Seksi ei tunnu miltään synnytyksen jälkeen.
Synnytyksestä 3kk ja seksi ei tunnu oikiasti miltään.. onkohan mitään tehtävissä? Minulle tehtiin episiotomia. Ahdistaa koko seksi kun ei voi kun ajatella että miehestäkään ei tunnu miltään :( .... Auttakaa
Kommentit (56)
Eihän se tunnu kun paikat on löysät. Sun pitää alkaa harrastaa jotaki liikuntaa että lantionpohjalihakset tulee kuntoon.
Niinku esim mitä? Käyn lenkillä ja teen kotona lihaskuntoa ja lantionpohjalihaksia mutta tuntuu -ei miltään- siltikkin.... AP
Onko kellään mitään kokemusta samanlaisesta ongelmasta?? olenko tämmöinen löysä nyt ja aina?! eikä seksi tunnu enään ikinä miltään...
Se tiukkenee vielä!! Treeniä ja aikaa. Episiotomia-arpikin siellä tiellä. Olin aivan järkyttynyt itse, tuntui että meni lähemmäs vuosi ennen kuin sain oman toosan (<3) takas.
Synnytys tuhoaa naisen nautinnon, mutta hysss näistä ei saa puhua ;) pyhä äitiys, äidit ei n*ss*
Anna asialle aikaa, kehosi on käynyt läpi suuria muutoksia ja palautuminen ei tapahtu hetkessä.
Synnytyksen jälkeen menee yleensä 6 kuukautta, että elimistö palautuu ennalleen. Joillakin menee vuosikin. Lantionpohjan lihasten treenaaminen on tärkeää, sitä joka ikinen päivä! Älä siis vielä ala stressaamaan. :)
Meillä harrastetaan synnytyksen jälkeen 6kk pelkästään oraaliseksiä ja pyllyseksiä (on tiukka ja tuntuu 100% varmuudella).
Ai miten tiellä?? Ei mulla tunnu se arpi mitenkään tuolla.. aattelin vaan että onko sillä merkitystä löysyyteen että on leikelty vaikkakin tietty parsittu takasin kasaan. Kauanko pitää jumpata että tunto alkaa palaamaan en nimittäin raskausaikana jaksanut jumpata ollenkaan.... :O tämäkö on sen hinta nyt?!? miehelläkään ei ole mikään pieni että pitäshän sen nyt jossain tuntua.. varmaan miestäkin masentaa muttei halua sanoa mitään
Vierailija kirjoitti:
Synnytys tuhoaa naisen nautinnon, mutta hysss näistä ei saa puhua ;) pyhä äitiys, äidit ei n*ss*
Höpö höpö ei ainakaan läheskään kaikilta. Tottakai elimistön pitää palautua synnytyksestä. Seksi on niin paljon muutakin kuin pelkkä yhdyntä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten naisella on pyllyreikä, että sitä käytetään raskauden jälkeen.
Suosittelen hankkimaan vaikka geishakuulan (vai miksi sitä sanotaan), nimenomaan suht painavan (tehokkaampi). Yhdistä sen käyttö johonkin päivittäiseen rutiiniin niin muistaa joka päivä.
T:9
Joo pitää antaa aikaa.. mutta ahistavaa kun tuntuu että värkki on iäksi nyt tärvelty. Kyllähän se seksikin parisuhteessa on iso asia.. ainakin meillä ollut aina ja raskausaikana myös harrastettiin ahkerasti. Synnytyksen jälkeen vähentynyt ja tuntuma on tosiaan olematon :/ Mies saa jyystää tosissaan että laukeaa. Itse en voi seksin aikana ajatella mitään muuta kuin että eipä tunnu juuri miltään. Ajattelenko nyt vaan seuraavan vuoden näin? Ihmekkään että seksihalut lapsien jälkeen katoavat. AP
Vierailija kirjoitti:
Ai miten tiellä?? Ei mulla tunnu se arpi mitenkään tuolla.. aattelin vaan että onko sillä merkitystä löysyyteen että on leikelty vaikkakin tietty parsittu takasin kasaan. Kauanko pitää jumpata että tunto alkaa palaamaan en nimittäin raskausaikana jaksanut jumpata ollenkaan.... :O tämäkö on sen hinta nyt?!? miehelläkään ei ole mikään pieni että pitäshän sen nyt jossain tuntua.. varmaan miestäkin masentaa muttei halua sanoa mitään
Anna aikaa. Itselle,teille ja lapselle. Minulla haava kiristää joissain asennoissa edelleen,siten se on "tiellä". Raskausaikana jumppasin paljon, kaipa se auttoi mutta mulla siis silti kesti pitkään! Sekä kroppa että seksuaalisen itsetunnon palautus. Kuten sanottu, ota rauhassa. Tissit katos mutta nykyään yhtä tiukkaa tekee alapäässä kuin ennen lasta. :)
T. 6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten naisella on pyllyreikä, että sitä käytetään raskauden jälkeen.
Ei. Pyllyreikä ei ole sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen hankkimaan vaikka geishakuulan (vai miksi sitä sanotaan), nimenomaan suht painavan (tehokkaampi). Yhdistä sen käyttö johonkin päivittäiseen rutiiniin niin muistaa joka päivä.
T:9
Geishakuulan pystyy tekemään kotonakin helposti. Pingispalloon neulalla reikä ja siitä reijästä kaadetaan sulaa tinaa pallon sisään. Annetaan tinan kovettua ja sytkärillä kuumennetaan reikä umpeen. Kalastus-siimaa pallon päähän kiinni teipillä. Tulee noin 50g painonen kuula.
Tällä tekniikalla pystyy tekemään myös anaalikuulat eli monta palloa pitkässä siimassa.
Onko ongelma se, että on kuin heiluttelisi nakkia porttikongissa? Vai onko tuntemukset kateissa?
Vierailija kirjoitti:
Joo pitää antaa aikaa.. mutta ahistavaa kun tuntuu että värkki on iäksi nyt tärvelty. Kyllähän se seksikin parisuhteessa on iso asia.. ainakin meillä ollut aina ja raskausaikana myös harrastettiin ahkerasti. Synnytyksen jälkeen vähentynyt ja tuntuma on tosiaan olematon :/ Mies saa jyystää tosissaan että laukeaa. Itse en voi seksin aikana ajatella mitään muuta kuin että eipä tunnu juuri miltään. Ajattelenko nyt vaan seuraavan vuoden näin? Ihmekkään että seksihalut lapsien jälkeen katoavat. AP
Takuu varmaan se on että se ei millekään tunnu jos koko ajan keskittyy vain ajatukseen että ei tunnu millekään.
Kiitos muutamasta oikeasti auttavasta ja tsemppaavasta kommentista!!! <3 Eli aikaa ja jumppaa!
Lantiopohjalihakset