Minkä nimisiä lapsia on lähipiiriisi syntynyt vuoden sisällä?
Omaan lähipiiriin ei ole tullut vielä kertaakaan näitä lydioita ja sofioita jotka nyt ovat suosittuja. Eräs nettituttu antoi tytölleen nimeksi Minea, mikä on ilmeisesti siinä ja siinä :D
Henrik x 2 ja Eetu omassa lähipiirissäni syntyneet.
Kommentit (1116)
Joshua Knomo kirjoitti:
Hilma Maria. kirjoitti:
Aaretti, Kaaleppi, Ananias, 2 Jooseppia, 3 Kustaata, 3 Hermannia, 4 Elsaa, 3 Hilmaa, 3 Annaa, 2 Kustaavaa, 2 Maarianmessua, 3 Sofiaa, 1 Charlotta, 5 Uunoa ja 2 Eemeliä.
Viisi kuudesta Charlottasta paatyy parikymppisena aikuisviihdeteollisuuden pariin tilastojen mukaan.
On hyvin perinteinen konservatiivinen nimi, joten valehtelet. Englannin prinsessa esimerkiksi.
Ei minkään nimisiä. Lähipiirissä ei ole vauvoja syntynyt moneen vuoteen.
Mun pojan nimi on Eddie, tyttöni lasten nimet Oscar, Vivien, Aava j Esko.
Salo, Yrjö, Sulevi, Jorma, Jooseppi, Tero, Urpo, Suoma, Esko, Sirpa, Klemens, Tuovi, Kustaa, Raimo, Uuras, Nestori, Malakias, Tahvo, Saulo, Kunto, Unto, Solmu, Taavi, Torsti, Vihtori, Hellevi, Elvi, Irkka, Markku, Tilta, Oiva, Laina, Pärttyli, Auvo. Leonard, Hemminki, Soini, Launo, Benjamin, Lalli-Kalle, Vieno, Oili- Soilikki
En kyllä antaisi nimeä Laina. Koko ajan kinuttaisiin Lainaa, tarvin Lainaa heti,,,
Sanotaan että nimi on enne. Tunsin yhden jonka nimi on Voitto. Hänellä oli uskomaton tuuri. Voitti kaikenlaisissa arvonnoissa ja bingoissa. Jotain nimi tarkoittaa jos se annetaan huolellisen mietinnän tuloksena.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että nimi on enne. Tunsin yhden jonka nimi on Voitto. Hänellä oli uskomaton tuuri. Voitti kaikenlaisissa arvonnoissa ja bingoissa. Jotain nimi tarkoittaa jos se annetaan huolellisen mietinnän tuloksena.
Tuo onkin jännä. En itse ollut ikinä kuvitellut, että mahdollisesta tyttärestäni tulisi Maija, olimme miettineet ihan muita nimiä. Kun näin hänet synnytyssalissa, sanoin miehelleni heti, että eikö kuitenkin anneta hänelle nimeksi Maija. Ja monta kertaa olen kuullut, ettei sopivampaa nimeä olisi voinut olla.
Joskus isojen perheiden kohdalla olen miettinyt, yritetäänkö lapsista tehdä jotain erityisiä antamalla erikoisia nimiä.
Meillä nimeämislähtökohtana ei ole ollut miettiä nimien yleisyyttä, vaan olemme etsineet tyylillisesti keskenään sopivia nimiä, mutta pitäytyneet nimipäiväkalenterissa, suurimman osan nimistä ainakin toinen on jonkun tärkeän sukulaisen nimi.
Lähipiirissä löytyy ainakin Pihla, Kaisla, Aatu, Aapo, Eevi, Olivia, Joona, Jaako, Niilo, Vilho, Taneli, Urho, Enni, Sandra, Lydia, Aaro
Tuosta Minea-nimestä tuli mieleen, että moni nimi on jonkinlainen lyhennelmä tai osa jotain vanhempaa nimeä Minea - Nea, Viljami - Jami, Kat(a)riina - Riina, Matilda - Tilda jne
Tuo onkin jännä. En itse ollut ikinä kuvitellut, että mahdollisesta tyttärestäni tulisi Karl, olimme miettineet ihan muita nimiä. Kun näin hänet synnytyssalissa, sanoin miehelleni heti, että eikö kuitenkin anneta hänelle nimeksi Karl. Ja monta kertaa olen kuullut, ettei epäsopivampaa nimeä olisi voinut olla.
Leon. Emilia, Ameerah ja Samara.
Lion-Patu. Lotus-Emilia, Ameeba ja Lada-Samara
Eipä ole tainnut yhdelläkään olla nimeä syntyessään.
Lienee päiväkodin työntekijällä tuo nimiarsenaali😁
Ei oo kellään ollut syntyessään nimeä.
Pojallani oli nimi jo synnärillä näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo onkin jännä. En itse ollut ikinä kuvitellut, että mahdollisesta tyttärestäni tulisi Maija, olimme miettineet ihan muita nimiä. Kun näin hänet synnytyssalissa, sanoin miehelleni heti, että eikö kuitenkin anneta hänelle nimeksi Maija. Ja monta kertaa olen kuullut, ettei sopivampaa nimeä olisi voinut olla.
Joskus isojen perheiden kohdalla olen miettinyt, yritetäänkö lapsista tehdä jotain erityisiä antamalla erikoisia nimiä.
Meillä nimeämislähtökohtana ei ole ollut miettiä nimien yleisyyttä, vaan olemme etsineet tyylillisesti keskenään sopivia nimiä, mutta pitäytyneet nimipäiväkalenterissa, suurimman osan nimistä ainakin toinen on jonkun tärkeän sukulaisen nimi.
Lähipiirissä löytyy ainakin Pihla, Kaisla, Aatu, Aapo, Eevi, Olivia, Joona, Jaako, Niilo, Vilho, Taneli, Urho, Enni, Sandra, Lydia, Aaro
Tuosta Minea-nimestä tuli mieleen, että moni nimi on jonkinlainen lyhennelmä tai osa jotain vanhempaa nimeä Minea - Nea, Viljami - Jami, Kat(a)riina - Riina, Matilda - Tilda jne
Nea on kylläkin lyhennelmä nimestä Linnea. Minea nimi taas on Mika Waltarin teoksesta Sinuhe egyptiläisen.
Urpo
Yrjö
Melena