Päiväkodissa työskentelevät HOI! Mitä asioita vanhemmissa haukutaan/arvostellaan selän takana?
Olen kuullut että päikkytädit haukkuu herkästi perheitä milloin mistäkin niin listatkaa tähän yleisimmät aiheet?
Kommentit (27)
Ei me haukuta.
Keskustelua tavallisimmin herättää esim seuraavat aiheet:
- lapsella toistuvasti liian pienet/ liian isot / risaiset varusteet tai niitä ei ole
- vanhemman jatkuva myöhästely ja unohtelu. röyhkeimmät kuitenkin itse vaativat täydellistä palvelua kaikessa, sit tullaan naamalle tai lankoja pitkin - vaikka siksi että lapsen paidassa oli maalitahra (joka lähti pesussa)
- vanhemman kädettömyys omaan lapseensa; esim. lapsi huutaa kuin hinaaja ja vanhempi vain lepertelee eteisessä 45 min.
Näissä mietitään siis lähinnä miksi vanhempi toimii miten toimii, miten se vaikuttaa lapseen ja koko ryhmän toimintaan + pitäisikö meidän ottaa asia puheeksi ja miten.
Yhdessä paikassa juoruttiin erään yh äipän uusi suhde.
Eräällä työntekijällä vanhemmat muuttuvat "Virtasen ukoksi" tai "se eukko", kun vanhemmat antavat negatiivista palautetta tms.
On tää taas tyhmä keskustelu. Ap onks sul ongelmii?
*mitä väliä* oikeasti... aikuiset ihmiset 😂
Minun paikkakunnallani yksi äiti valitti että joulun aikaan päiväkoti halusi ryhmä kuvan lapsista tonttulakki päässä ja he olivat juutalaisia. Hän olisi halunnut jouluttoman päiväkodin, kirjoitteli jopa keskustelupalstoihin valittaen asiasta. Joku ehdotti että he voisivat ottaa kuitenkin sen ryhmäkuvan ja hänen pojalla ja yhdellä hoitajalla olisi voinut vaikka olla lumiukko paita
Tädit jakaa isät tiukkapeppu namuihin (pantavat) ja muut