Sinä, joka et rokotuta lapsiasi!
Oletko perehtynyt niihin sairauksiin, joita vastaan rokotetaan? Vai jätätkö rokottamatta vain rokotusten sivuvaikutusten pelossa?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perehtynyt ja tullut siihen tulokseen, että en uhraa lastani, jotta sinun lapsesi saa elää. Laumasuoja perustuu sille, että muutama uhri vuodessa on ihan OK, kunhan rokottamalla säästetään muiden henki. Sitä mukaa kun tulee uusia rokotteita, niin lasten mielenterveysongelmat pahenevat ja löytyy uusia sairauksia. Joku enterorokko oli aika lailla tuntematon 1960-luvulla.
Voi luoja suojele lastas tyhmyydeltäs..
Ei korvatulehduksia, ei influenssaa, ei allergioita, ei ADHD:ta jne. eli terveitä lapsia. Samaan aikaan tarhakaverit sairastaa tuhkarokkoa ja hinkuyskää, vaikka ovat rokotteet saaneet. Minusta siinä on jotain mystistä.
Kuulostaa suunnilleen yhtä uskottavalta, kuin se että väittäisit maan olevan litteä.
On sattumaa, ettei lapsesi ole saanut influenssaa tai osittain perinnöllistä ADHD:ta. Samoin korvatulehdukset tulevat joillekin helpommin. Hinkuyskää tuskin on, se olisi ollut mediassa. Taidat sekoittaa tavalliseen yskään. Eikä ole tänä vuonna ollut tuhkarokkoakaan Suomessa.Aika moni lapsi sairastaa tuhkarokon rokottamisen jälkeen ihan kaikilla oireilla! Toiseksi mihin sinä ilmoitat lapsesi hinkuystän? Et mihinkään,joudut viemään lapsesi lääkäriin, että tauti päätyy rekistereihin.
Veikkaan, että hinkuyskän oireet kyllä ajavat sinut lapsesi kanssa lääkäriin..
No olisi kiva kuulla perustelut miksi ottaa rota-, pneumo-, vesirokko- tai kohdunkaulasyöpärokte. Kertokaas?
Haluaisin mukaan todennäköisyyden sairastua näihin, ja juuri vesirokon osalta siihen mitä rokotteessa on :) samoin influenssarokote kiinnostaa, mikä todennäköisyys ettei virus ole muuttanut muotoaan?
Tunnen yhden sikapiikin uhrin, yhden kohdunkaulasyöpärokotteen uhrin, ja yhden vesikauhurokotteen uhrin. Yhteistä on "toiminnallinen" häiriö, ja henkilö kotiin "kuntoutumaan". Ja "hyvin epätodennäköistä, että johtuisi rokotteesta"' ja se uhrius on lievä ilmaus...
Meidän lapselle on otettu pelkkä dT-rokote ja sekin vasta 14-vuotiaana. Suhtaudun itse rokotteisiin epäilevästi enkä pidä edes viisaana, että kaiken maailman pikkutauteja vastaan yritetään rokottaa.
Niin kauan kun ei pakkolailla säädetä kaikkea kansaa rokotettavaksi, niin jokainen saa vapaasti käyttää omaa harkintaa. Lapsikin saa aikuisena ottaa kaikki haluamansa rokotteet, jos sille päälle sattuu. Minusta olisi ollut turhan riskaabelia kuormittaa pienen lapsen immuniteettijärjestelmää sellaisella sarjatulella mitä normaali rokotusohjelma on.
Vierailija kirjoitti:
No olisi kiva kuulla perustelut miksi ottaa rota-, pneumo-, vesirokko- tai kohdunkaulasyöpärokte. Kertokaas?
Haluaisin mukaan todennäköisyyden sairastua näihin, ja juuri vesirokon osalta siihen mitä rokotteessa on :) samoin influenssarokote kiinnostaa, mikä todennäköisyys ettei virus ole muuttanut muotoaan?
Tunnen yhden sikapiikin uhrin, yhden kohdunkaulasyöpärokotteen uhrin, ja yhden vesikauhurokotteen uhrin. Yhteistä on "toiminnallinen" häiriö, ja henkilö kotiin "kuntoutumaan". Ja "hyvin epätodennäköistä, että johtuisi rokotteesta"' ja se uhrius on lievä ilmaus...
