Mitä mieltä miehen tai minun käytöksestä?
Oltiin sovittu pieni viikonloppu perheloma yhdelle viikonlopulle. Ajatuksena mennä jonnekkinpäin suomea hotelliin ja käydä nähtyyksissä, retkellä ym. Mies ei muistanut silloin kun sovittiin että silloin on myös kaveriporukan pikkujoulut. Nyt mies sanoi että oli unohtanut ne ja haluaa mennä mieluummin sinne ja ehdotti että siirretään perheloman ajankohtaa. Meillä on tosi harvoin perheenkesken yhteistä aikaa, koska mies on töissä ja minä kotona lasten kanssa. Töiden jälkeen mies on väsynyt eikä jaksa tehdä mitään. Ymmärrän sen hyvin, mutta viikonloputkin menee aina jossain sukulaisten tai isovanhempien tai kavereiden luona, eikä jää yhteistä aikaa. Olin siis todella odottanut tätä lomaa. Ymmärrän että mies odottaa myös pientä nollausta kaikesta arjesta.
Minä en haluaisi siirtää enää loman ajankohtaa koska sitten on taas hankala sopia uutta aikaa mikä sopisi kaikille. Heitin vähän vitsillä että lähtisin lasten kanssa keskenään lomalle ja mies jäisi kotiin. Miehen reaktio vähän järkytti minua. Se sanoi: " Joo menkää vaan, pitää vaihtaa talvirenkaat ennen kuin lähdette."
Olin ajatellut että mieskin odottaisi yhteistä aikaa ja vähän toisenlaista reaktiota.
En kuitenkaan näyttänyt miehelle loukkaamtumista vaan sanoin että okei, me mennään ja nyt mietin varaanko hotellia tai mökkiä ja lähden vai jäänkö vaan taas kotiin. En oikeasti haluaisi lähteä yksin koska haluaisin myös aikuista seuraa välillä. Minulla ei ole ketään kaveriakaan jota voisi pyytää mukaan.
Tämä oli nyt siis tämä tarina vaan. Olen ennekin huomannut ettei mies niin paljoa välitä meidän kanssa olemisesta mutta en jaksa niistä nyt avautua.
Kertokaa mielipiteitä ja kysykää jos unohdin kertoa jotain.
Kertokaa omia kokemuksia siitä millaisia omat miehenne ovat, lähtevätkö mielellään perheenkesken jonnekkin, tekevätkö perheenne kanssa asioita yhdessä, hoitaako mies lapsia, miten mies huomioi sinua ym.
Nm. hankalaa
Kommentit (27)
yhteistä aikaa on hankala sopia kun mies töissä ja sinä lasten kanssa kotona? ainut kenelle se on hankalaa tai tuntuu edes olevan menoja on se mies. ongelmanne ei nyt ole se loma
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Lisääkin voi laittaa. Vierailija 11. Sinulla on ihanan kuuloinen mies. Olen kuullut monelta muultakin miten mies on huomaavainen ja olen todella kateellinen niille naisille jotka keskustelevat miehen kanssa kaikesta ja nauraa yhdessä ja vitsailee ja pitää hauskaa.
Tässä taas huomaan että aika onnettomassa suhteessa taidan olla. Kun vanhanaikaisesti ajattelee että jos mies ei juo tai lyö niin se on hyvä mies. Ei se vaan taida olla.
Tässä nyt tuli avauduttua enemmän, kun oli tarkotus vaan keskittyä tähän loma juttuun.
Toki hankala tuntemattomien tietää meidän perhe elämästä tai miten asiat hoidetaan tai miten hankala kaikesta on sopia, jos ei enemmän avaa. Mutta jos nyt näillä tiedoilla mennään ja haluan kuulla lisää miten paljon perheen isät on mukana ja miten huomioi naisensa.
Mies ei varmasti tahallaan ole niin ilkeä että ei vastaa jos yrittää keskustella tai muuta mutta se on vaan hänen tapansa.
Nm.hankalaa
Niin. Sun pitää opetella arvostamaan itseäsi enemmän, jotta huomaat, että puolisolta pitää voida vaatia muutakin kuin että se ei juo eikä lyö.
Ehkäpä miehesikin loukkaantui tuosta sinun heitosta mennä yksin, mutta ei halunnut sitä sinulle vaan näyttää ja siksi sanoi, että mene vaan.
Paskat se mitään unohtanut. Kunhan keksi äkkiä ne pikkujoulut ettei tarvitse lähteä teidän kanssa.
Jos ette tuon vertaa osaa puhua, niin ei tule mitään pitkällä tähtäimellä. Sinusta tulee katkera ja mies löytää jonkun ei-katkeran. Siis opetelkaa puhumaan toisillenne ajoissa!
On se jännä, miten joillekin on syntynyt päähänpiintymiä siitä, miten täytyy olla jotain naurettavia periaatteita ja pitää niistä kiinni, vaikka voisi vain tehdä niin kuin järkevintä olisi.
Miksi sovitusta pitäisi pitää kiinni? Jos perheloman saa siirrettyä kohtuullisen helposti, siinä missä pikkujouluja ei, niin miksi pitäisi valita se typerä vaihtoehto, että jättää toisen kokonaan välistä? Eikö nyt järki jo sano, että perhelomaa voidaan siirtää, kerta viikonloput on on käytännössä vapaita (sukulaisten tapaamista ja muuta helposti aikatauluteltavaa).