Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tulee tämä viha vanhoja ihmisiä kohtaan?

Vierailija
08.11.2017 |

Tuli taas kivasti esille tämän Arstila-tapauksen myötä. Arstila kirjoitti jotain typerää, ja keskustelussa ison osan vihasta saivat vanhojen sukupolvien kaulaheltat, kasvorypyt ja lattanap*rseet, Tenojen käyttäjät, ET:n lukijakunta, ja vanhemmat naisihmiset ylipäätään.

Olen huomannut tämän aina uudelleen. AV:n keskusteluja lukiessa syntyy mielikuva, että vanhat ihmiset, etenkään vanhat naiset, eivät saisi tehdä töitä, äänestää, näkyä julkisuudessa, olla mitään mieltä mistään, jonottaa kaupoissa - no, ylipäätään olla olemassa. Ja näyttää ikäisiltään.

Olen itse kolmekymppinen nainen, enkä tajua tätä yhtään. Mistä tämä halveksunta kumpuaa? Olisi myös kiva tietää, kuinka vanhoja nämä vanhuuden vihaajat itse ovat. Joskus teksti kuulostaa parikymppisten kirjoittamalta, mutta toisaalta välillä vastaavaa tekstiä lukee kirjoittajilta, jotka ilmoittavat olevansa neljä-viisikymppisiä mutta korostavat olevansa todella nuorekkaita fitness-mimmejä jotka ihailevat nykynuorisoa - niin nuorekkaita, etteivät voi sietää Tena-pissalta haisevia kurttunaamoja, yhhyh sentään.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä Suomen ulkopuolelta katsottuna näyttää siltä, että siellä on vallalla viha vähän kaikkea kohtaan. Suomessa kasvaa vihainen sukupolvi.

Se on varmaankin totta. Ja meillä ei ole vieläkään mitään käsitystä, miksi näin on päässyt käymään. Yksi tekijä varmasti on meikäläinen suoruusperinne yhdistyneenä ylivapautuneeseen kasvatukseen ja siihen, että kiinteiden sukuyhteyksien puute ei tasapainota yltiöyksilökeskeisyyttä mitenkään. Eli yksinäisyys ja itseriittoisuus yhdistyvät. Mutta mutta.

Meillähän on tässä välissä vain ollut kaksi ankarampaa lamaa kuin muualla. Eikä poliittisella tasolla meillä tunnu olevan mitään ymmärrystä, miten paljon tragediaa ja vihaa se on aiheuttanut ja on vasta tuottamassa. Ahdistus on kanavoitu hanakasti työttömien syyksi, vaikka varsinaiset vaikeat vuodet ovat oikeastaan vasta tulossa, kun asunto-omaisuuden arvo tipahtaa samaan aikaan kun työtä ei ole, eikä ratkaisuja kukaan edes ehdi syyllisten hakemiselta miettiä.

Vierailija
42/43 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nuoret jotka vihaa vanhoja ihmisiä  nyt , heille koittaa sama kohtalo kun kohta ovat itse vanhuksia !   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se tule ihan Pirkon törkeän kolumnin aiheuttamasta suuttumuksesta, mutta samat kirjoittajat ei oikeasti edes huomaa mummonsa helttoja arjessa eikä vihaa vanhoja ihmisiä millään lailla. Saati että kirjoittaisivat yleisönosastoon miten heitä häiritsee kassajonossa seisovan mummon heltta, jonka helposti saisi poolopaidalla piiloon, papatkin pitäisivät seksikäämpänä.

Mieleltään sairaiden ihmisten kirjoitelmia ei kannata lukea. Sivistyneet kulttuurit pitävät vanhempia ihmisiä kunniakansalaisina, samoin pitävät myös ne suomalaiset, jotka eivät ole häiriintyneitä.  Itse olen päättänyt lopettaa keskustelupalstojen seuraamisen toistaiseksi. Jääkää siis hyvästi.