Millä osoitat piikin ja sairauden yhteyden?
Olen sairaanhoitaja ja työni puolesta tulee seurailtua tuttujen sairauksia eri silmällä. Ko rokotteiden aiheuttamua sairauksia on yhtälailla niillä, joita ei ole rokotettu. On siis toisinaan hankala osoittaa yksittäistä syytä sairaudelle.
Täällä kanssa yksi hoitoalan ihminen, joka työskennellyt pitkään teholla ja sisätaudeilla (infektiopuolella). Äitini setä (isoisäni vanhin veli) kuoli aikoinaan polion aiheuttamaan hengityslamaan, ja sitä on paljon perheessämme muisteltu. Lisäksi olen sairaanhoitajan työssäni nähnyt ihmisiä, joille tulee tuhkarokon komplikaatioina keuhkokuumetta tai aivotulehdusta. Kun näitä sairastuneita ihmisiä oikeasti näkee, hahmottaa hyvin sen, ettei ole kyse mistään "pikku pöpöistä". Monet rokotuksin ehkäistävät taudit ovat vaarallisia nimenomaan juuri lapsille, joten omien lasteni kohdalla olen punninnut asian näin, että liikkuvaisena perheenä haluan suojata lapseni tutkituilla ja turvallisilla rokotteilla ennemmin, kuin otan riskin saada vakava tauti jostain ja makuuttaa lastani lastenteholla ja pelätä komplikaatioita. Vasta työtoverini lapsi oli rotaviruksen aiheuttaman ripulin ja siitä syntyneen kuivumisen takia tehohoidossa, joten lämpimästi suosittelen jokaista ihmistä punnitsemaan tarkkaan, mikä on se rokotteiden AITO hyöty tai haitta.
Vierailija kirjoitti:
Tutulla miehellä ollut lapsena polio. Toinen käsi roikkuu, kämmen kääntyneenä. Jaloissakin jotain häikkää. Siis mitä? Rokotuksista mielenterveysongelmia? Just joo. Eiköhän se ole tämä nykyaika, mikä niitä korvienväliensairauksia aiheuta, ei mikään rokote.
Niimpä, että mieluumin kuollut lapsi kuin mieleltään sairas..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rokotteet on niin toimivia kuin mainostetaan, niin miksi sitten niin monet sairaanhoitajat ja lääkärit eivät ota niitä itse?
Lääkärinä mututuntuma, että lääkärit kyllä ottavat kaikki rokotteet itselleen ja lapsilleen, mukaanlukien influenssa, kohdunkaulasyöpä, vesirokkorokote - sairaanhoitajissa on sellaisiakin, jotka jättävät ottamatta kausiinfluenssarokotteen ja mielummin jäävät muutaman kuukauden palkattomalle virkavapaalle.
Mututuntuma voi olla mikä tahansa, mutta asiaa on tutkittukin ja tulos oli aikalailla erilainen. Ei tainnut olla suurin osa mutta todella iso osa kummistakin jättää rokotukset ottamatta. Ja eikös nyt ole tulossa se hoitohenkilökunnan pakkorokotuttaminen? Eli niiden olsii pakko ottaa jotkut tietyt rokotukset itsekin. Mikäs teidän mielipide olikaan asiasta? Pelkästään hyvä asia vai törkeetä yksilönoikeuteen kajoamista?
Linkkaatko tutkimuksen
Tiedän rokotteiden edut, mutta en pelaa venäläistä rulettia autoimmuunisairauksien kanssa. Niitä nimittäin suvussa riittää, itselläni myös. Toistaiseksi lapsi on ollut lievää atopiaa ja muutamaa ruoka-aineallergiaa lukuunottamatta terve kuin pukki. Ei edes kuumetta ole sairastanut vuoden aikana.
Rokotan kun lapsi menee hoitoon tai eskariin.
Vierailija kirjoitti:
Jos rokotteet on niin toimivia kuin mainostetaan, niin miksi sitten niin monet sairaanhoitajat ja lääkärit eivät ota niitä itse?
Höpö höpö, lääkärit ottaa mielellään rokotteet yleisesti ottaen. Hoitajilla on negatiivisemmat asenteet, eri koulutus.
T. Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapselle on otettu pelkkä dT-rokote ja sekin vasta 14-vuotiaana. Suhtaudun itse rokotteisiin epäilevästi enkä pidä edes viisaana, että kaiken maailman pikkutauteja vastaan yritetään rokottaa.
Niin kauan kun ei pakkolailla säädetä kaikkea kansaa rokotettavaksi, niin jokainen saa vapaasti käyttää omaa harkintaa. Lapsikin saa aikuisena ottaa kaikki haluamansa rokotteet, jos sille päälle sattuu. Minusta olisi ollut turhan riskaabelia kuormittaa pienen lapsen immuniteettijärjestelmää sellaisella sarjatulella mitä normaali rokotusohjelma on.
Törppö. Tajuatko että se lapsen immuunijärjestelmä on koko ajan "tulitettavana", ei ne rokotteen sitä kuormita. Pikkutaudit... juu. Se hinkuyskä voi tappaa vauvan, ei oo montaa vuotta kun Suomessa vauva menehtyi. Hemofilis influenzae b eli hib voi aiheuttaa kuoleman hetkessä, aiheuttaa epiglottiitti nimisen tulehduksen joka tukkii kurkun. Kiitos kamalien rokotusten epiglottiitti on muuttunut harvinaiseksi. Rotavirusrokote vähensi vauvojen sairaalahoitoja. Vesirokko on ikävä tauti joka aiheuttaa pysyviä arpia ja voi olla vaarallinen. Influenssa ei yleensä ole perusterveille vaaraksi mutta riskiryhmille kuten keuhkosairauksista kärsiville, vanhuksille ja pikkulapselle on joten heidät rokotetaan. Poliohalvaus ei ole herkkua, sulle ehkä pikkutauti. Tuhkarokko ei myöskään ole mikään haitaton. Mutta sinähän olet asiantuntija ja voit nauttia laumasuojasta lapsesi kanssa murehtimatta "pikkutaudeista". Moni niistä ei ehkä niin pieneltä tuntuisi jos niihin törmäisi. Mutta onneksi kaltaistesi idiootien takia laumasuoja alenee kohta niin että saadaan tuhkarokot, hinkuyskät ja epiglottiitit takaisin ja kuolemia. Linkola on tyytyväinen.
Tutkittu tieto on siitä jännää että sillä saa minlä tuloksen haluaa. Tutkimukset perustuu siihen että toivotut tulokset julkaistaan ja epätoivotut lopetetaan ja jätetään kesken.
Sitten voidaan myös miettiä rahoitusta. Tutkimuksen tilaaja tilaa samalla toivitun tuloksen. Rahoitus jää saamatta jos tutkimustulokset ei miellytä.
Minä pidän astetta tyhmempinä ihmisiä jotka vouhkaa rokotteista ottamatta selvää niiden todellisesta tarpeesta. Flunssaankin kuolee moni samallatavalla kuin vesirokkoon. Tavallinen tauti joka vie heikommat.
En ole rokotevastainen, mutta on naiivia kuvitella että terveyshyöty olisi rokotteiden osalta se tärkein hyöty. Monien rokotteiden taustalla on kuitenkin ihan vain raha ja tutkimukset puhuvat aina rahan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perehtynyt ja tullut siihen tulokseen, että en uhraa lastani, jotta sinun lapsesi saa elää. Laumasuoja perustuu sille, että muutama uhri vuodessa on ihan OK, kunhan rokottamalla säästetään muiden henki. Sitä mukaa kun tulee uusia rokotteita, niin lasten mielenterveysongelmat pahenevat ja löytyy uusia sairauksia. Joku enterorokko oli aika lailla tuntematon 1960-luvulla.
Ei korvatulehduksia, ei influenssaa, ei allergioita, ei ADHD:ta jne. eli terveitä lapsia. Samaan aikaan tarhakaverit sairastaa tuhkarokkoa ja hinkuyskää, vaikka ovat rokotteet saaneet. Minusta siinä on jotain mystistä.
Kuulostaa suunnilleen yhtä uskottavalta, kuin se että väittäisit maan olevan litteä.
On sattumaa, ettei lapsesi ole saanut influenssaa tai osittain perinnöllistä ADHD:ta. Samoin korvatulehdukset tulevat joillekin helpommin. Hinkuyskää tuskin on, se olisi ollut mediassa. Taidat sekoittaa tavalliseen yskään. Eikä ole tänä vuonna ollut tuhkarokkoakaan Suomessa.Aika moni lapsi sairastaa tuhkarokon rokottamisen jälkeen ihan kaikilla oireilla! Toiseksi mihin sinä ilmoitat lapsesi hinkuystän? Et mihinkään,joudut viemään lapsesi lääkäriin, että tauti päätyy rekistereihin.
