Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehen tai minun käytöksestä?

Vierailija
09.11.2017 |

Oltiin sovittu pieni viikonloppu perheloma yhdelle viikonlopulle. Ajatuksena mennä jonnekkinpäin suomea hotelliin ja käydä nähtyyksissä, retkellä ym. Mies ei muistanut silloin kun sovittiin että silloin on myös kaveriporukan pikkujoulut. Nyt mies sanoi että oli unohtanut ne ja haluaa mennä mieluummin sinne ja ehdotti että siirretään perheloman ajankohtaa. Meillä on tosi harvoin perheenkesken yhteistä aikaa, koska mies on töissä ja minä kotona lasten kanssa. Töiden jälkeen mies on väsynyt eikä jaksa tehdä mitään. Ymmärrän sen hyvin, mutta viikonloputkin menee aina jossain sukulaisten tai isovanhempien tai kavereiden luona, eikä jää yhteistä aikaa. Olin siis todella odottanut tätä lomaa. Ymmärrän että mies odottaa myös pientä nollausta kaikesta arjesta.
Minä en haluaisi siirtää enää loman ajankohtaa koska sitten on taas hankala sopia uutta aikaa mikä sopisi kaikille. Heitin vähän vitsillä että lähtisin lasten kanssa keskenään lomalle ja mies jäisi kotiin. Miehen reaktio vähän järkytti minua. Se sanoi: " Joo menkää vaan, pitää vaihtaa talvirenkaat ennen kuin lähdette."
Olin ajatellut että mieskin odottaisi yhteistä aikaa ja vähän toisenlaista reaktiota.
En kuitenkaan näyttänyt miehelle loukkaamtumista vaan sanoin että okei, me mennään ja nyt mietin varaanko hotellia tai mökkiä ja lähden vai jäänkö vaan taas kotiin. En oikeasti haluaisi lähteä yksin koska haluaisin myös aikuista seuraa välillä. Minulla ei ole ketään kaveriakaan jota voisi pyytää mukaan.
Tämä oli nyt siis tämä tarina vaan. Olen ennekin huomannut ettei mies niin paljoa välitä meidän kanssa olemisesta mutta en jaksa niistä nyt avautua.

Kertokaa mielipiteitä ja kysykää jos unohdin kertoa jotain.

Kertokaa omia kokemuksia siitä millaisia omat miehenne ovat, lähtevätkö mielellään perheenkesken jonnekkin, tekevätkö perheenne kanssa asioita yhdessä, hoitaako mies lapsia, miten mies huomioi sinua ym.

Nm. hankalaa

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku aina kiihkeää, mutta se oman ajan tarve tulee nopeasti. Sitä perhettä näkee joka päivä, kyllästymiseen saakka.

Vierailija
2/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni tuossa tapauksessa pitäisi pitää kiinni siitä sovitusta lomasta, jos se oikeasti on hankala saada sitä järjestettyä uuteen ajankohtaan. Oma moka, jos unohti pikkujoulut, kyllä nyt aikuisen ihmisen pitäisi olla tietoinen omista menoistaan ja mahdollisista juhlitaan.

Ja niin, sama pätisi mielestäni myös jos sukupuolet olisivat toisinpäin. Ettei nyt siitä tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.

Vierailija
4/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtee mielellään koko perheen kanssa mutta joskus in kiva pikkulomailla erikseenkin. Esim. jos miehellä ei ole ollut lomaa samaan aikaan niin olen lomaillut yksin tai vaikka lasten mummin kanssa.

5/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mielestäni tuossa tapauksessa pitäisi pitää kiinni siitä sovitusta lomasta, jos se oikeasti on hankala saada sitä järjestettyä uuteen ajankohtaan. Oma moka, jos unohti pikkujoulut, kyllä nyt aikuisen ihmisen pitäisi olla tietoinen omista menoistaan ja mahdollisista juhlitaan.

Ja niin, sama pätisi mielestäni myös jos sukupuolet olisivat toisinpäin. Ettei nyt siitä tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään.

Jos ne pikkujoulut on sovittu aiemmin ja vaikea siirtää niitäkään?

Jos sitten jonkun sukulais- tai kaverikeikan jätätte väliin niin saatte loman aikaiseksi? Vaikea kyllä käsittää miten sinä kaipaat välillä aikuista seuraa mutta kaikki viikonloput menee kavereiden tai sukulaisten kanssa? Vai mies menossa jokainen viikonloppu ja sinä lasten kanssa kotona? Silloin käskisin jättämään jonkun menon pois ja miestä järkkäämään teille sen yhteisen loman. Joka tapauksessa suosittelen KESKUSTELEMAAN miehen kanssa tunteistasi.

Vierailija
6/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin tässä piti ottaa kantaa tuohon ap:n tapaukseen. No jos pikkujouluihin lähtee mielummin niin taitaa olla rakkaat työkaverit. Sinänsä olen sitä mieltä että lomailu erikseen voi olla jos joskus yhdessäkin tehdään jotain.

Menun oltiin viimeksi yhdessä jossain kesällä eikä haittaa vaikka näyttää sille että talvilomalle ei lähdetäkään yhdessä (miehellä töitä silloin)

Vierailija
7/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai teidän kummankaan käytöksestä voi olla mitään erityistä mieltä. Ihan normaalia molemmilta.

Vierailija
8/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä396 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki olla niinkin, mutta jos suunnitellaan perhelomaa ja päätetään ajankohta eikä silloin puhua pukahdakaan sille viikonlopulle osuvista pikkujouluista, niin se on silloin voi voi.

Vierailija
9/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten vaikeaa sitä perhelomaa on siirtää seuraavalle viikonlopulle?

Vierailija
10/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä mies pikkujouluun. Yhteistä aikaa teillä on näemmä aikaa viettää, jos joka viikonloppu menee muutenkin kavereita ja sukua tavatessa. Vaihdatte niistä jonkun viikonlopun vain oman perheen kesken olemiseen.

Vierailija
11/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että haluat nimenomaan yhteisen loman. Ja katsokaa kalenterit, jos löytyisi yhteinen ajankohta kohtuulliselle ajanjaksolle eli ei kauas vaan nyt lähelle. Miehen pitää siis joustaa vaikka harrastuksista tms yhteisen lomaneteen, jos sä joustat tuosta jo sovitusta lomasta. Lisäksi järkkäät itsellesi jonkun vastaavan pikkujoulun, jotenkin sun pitää se tehdä ja päästä käymään vastaavasti jossain kuin miehen kaveripikkujoulut

Nyt kuulostaa, että olet itsestäänselvyys miehelle. Ihan kuin hän eläisi sinkkuelämää ja pitäisi ihan automaationa, että sä mahdollistat sen itsesi kustannuksella.

Meillä tehdään miehen kanssa mielellään asipita yhdesdä. Lisäksi kun olin yhdesdä vaiheessa kotona ns aina lapsen kanssa, niin mulla ei ollut mitään omia pikkujouluja. Mitä teki mies? Hän jätti omat pikkujoulunsa väliin (olisi saanut mun puolesta mennä, mutta itse ei halunnut) ja järjesti meille yhteiset pikkukoulut! Siis järkkäsi ajankohdan ja kutsui tuttuja mukaan ja siis järjesti mulle/meille yhteiset pikkujoulut. Se oli tosi kultaisedti tehty! Muistan kun kävin innoissani ostamassa sinne pikkujouluvaatteita. Mutta se onkin todella ihana mies :)

Vierailija
12/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä396 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitten jonkun sukulais- tai kaverikeikan jätätte väliin niin saatte loman aikaiseksi? Vaikea kyllä käsittää miten sinä kaipaat välillä aikuista seuraa mutta kaikki viikonloput menee kavereiden tai sukulaisten kanssa? Vai mies menossa jokainen viikonloppu ja sinä lasten kanssa kotona? Silloin käskisin jättämään jonkun menon pois ja miestä järkkäämään teille sen yhteisen loman. Joka tapauksessa suosittelen KESKUSTELEMAAN miehen kanssa tunteistasi.

Joo ne pikkujoulut oli sovittu ennen sitä koska mies ei muistanut niitä silloin. Siis yleensä mies menee tai sitte perheen kanssa sukulaisten luona, mutta ei se nyt sama asia ole kuin että saisimme olla vaan omanperheen kesken ja vaikka illalla kun lapset nukkuu saisimme lomalla kahdenkeskistä aikaa vähän.

Ja mies on sellainen että sen kanssa on todella hankala keskustella, hän ei ole keskustelia tyyppiä. Sen kanssa ei edes jutella mitään päivän kuulumisia, ei mitään. Mies selittää kyllä omia työ asioitaan mutta jos minä yritän jutella jotain se ei vastaa ja alkaa vaan selittämään omia asioitaan. Tai sitten vastaa tyyliin aijaa ja selittää omia asioitaan. Mies ei kysy koskaan miten menee tai ei sitä kiinnosta meidän asiat. Mutta minä olen jo tottunut siihen. Erosta olen koittanut puhua parikertaa meidän yhdessäolon aikana kun on näitä tunteita ettei mies rakasta ym.siihen vastaa ettei halua erota ja se asia jää siihen vaikka jankkaan ja jankkaan että jutellaan.

Siksikin olin innoissaan siitä perhelomasta kun vihdoin jotain saatiin sovittua. Ja oli sellainen tunne että kun kaikki leijailee elämässä sekaisin samaa rataa saisi hetkeksi kaiken kasaan eikä tarvitse ajatella muuta, mutta niin vaan jää kaikki vielä leijailemaan.

Nm. HankalaA

Vierailija
13/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää jostain viikonlopusta pois sukulonnit yms vierailut ja käykää silloin yhteisellä lomalla.

Vierailija
14/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä396 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ne pikkujoulut oli sovittu ennen sitä koska mies ei muistanut niitä silloin. Siis yleensä mies menee tai sitte perheen kanssa sukulaisten luona, mutta ei se nyt sama asia ole kuin että saisimme olla vaan omanperheen kesken ja vaikka illalla kun lapset nukkuu saisimme lomalla kahdenkeskistä aikaa vähän.

Ja mies on sellainen että sen kanssa on todella hankala keskustella, hän ei ole keskustelia tyyppiä. Sen kanssa ei edes jutella mitään päivän kuulumisia, ei mitään. Mies selittää kyllä omia työ asioitaan mutta jos minä yritän jutella jotain se ei vastaa ja alkaa vaan selittämään omia asioitaan. Tai sitten vastaa tyyliin aijaa ja selittää omia asioitaan. Mies ei kysy koskaan miten menee tai ei sitä kiinnosta meidän asiat. Mutta minä olen jo tottunut siihen. Erosta olen koittanut puhua parikertaa meidän yhdessäolon aikana kun on näitä tunteita ettei mies rakasta ym.siihen vastaa ettei halua erota ja se asia jää siihen vaikka jankkaan ja jankkaan että jutellaan.

Siksikin olin innoissaan siitä perhelomasta kun vihdoin jotain saatiin sovittua. Ja oli sellainen tunne että kun kaikki leijailee elämässä sekaisin samaa rataa saisi hetkeksi kaiken kasaan eikä tarvitse ajatella muuta, mutta niin vaan jää kaikki vielä leijailemaan.

Nm. HankalaA

Se yksi loma ei siis ole ongelma teillä vaan koko suhde on surkea. Nyt kannattaa keskittyä siihen pääongelmaan. Ehdota miehelle vaikka pariterapiaa. Jos ei lähde, niin mene sellaiseen yksin juttelemaan suhteestasi, se auttaa sua näkemään, missä ongelma on ja mitä haluat elämältä. Ja tekemään eropäätöksenkin jos se on tarpeen. Mutta eihän toi nyt hyvältä suhteelta kuullosta. Aloitus johtu vähän harhaan ja väki vastasi väärään ongelmaan.

15/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"viikonloputkin menee aina jossain sukulaisten tai isovanhempien tai kavereiden luona."

Miksi?

Skipatkaa joku noista viikonlopun riennoista ja toteuttakaa se perheen miniloma mieluummin.

Vierailija
16/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitusta pidetään kiinni. Miten oikeasti voi jollekin aikuiselle olla pikkujoulut niin saatanan tärkeät? Tällä viikolla monta aloitusta siitä ku toinen tahtoo mennä, vaikka oli sovittu muuta.

Jos ei lomaa suunnitellessa tarkistanut kalenteriaan niin oma moka. Kuka hitto ei muka katso huolella, onko päivät vapaat kun suunnitellaan lomaa?

Sano nyt vielä että hotellit ym. on jo kanssa varattu ja siirron takia pitäis kaikki järjestelytkin perua…

Vierailija
17/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Lisääkin voi laittaa. Vierailija 11. Sinulla on ihanan kuuloinen mies. Olen kuullut monelta muultakin miten mies on huomaavainen ja olen todella kateellinen niille naisille jotka keskustelevat miehen kanssa kaikesta ja nauraa yhdessä ja vitsailee ja pitää hauskaa.

Tässä taas huomaan että aika onnettomassa suhteessa taidan olla. Kun vanhanaikaisesti ajattelee että jos mies ei juo tai lyö niin se on hyvä mies. Ei se vaan taida olla.

Tässä nyt tuli avauduttua enemmän, kun oli tarkotus vaan keskittyä tähän loma juttuun.

Toki hankala tuntemattomien tietää meidän perhe elämästä tai miten asiat hoidetaan tai miten hankala kaikesta on sopia, jos ei enemmän avaa. Mutta jos nyt näillä tiedoilla mennään ja haluan kuulla lisää miten paljon perheen isät on mukana ja miten huomioi naisensa.

Mies ei varmasti tahallaan ole niin ilkeä että ei vastaa jos yrittää keskustella tai muuta mutta se on vaan hänen tapansa.

Nm.hankalaa

Vierailija
18/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotapa miehelle, että siirtävät kaveriporukan pikkujoulua! 😚

Vierailija
19/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotapa miehelle, että siirtävät kaveriporukan pikkujoulua! 😚

Eivät siirrä tällaisen loman takia, kun oli jo sovittu ja sinne tulossa paljon väkeä.

Vierailija
20/27 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies viettää vkl mielummin sukulaisten ja kaverien kanssa? Onko teillä ahdistava tunnelma? Nalkutatko? Nämä voisivat selittää toimintaa.