareissa saati yökerhoissa on lupa yrittää lähestyä vastakkaista sukupuolta? - Ja miten silloin on edettävä, jos tai kun muutama kaunis sana toisen ulkonäöstä tulkitaan heti typeryydeksi.

Ihmisiä voi lähestyä missä vain, kunhan tekee sen asiallisesti. Ulkonäön kommentointi ei ole missään asiallista. Kuvitteletko tosiaan, että kauppareissulla oleva nainen erityisesti ilahtuu, jos ventovieras tyyppi alkaa kommentoida kampausta? Jos ei sulla ole parempia keskustelunaiheita, ei pidä ihmetellä jos naiset ei "lähde juttuun mukaan". Eikö mieluummin voisi kommentoida vaikka kliseisesti säätä, jos jostain on pakko alkaa puhua. Kyllä siihenkin voi toinen osapuoli tarttua, jos kiinnostus on molemminpuoleista.

Säästä puhuminen keskustelun avauksena on kyllä varmasti verraten neutraalia (aluetta), mutta toisaalta osa (suomalaisista) ottaa sen vähän, että et sitten mitään kliseisempää aihetta keksinyt. Kasvosita näkee vastakysymylsen, että miksi halusit sanoa noin?

Kyllähän se sää on mikä on, minkäs minä sille voin. luuleeko se (sanoja) että mä voisin muuttaa säätilan aurinkoisemmaksi. Vai Sanoitko se sen edes sen minulle. Olikohan sanojan tarkoituksesi olla huomaavainen yleisesti, vai halusitko osoittaa kiinnostuksesi juuri minulle(?) No mutta joo; Kyllä on ilmoja pidellyt.

Olisikin muuten ollut kyllä oikeasti moukka, jos olisi todennut vaikka, että mulla on kaunis kaulahuivi. - kun miten tuollaiseen sitten pitäisi osata vastata.

Vaikka toisaalta kaulahuivin kehuminen tahdikkaasti saattaa antaa kuvan, että sanoja huomasi juuri sinut, tai sinun asusteesi, kun taas säästähän nyt voi sanoa sanan pari sanaa -small talkata- melkein kenen kanssa vain.

Silti Suomessa on myös mahdollista tulla ja seistä bussipysäkillä tervetimättä muita odottajia. - Odottaen bussia sanomatta toiselle sanaakaan kolme varttia ja jatkaa sitten samassa bussissa loppumatka, joka voi kestää useita tunteja - avaamatta suutaan kertaakaan ilman, että tulisi kaikkien matkustajien toimesta leimatuksi juntiksi.

Tällaista matkaa myöhemmin sitten ajattelee, kuinka oli mukava kulkea taas bussilla kun kukaan ei sanonut koko kolmen tunnin aikana mitään, eikä osoitatnut huomanneensa minua kun tulin pysäkille. kuski oli varmaan joku ulkomaalainen kun se hymyili ja toivotti hyvää matkaa ja bussista poistuessa sanoi näkemiin.

Vierailija
27/38 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miten tuosta pitäisi jatkaa? Itse olen sanonut kiitos, hymyillyt ja jatkanut askareitani. Onhan se mukava kuulla, mutta mitä odotit sitten tapahtuvan? 

En tiedä, ehkä ei mitään tai ehkä vähän jotain small talkia. Ehkä mulla on jokin sisäinen tarve sanoa, jos tykkään jostain jutusta tosi paljon, mutta en tajunnut sen olevan loukkaavaa ja alentavaa. Jotenkin ahdistaa tämä nykyinen ilmapiiri, jossa oikea tapa toimia on istua hiljaa puhelin kädessä ja tuntematon juttelija on hullu tai yrittää myydä jotain. Toki juttelunkin voi tehdä oikein tai väärin kuten kanssakeskustelijat ovat mulle ystävällisesti kertoneet

Vierailija
28/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos olen huomionhakuinen someblondi, otan mokomasta siasta kännykällä kuvan, ja postaan sen Facebookiin muutamaan ryhmään, Twitteriin, A-Talkin toimittajalle sekä tutulle kansanedustajalle tagilla #metoo, ja ihmettelen, miksei tällaista mentaalista raiskausta saada kriminalisoitua; kaikki mieskansanedustajat on varmaan ittekin mielensä perukoilla raiskanneet puoluetoverinsa.

Paitsi tietty, jos se on söpö 20v irakilaispakolaismies, niin silloin postaan kuvan Facebookiin, A-Talkiin, Twitteriin ja tutulle kansanedustajalle ja kehun sikäläisen kulttuurin välittömyyttä ja ihmettelen, miksei suomalaiset siat osaa lähestyä naista oikein, näiden kanssa sentään voi vielä tuntea olonsa naiseksi.

Vierailija
29/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saivartelu tästä aiheesta on mennyt ihan sairaaksi. Ei ole seksuaalista ahdistelua, jos tuttu tai vieras ihminen, mies tai nainen, antaa positiivisen kommentin esim. kivasta vaatteesta tai kampauksesta.

Tämä on ihme maa kun ei saa olla ystävällinen kenellekään ilman että luullaan kommentin sisältävän jotain epäilyttävää. Itse kehun, jos näen jotain mikä herättää minussa positiivisen tunteen tai ihailun. Eikö se nyt ole ihan selvää että seksuaalinen ahdistelu on eri asia eli vihjailevaa ja liian lähelle iholle, sanoin, elein tai koskettamalla menevää käytöstä, minkä vastaanottaja selkeästi torjuu. Omia kehujani ei ole kukaan kommentoinut koskaan muuten kuin ilahtuneena.

Vierailija
30/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mummeli sanoi mulle että onpas komean näköinen mies. Kyllähän se hätkäytti minua, ei ollut oikein kiva kuulla. Mutta se saattaa johtua jostain sairaudesta tuollainen sanominen joten antaa olla, ja se tapahtui vanhainkodissa.

Vierailija
31/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Öö okei"

"Jaa kiitos"

Suomessa on tapana yleensä kohteliaisuudesta kiittämisen sijaan selitellä ”tämä on vanha rätti” tai ”ei tämä nyt niin onnistunut ole” tai jotain muuta mutinaa. Itse kehun vahingossakin sekä naisia että miehiä ja 99% väestä menee hämilleen tai vaivautuu. Se viimeinen prosentti osaa kiittää kohteliaisuudesta.

En tiedä johtuuko kaikki siitä, että ihmisiin iskostetaan jo pienestä pitäen huono itsetunto? Tai siitä, että pelätään toisella olevan katalia taka-ajatuksia kun se kerran yhtäkkiä kehuu?

Minä kiitän aina, enkä yleensä jää sen kummemmin selittelemään. Toisaalta taas monet kehujat jopa tuntuvat odottavan että alan vähättelemään kehuttua asiaa ja yksinkertainen kiitos saa heidät selvästi vähän närkästymään, että mitäs sä ny siinä ylpeilet. Sekä kehujen antamisessa että vastaanottamisessa olisi Suomessa paljon parannettavaa.

Vierailija
32/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole komea alfa. Siinä syy.

Vierailija
33/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja vähän aikaa sitten eräs nainen (kassamyyjä) kehui hiuksiani. Koko juttu tuli puun takaa joten oma reaktioni oli luokkaa "Aa kiva kiitos". En usko että kukaan on mitenkään valmistautunut kehuihin joten siksi niitä on vaikea vastaanottaa. Onhan ne silti piristäviä varsinkin jos itsellä ei ole se paras päivä.

Vierailija
34/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tilannetajun merkitys, idiootti. =)

Vierailija
35/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tämä touhu kovin kummaksi mennyt kun ei saa positiivista kommenttia kanssaihmisestä antaa ilman lähentely-kortin vetoa.

Itse asun ulkomailla ja olen miesvaltaisella alalla. Ihan normaalia ainakin täälläpäin että miehet sanovat minulle muutaman kauniin sanan. Joku huomaa uuden leikkauksen hiuksissani ja toinen kehaisee uusia kenkiäni. Minulle nämä lauseet kertovat että minut on huomioitu ja välillämme on keskustelu-yhteys. Nämä pikku huomionosoitukset toimivat ikäänkuin positiivisena keskustelun avaajana enkä ole vielä tähän mennessä kuvitellut olisin oikeasti niin kovin himottava jokaisen huomionosoittajan mielestä.

Vierailija
36/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on todella negatiivinen suhtautuminen kehumiseen, suomessa.

Koska olen tottunut siihen, jos suomalainen kehuu, niin se liittyy aina kiusaamiseen, miehillä vaginahimoon ja saattaa tulla huorittelua, joskus tullut päälle sylkemistä (helsingissä) yms, naisilla se liittyy mukamas hienovaraiseen *ittuiluun, yleensä siis.

Olen asunut pitkiä aikoja ulkomailla ja muualla suhtaudun ihan normaalisti kehumiseen ja ilahdun siitä, mutta suomessa en koskaan.

Eli et tee varsinaisesti mitään väärin ap, suomalaiset on vaan varuillaan aina kehumisen kanssa, koska täällä siihen liittyy niin paljon negatiivista.

Ehkä kannattaa yrittää avata keskustelua jotenkin neutraalisti suomessa, ei kehumisen kautta?

Oi kiesus. Minäkin haluan pois täältä. Surkea kansa.

Vierailija
37/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kirjoitetaan  pienellä mutta Suomi maana isolla.

Vierailija
38/38 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole komea alfa. Siinä syy.

Ainoa syy. Sivistymättömän kulttuurin lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän