Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tulee tämä viha vanhoja ihmisiä kohtaan?

Vierailija
08.11.2017 |

Tuli taas kivasti esille tämän Arstila-tapauksen myötä. Arstila kirjoitti jotain typerää, ja keskustelussa ison osan vihasta saivat vanhojen sukupolvien kaulaheltat, kasvorypyt ja lattanap*rseet, Tenojen käyttäjät, ET:n lukijakunta, ja vanhemmat naisihmiset ylipäätään.

Olen huomannut tämän aina uudelleen. AV:n keskusteluja lukiessa syntyy mielikuva, että vanhat ihmiset, etenkään vanhat naiset, eivät saisi tehdä töitä, äänestää, näkyä julkisuudessa, olla mitään mieltä mistään, jonottaa kaupoissa - no, ylipäätään olla olemassa. Ja näyttää ikäisiltään.

Olen itse kolmekymppinen nainen, enkä tajua tätä yhtään. Mistä tämä halveksunta kumpuaa? Olisi myös kiva tietää, kuinka vanhoja nämä vanhuuden vihaajat itse ovat. Joskus teksti kuulostaa parikymppisten kirjoittamalta, mutta toisaalta välillä vastaavaa tekstiä lukee kirjoittajilta, jotka ilmoittavat olevansa neljä-viisikymppisiä mutta korostavat olevansa todella nuorekkaita fitness-mimmejä jotka ihailevat nykynuorisoa - niin nuorekkaita, etteivät voi sietää Tena-pissalta haisevia kurttunaamoja, yhhyh sentään.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 55v. Ja olen huomannut tuon saman "henkisen häiriötilan" nuorissa naisissa ja miehissä, joilla ikää 18- 35v. Heilläkin kuitenkin on omat isät, äidit, mummot, papat ym.. sukulaiset. Mikähän niitä vaivaa näitä nuoria joilla ei ole vielä ulkonäössä erroosio käynyt! Toivottavasti ylimielisellä asenteellaan ja itsekeskeisellä ajatusmailmallaan kuolevat alle 50.v. Ei tarvitsisi sitten heidän lasten ja lasten lapsien häiriintyä " vanhoista höppänöistä" !

Nykyajan kolmevitoset ovat jo aika kulahtaneet näköisiä, kyllä se eroosio on jo käynyty joten enpaljon naureskelisi enää siiinä iässä vanhuksille. Se vanhuus on jo kulman takana itselläänkin silloin. Elämä on ihan älyttömän lyhyt ja nopea vaikka eläisi vanhaksikin.

Vierailija
22/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihan vanhusviha :D. No ei kyllä ole mitään vanhusvihaa, paljonko täälläkin nyt muka yleensä vanhuksia vihataan. Huoh. Yksi ilkeä täti pullatti parin päivän ajaksi pari tenakommenttia suutahtaneilta ihmisiltä ja avot, meillä on vanhusviha :D.

Et ole vissiin tällä palstalla kovin kauan pyörinyt. Ei täällä vanhoista ihmisistä yleensä keksitä kuin pahaa sanottavaa. Omituisin mielipide on omasta mielestäni se, etteivät vanhat ihmiset saisi käydä enää töissä, vaan heidän tulisi suosiolla väistyä työelämästä nuorempien tieltä. Ihan sama, kuinka hyvä on työssään.

Toinen hölmö esimerkki muutaman päivän takaa on se keskustelu teinien paljaista nilkoista. "Vastaisku" aiheeseen oli, että mummot käyttävät talvisaappaita, koska... ja listattiin humoristisia syitä tyyliin heillä on reumaattiset nivelet tai niin rumat turvonneet nilkat, ettei niitä kehtaa esitellä. Vastakkainasettelu nuoret vs. vanhat syntyy heti, vaikka teinien kritisoija olisi itse vaikka 25-vuotias. Ei kukaan ala 25-vuotiaita pilkata, vaan heti mennään niihin Tena- ja dementiajuttuihin. Vaikka yhtään seitsemänkymppistä ei olisi mailla halmeillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vanhusviha? Täällä haukutaan ihan kaiken ikäisiä ja kokoisia tasapuolisesti. Itse en jatka ketjun lukemista kun huomaan, että solvaaminen on ketjun pointti.

Täällä on paljon katkeria ja ilkeitä ihmisiä, en yleistä heidän puheidensa perusteella av:ta. Sillä täällä on myös paljon fiksuja ja ymmärtäväisiäkin kommentteja, esim. siinä Arstila ketjussa, Arstila saa kyytiä, mutta ihan itse omalla tökeröllä ja julmalla käyttäytymisellään sen ansaitsi. Ikä ei tuo etuoikeutta laukoa mitä sattuu.

N52

Vierailija
24/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota samaa aikuisiin naisiin kohdistuvaa katkeruutta ja vihaa. Olen tullut siihen tulokseen, että kyseessä on todellakin myös katkeruutta  ja kateutta  haukkujien puolelta. Kohteenahan on oman äidin ikäiset  vielä menestyvät, ja jo velvoitteista vapaat aikuiset naiset. Heitä on helpompi vihata,kuin omaa äitiä joka on todennäköisesti  vielä auktoriteetti, tai josta olet taloudellisesti tai muuten riippumaton.

Vihatuimpia ei ole vanhukset. vaan naiset 40v jälkeen  vanhuuteen asti.

Katselkaa ympärillenne, kuinka paljon upeita  aikuisia  naisia olemassa on,joiden ei tarvitse höyrytä tai alentaa toisia ollakseen viehättäviä.  Lapsen epävarmuus kun ei naisestä  helpolla lähde, kiitos tämän sairaan niskuvan jonka media antaa. Yhtä lailla aikuinen nainen voi olla hyvässä iskussa, jos ei ole pilannut olemustaan tupakoimalla  tai  dokaamalla.

Itse olen juurikin aikuinen nainen,  saan myös ihailua osakseni, enkä katso missään häviäväni nuoremmille.

Ei ole  lapsiarkea, eikä valittamista. Miessuhteeni on  hyvä ja seksi taivaallista.

Vierailija
25/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon vastaten: kyseessä on pelko. Pelko omasta vanhenemisesta, sairastumisesta ja lopulta kuolemasta. Fakta, jolta kukaan ei välty, mutta jonka kovin moni haluaisi torjua.

Vierailija
26/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vanhuuden pelostakin on osittain kysymys. Mutta onhan tässä muutakin.

Alemmuudentuntoisten ryhmäytyessä se laitetaan roviolle, jonka koetaan edustavan valtaa. Nykymaailmassa monella jää aikuistuminen jumiin, kun toisaalta joka tuutista tuppaa sitä ulkonäköpainetta samaan aikaan kun reaalisessa elämässä tie toisensa jälkeen tukkiutuu, eikä ole toiveitakaan, että pääsisi kiinni turvalliseen elämänlaatuun. Eli tässä on mukana paljon ikäluokkaraivoa, josta ei vielä edes ole suuremmin alettu puhua. Että mitä se aiheuttaa yhteiskunnassa, että yksi ikäluokka tippui niin pahasti väliin, että tuli jaetuksi täysin vuohiin ja lampaisiin.

Kun tähän lähtökohtaan sitten yhdistetään kunnioitukseen kasvattamatta jätettyjen omaa äitiä kohtaan tunnettu pidäkkeetön kauna, niin kun sitä pääsee kerran luvalla tuulettamaan oikein porukalla, niin sitten lyödäänkin kuin, no niin, vierasta sikaa.

Keski-ikäisenä naisena alkaa ymmärtää sitä, miten kovat odotukset ovat, ja miten suurta kiukku, jos niihin ei kykene vastaamaan. Ja kun tajuaa, miten vähän valtaa ja arvostusta ollaan vanhemmille naisille valmiita myöntämään samaan aikaan kun näiden pitäisi kantaa taivasta harteillaan ja hoitaa kaikki suvun asiat, niin aika ankeaksi vetää.

Vierailija
27/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihan vanhusviha :D. No ei kyllä ole mitään vanhusvihaa, paljonko täälläkin nyt muka yleensä vanhuksia vihataan. Huoh. Yksi ilkeä täti pullatti parin päivän ajaksi pari tenakommenttia suutahtaneilta ihmisiltä ja avot, meillä on vanhusviha :D.

Mä taisin kirjoittaa sen ekan tenakommentin. Se lähti siitä teoriasta, että Pirkko (ja vain Pirkko) vihaa persehousuja sen takia, ettei voi itse enää niitä käyttää joko tenapepun tai lätistyneen lättäpepun takia. Arvio lähti ihan puhtaasti Pirkon omasta herjauksesta, ja oli tarkoitettu ainoastaan ajattelunaiheeksi Pirkolle, ja oli vain ja ainoastaan ihmettelyä, miksi vanha nainen herjaa tuntematonta nuorta naista noin ajattelemattomasti ja miksi kenenkään pitäisi liehitellä ketään kauppareissuilla, jos ei itse halua. Olisin ymmärtänyt Pirkkoa paremmin, jos herjan kärki olisi esim. kohdistettu trendin aloittajiin Kardashaneihin. Lisäksi ketutustani lisäsi se, että inhosin Pirkon epäselvää ilmaisua jo uutistenlukijana. Olisin niin mielelläni unohtanut hänet sinne historiaan dinosaurusten kanssa.

Vierailija
28/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikkoon vastaten: kyseessä on pelko. Pelko omasta vanhenemisesta, sairastumisesta ja lopulta kuolemasta. Fakta, jolta kukaan ei välty, mutta jonka kovin moni haluaisi torjua.

Vanhuudessa on myös paljon kivoja asioita: mielen tyyneyttä ja lastenlapsia noin esimerkiksi.

Vierailija
29/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus edelliseen..    aikuisten naisten haukkuja penskat ovat siis taloudellisesti RIIPPUVAISIA  useib äidistään, ei riippumattomia  kuten virheellisesti kirjoitin. 

Vierailija
30/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan vanhuksia koska ovat niin hitaita. Esim kassajonoissa/bussiin mennessä heillä kestää aina saatanan kauan. N28

Toivottavasti sairastut johonkin rappeuttavaan sairauteen tulevaisuudessa, ja pääset maistamaan omaa lääkettäsi. Me kyllä luvataan vihata sua, pusi!

Vierailija
31/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaativat itselleen oikeuksia oikeuksien perään, mutta velvollisuuksia karttavat. Mm. case lastenlasten tapaaminen. Ei oikeuksia ilman velvollisuuksia, mutta ahneina kun ovat tottuneet saamaan kaiken, niin aina voi yrittää vaatia lisää.

En minäkään hoitaisi jonkun tyypin lapsia, joka vihaa vanhuksia. Ei kiinnostaisi pätkääkään. Ensin hoidat omat lapset ja sitten vielä lapsenlapset? Höpö höpö, hoida itse.

Vierailija
32/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan vanhuksia koska ovat niin hitaita. Esim kassajonoissa/bussiin mennessä heillä kestää aina saatanan kauan. N28

Älä höpötä, kuljen bussilla päivittäin pääkaupunkiseudulla ja kyllä ne löntystelevimmät ihmiset ovat yhtä usein nuoria kuin keski-ikäisiäkin, ihmiset nyt ei vaan osaa astua reippaasti bussiin vaikka ei tarvitsi edes matkakorttia käyttää.

Vierailija
33/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh!

Äidit, anopit , suuret ikäluokat monoliittisesti, kassajonomummot ja mitä niitä onkaan. Kaikki nuo haukuttuja ihmisryhmiä ilman myötätuntoa. Usein toistuu  tietämättämyyteen ja kokemattomuuteen perustuva kateus ja luulo kuinka paljon paremmin vanhemmilla sukupolvilla on ollut elämä nuoruudessaan.

Ilmeisesti omaisuus on kaunan kohde. Se mitä vanhukset ovat vuosikymmenien työllä keränneet kokoon. Nykyään sama tulisi saada alle kolmekymppisenä.

Onneks tää eläkeharha puhkeaa lähivuosina hallituksen väkisin läpiajamana, niin ei tartte 20-30v elämäänsä pätkätöiden varaan rakentavien maksaa sikavaarien pitkien ja tuottoisien vakkarityösuhteiden porsaseläkkeitä maksaa.

Leikkuri käy, että niks-naks. Ehditkö hautaan ennen sitä..?

Vierailija
34/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaativat itselleen oikeuksia oikeuksien perään, mutta velvollisuuksia karttavat. Mm. case lastenlasten tapaaminen. Ei oikeuksia ilman velvollisuuksia, mutta ahneina kun ovat tottuneet saamaan kaiken, niin aina voi yrittää vaatia lisää.

En minäkään hoitaisi jonkun tyypin lapsia, joka vihaa vanhuksia. Ei kiinnostaisi pätkääkään. Ensin hoidat omat lapset ja sitten vielä lapsenlapset? Höpö höpö, hoida itse.

Minähän nimenomaan olen hoitanut omat lapseni, en missään nimessä antanut heitä muille kuten isovanhemmille hoidettaviksi. Kansakoulupohjalta voisi vaatia kuitenkin edes vähän sisälukutaitoa.

Vierailija
35/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän nimenomaan olen hoitanut omat lapseni, en missään nimessä antanut heitä muille kuten isovanhemmille hoidettaviksi. Kansakoulupohjalta voisi vaatia kuitenkin edes vähän sisälukutaitoa.

Missään sun kirjotuksesta ei käy ilmi että sulla olisi lapsia, olisit ne hoitanut itse tai mitään muutakaan. Olen siis helkkarin paljon nuorempi kuin sinä, joten horise noita kansakoulujuttujasi jollekin oman ikäisellesi, bitch please.

Vierailija
36/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh!

Äidit, anopit , suuret ikäluokat monoliittisesti, kassajonomummot ja mitä niitä onkaan. Kaikki nuo haukuttuja ihmisryhmiä ilman myötätuntoa. Usein toistuu  tietämättämyyteen ja kokemattomuuteen perustuva kateus ja luulo kuinka paljon paremmin vanhemmilla sukupolvilla on ollut elämä nuoruudessaan.

Ilmeisesti omaisuus on kaunan kohde. Se mitä vanhukset ovat vuosikymmenien työllä keränneet kokoon. Nykyään sama tulisi saada alle kolmekymppisenä.

Onneks tää eläkeharha puhkeaa lähivuosina hallituksen väkisin läpiajamana, niin ei tartte 20-30v elämäänsä pätkätöiden varaan rakentavien maksaa sikavaarien pitkien ja tuottoisien vakkarityösuhteiden porsaseläkkeitä maksaa.

Arvaa vain, mikä on tilanne sitten, kun nykyiset parikymppiset ovat eläkeiässä.

Sitäkö te toivotte? Turvattomuutta vanhalla iällä omille isovanhemmille, vanhemmille, itsellenne ja jopa lapsillenne?

Vierailija
37/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh!

Arvaa vain, mikä on tilanne sitten, kun nykyiset parikymppiset ovat eläkeiässä.

Sitäkö te toivotte? Turvattomuutta vanhalla iällä omille isovanhemmille, vanhemmille, itsellenne ja jopa lapsillenne?

Ja ei hankita niitä lapsia riittävästi makselemaan eläkemaksuja. On niin paljon mukavampaa bilettää keski-ikään asti.

Tosin lyhytjännitteisiähän nämä nykynuoret ovat muutenkin tottuneina pikaruokaan yms. kaikki -heti periaatteella.

Vierailija
38/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset inhoatte äitejänne. Siitä se tulee. Ette pysty arvostamaan henkilö, siksi että hänellä on ikää. Kaikissa sivistykulttuureissa ikääntyneitä arvostetaan, Suomessa ei. 

Olette niitä samoja lähihoitajia, jotka sitten jätätte vanhukset syöttämättä laitoksessa, jonka jälkeen ne kuolevat nälkään ja aliravitsemukseen. Olen itse nähnyt tämän tapahtuvan, enkä todellakaan anna teille anteeksi!

Vierailija
39/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin ap. Ja hassuinta tässä vanhuuden vihaamisessa ja halveksimisessa on, että se tulee jokaisen kohdalle ennemmin tai myöhemmin jos vain elää saa tarpeeksi kauan, elämä on tosi lyhyt ja nopea. Nelikymppisenä sen jo huomaa todella selvästi. Joten nämä vanhuksia haukkuvat ihmiset halveksivat omaa tulevaisuuttaan, mahtavaa. En tiedä sitten, onko se tyhmyyttä vai mitä. Ainbakin idioottimaista käytöstä.

Noinhan sitä luulisi, mutta oikeasti 1990- luvun kolmikymppiset pysyvät ikuisesti kolmekymppisinä! Näin ainakin heidän itsensä mukaan kun kovasti ihmettelivät 50 täyttäviä ikäloppuja työtovereita. 2000- luvulla ei sitten työpaikoilla enää vietettykään 50- vuotisjuhlia, kun ne nuoremmat eivät ikääntyneet...

Vierailija
40/43 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä Suomen ulkopuolelta katsottuna näyttää siltä, että siellä on vallalla viha vähän kaikkea kohtaan. Suomessa kasvaa vihainen sukupolvi.