Haa, kiinni jäit! Et ole perehtynyt näihin asioihin yhtään. En ole kuullut yhdestäkään, joka olisi rokottamisen jälkeen sairastanut tuhkarokon "kaikilla oireilla". Ja toiseksi, et näköjään tiedä, millainen sairaus on hinkuyskä. Kyllä joka ikinen, jonka lapsella olisi hinkuyskä, veisi lapsensa lääkäriin. Kyse on sellaisesta yskästä, että happi loppuu täysin yskiessä ja yskiminen päättyy oksennukseen. Tukehtumisriski on suuri.
T: Th
Rokotuksesta tehdään mustavalkoista. Et rokota tai rokotat. Meillä rokotetaan mutta ei oteta kaikkia rokotteita. Esim. influenssarokote on ollut melko turha. THL:llä on mennyt arvaukset pieleen ja rokotteissa on väärä viruskanta. Rokote ei suojaa jos liikkeellä on eri viruskanta.
Vierailija kirjoitti:
Rokotevastaiset ihmiset vaativat avoimuutta ja sitten kun niille annetaan tietoa, ne sanovat, etteivät usko tai että niiden omat tiedot ovat enemmän oikein, koska niiden omat tiedot on peräisin luotettavasta youtubesta.
Jos ihminen vilpittömästi uskoo, että rokotuksista on haittaa ja että rokotusten hyödyistä puhuvat muodostavat salaliiton, niin on ihan sama, mitä faktojen niiden eteen kärrää.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Kiinnostaisi ihan vilpittömästi tietää, että te jotka ette rokota lapsianne, niin matkusteletteko Suomen ulkopuolella? Täällä kotimaassahan on tosiaan nykyään aika pieni riski saada mitään noista taudeista mutta jo keski-euroopassa tilanne on toinen. Itse olin kesällä Ranskassa reissussa alle puolivuotiaan kanssa, joka ei mpr-rokotetta olisikaan vielä voinut saada, ja olin aika kauhuissani kyllä. Tuhkarokkoa on tänä vuonna ollut siellä paljon ja tuon ikäiselle se olisi kuolemaksi. Onneksi ei tautia saatu. Ja rokotteen tulee siis saamaan rokote-ohjelman mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän lasten tarhassa tuhkarokkoa ja hinkuyskää? Ootteko karanteenissa?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi ihan vilpittömästi tietää, että te jotka ette rokota lapsianne, niin matkusteletteko Suomen ulkopuolella? Täällä kotimaassahan on tosiaan nykyään aika pieni riski saada mitään noista taudeista mutta jo keski-euroopassa tilanne on toinen. Itse olin kesällä Ranskassa reissussa alle puolivuotiaan kanssa, joka ei mpr-rokotetta olisikaan vielä voinut saada, ja olin aika kauhuissani kyllä. Tuhkarokkoa on tänä vuonna ollut siellä paljon ja tuon ikäiselle se olisi kuolemaksi. Onneksi ei tautia saatu. Ja rokotteen tulee siis saamaan rokote-ohjelman mukaisesti.
Sairastin tuhkarokon kahden kuukauden ikäisenä. En saanut siitä immuniteettia, koska olin niin nuori joten sairastin sen uudelleen kouluikäisenä. Plus molempien päälle jälkitaudit. Onneksi ei vaikuttanut kahitykseen, yksi tuttavani on kehitysvammainen tuhkarokon sairastettuaan. Ei ole leikin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hinkuyskästä kovin moni selviä ilman sairaalahoitoa. Etkö veisi omaasi lääkäriin, vaan katsoisit vierestä kuinka hän tukehtuu.
Vierailija kirjoitti:
No olen perehtynyt rotaan, pneumoon ja kohdunkaulasyöpärokotteeseen, sekä influenssa- ja vesirokkorokotteisiin.
Niitä ei lapseni saa.
Vitun hullu!
Joo tosi mystistä! Mun lapset ovat saaneet kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotukset ja ei korvatulehduksia, ei influenssaa,ei allergioita, ei ADHD:ta jne... eikö olekin mystistä?