Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä nimisiä lapsia on lähipiiriisi syntynyt vuoden sisällä?

Vierailija
08.11.2017 |

Omaan lähipiiriin ei ole tullut vielä kertaakaan näitä lydioita ja sofioita jotka nyt ovat suosittuja. Eräs nettituttu antoi tytölleen nimeksi Minea, mikä on ilmeisesti siinä ja siinä :D

Henrik x 2 ja Eetu omassa lähipiirissäni syntyneet.

Kommentit (1116)

Vierailija
781/1116 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo

Yrjö

Melena

Vierailija
782/1116 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskari

Emma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1116 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joshua Knomo kirjoitti:

Hilma Maria. kirjoitti:

Aaretti, Kaaleppi, Ananias, 2 Jooseppia, 3 Kustaata, 3 Hermannia, 4 Elsaa, 3 Hilmaa, 3 Annaa, 2 Kustaavaa, 2 Maarianmessua, 3 Sofiaa, 1 Charlotta, 5 Uunoa ja 2 Eemeliä.

Viisi kuudesta Charlottasta paatyy parikymppisena aikuisviihdeteollisuuden pariin tilastojen mukaan. 

On hyvin perinteinen konservatiivinen nimi, joten valehtelet. Englannin prinsessa esimerkiksi.

Vierailija
784/1116 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään nimisiä. Lähipiirissä ei ole vauvoja syntynyt moneen vuoteen.

Vierailija
785/1116 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojan nimi on Eddie, tyttöni lasten nimet Oscar, Vivien, Aava j Esko. 

Vierailija
786/1116 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salo, Yrjö, Sulevi, Jorma, Jooseppi, Tero, Urpo, Suoma, Esko, Sirpa, Klemens, Tuovi, Kustaa, Raimo, Uuras, Nestori, Malakias, Tahvo, Saulo, Kunto, Unto, Solmu, Taavi, Torsti, Vihtori, Hellevi, Elvi, Irkka, Markku, Tilta, Oiva, Laina, Pärttyli, Auvo. Leonard, Hemminki, Soini, Launo, Benjamin, Lalli-Kalle, Vieno, Oili- Soilikki

Vierailija
787/1116 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi nimeä Laina. Koko ajan  kinuttaisiin Lainaa, tarvin Lainaa heti,,,

Vierailija
788/1116 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että nimi on enne. Tunsin yhden jonka nimi on Voitto. Hänellä oli uskomaton tuuri. Voitti kaikenlaisissa arvonnoissa ja bingoissa. Jotain nimi tarkoittaa jos se annetaan huolellisen mietinnän tuloksena. 

Vierailija
789/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että nimi on enne. Tunsin yhden jonka nimi on Voitto. Hänellä oli uskomaton tuuri. Voitti kaikenlaisissa arvonnoissa ja bingoissa. Jotain nimi tarkoittaa jos se annetaan huolellisen mietinnän tuloksena. 

Tuo onkin jännä. En itse ollut ikinä kuvitellut, että mahdollisesta tyttärestäni tulisi Maija, olimme miettineet ihan muita nimiä. Kun näin hänet synnytyssalissa, sanoin miehelleni heti, että eikö kuitenkin anneta hänelle nimeksi Maija. Ja monta kertaa olen kuullut, ettei sopivampaa nimeä olisi voinut olla.

Joskus isojen perheiden kohdalla olen miettinyt, yritetäänkö lapsista tehdä jotain erityisiä antamalla erikoisia nimiä.

Meillä nimeämislähtökohtana ei ole ollut miettiä nimien yleisyyttä, vaan olemme etsineet tyylillisesti keskenään sopivia nimiä, mutta pitäytyneet nimipäiväkalenterissa, suurimman osan nimistä ainakin toinen on jonkun tärkeän sukulaisen nimi.

Lähipiirissä löytyy ainakin Pihla, Kaisla, Aatu, Aapo, Eevi, Olivia, Joona, Jaako, Niilo, Vilho, Taneli, Urho, Enni, Sandra, Lydia, Aaro

Tuosta Minea-nimestä tuli mieleen, että moni nimi on jonkinlainen lyhennelmä tai osa jotain vanhempaa nimeä Minea - Nea, Viljami - Jami, Kat(a)riina - Riina, Matilda - Tilda jne

Vierailija
790/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija

Vierailija
791/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinrich

Karl

Adolf

Max

Vierailija
792/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin jännä. En itse ollut ikinä kuvitellut, että mahdollisesta tyttärestäni tulisi Karl, olimme miettineet ihan muita nimiä. Kun näin hänet synnytyssalissa, sanoin miehelleni heti, että eikö kuitenkin anneta hänelle nimeksi Karl. Ja monta kertaa olen kuullut, ettei epäsopivampaa nimeä olisi voinut olla.

Vierailija
793/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leon. Emilia, Ameerah ja Samara.

Vierailija
794/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lion-Patu. Lotus-Emilia, Ameeba ja Lada-Samara

Vierailija
795/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tainnut yhdelläkään olla nimeä syntyessään.

Vierailija
796/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee päiväkodin työntekijällä tuo nimiarsenaali😁

Vierailija
797/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kellään ollut syntyessään nimeä.

Vierailija
798/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emil

Vierailija
799/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani oli nimi jo synnärillä näkyvissä.

Vierailija
800/1116 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin jännä. En itse ollut ikinä kuvitellut, että mahdollisesta tyttärestäni tulisi Maija, olimme miettineet ihan muita nimiä. Kun näin hänet synnytyssalissa, sanoin miehelleni heti, että eikö kuitenkin anneta hänelle nimeksi Maija. Ja monta kertaa olen kuullut, ettei sopivampaa nimeä olisi voinut olla.

Joskus isojen perheiden kohdalla olen miettinyt, yritetäänkö lapsista tehdä jotain erityisiä antamalla erikoisia nimiä.

Meillä nimeämislähtökohtana ei ole ollut miettiä nimien yleisyyttä, vaan olemme etsineet tyylillisesti keskenään sopivia nimiä, mutta pitäytyneet nimipäiväkalenterissa, suurimman osan nimistä ainakin toinen on jonkun tärkeän sukulaisen nimi.

Lähipiirissä löytyy ainakin Pihla, Kaisla, Aatu, Aapo, Eevi, Olivia, Joona, Jaako, Niilo, Vilho, Taneli, Urho, Enni, Sandra, Lydia, Aaro

Tuosta Minea-nimestä tuli mieleen, että moni nimi on jonkinlainen lyhennelmä tai osa jotain vanhempaa nimeä Minea - Nea, Viljami - Jami, Kat(a)riina - Riina, Matilda - Tilda jne

Nea on kylläkin lyhennelmä nimestä Linnea. Minea nimi taas on Mika Waltarin teoksesta Sinuhe egyptiläisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän