Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat olleet tuntemasi kymppiluokan käyneet nuoret? Ovatko tajunneet opiskelun idean ja päässeet

Vierailija
07.11.2017 |

jonnekin toisen asteen kouluun? Huolissani omasta kasiluokkalaisestani joka vetää vitosta ja kutosta säännönmukaisesti kokeista koska ei vaan viitsi yrittää. Olen etävanhempi, joten keinot on vähän vähissä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole kokemuksia, tuttuja, mielipiteitä? Neuvojakin otetaan mielellään vastaan!

-ap

Vierailija
2/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kävi (pari v takperin) ja siellä paransi paljon! Kemiastakin sai nostettua 7 kymppiin. Löysi myös kutsumusammattinsa (oli paljon työharjoittelua) ja nyt hänestä tulossa lastenhoitaja. Kannattaa kymppiluokalle mennä jos mahdollisuus on, siellä yleensä muutkin haluaa parantaa numeroita ja oma moti kasvaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse kympin käynyt. Ei vaan riittänyt ka ysiltä lukioon. Meillä oli hyvä porukka kympillä, opiskeltiin kunnolla. Numerot nousi ja pääsin lukioon. Nykyisin oon teholla sairaanhoitajana, pöhkömpiä valintoja ois voinut tehdä.

Mutta kyllä nuoren pitää itse tajuta opiskelemisen tärkeys.

Vierailija
4/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kävi kymppiluokan koska oli masennusta yläasteella. Nykyään opiskelee yliopistossa ja on jo lähihoitajankin koulutus. Ihan hyvin sillä menee.

Vierailija
5/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oliko kymppiluokka vai joku muu vastaava, mutta ystäväni kävi sellaisen ja nyt on valmistunut ammattiin :) Eli hänellä tollanen toimi oikein hyvin

Vierailija
6/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tunnen. Ihan normaali heppu. Kymppiluokalla kyllä meinasi lähteä väärään suuntaan kun joutui siellä aika huonoon kaveripiiriin, mutta ne jäivät taakse sen kympin jälkeen. Sen jälkeen kävi lukion ja luki tradenomiksi ja on nyt perheenisä.

Vierailija
7/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuttua kävi aikoinaan, heille se oli pelkästään hyvä juttu. Molemmilla oli jo haaveammatti tiedossa mutta keskiarvo ei riittänyt, kympillä saivat korotettua aineita paljon ja pääsivät sen jälkeen ammattikouluun. Nyt molemmat tekevät oman alansa töitä.

Toki samalla luokalla heidän kanssaan oli ainakin yksi henkilö jota ei tuntunut kiinnostavan ollenkaan ja hänellä ei ilmeisesti edelleenkään ole minkäänlaista koulutusta.

Vierailija
8/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa suunnitella kymppiä kasilla. Nyt olisi vielä hyvin aikaa nostaa arvosanoja. Onko varmaa, että taustalla ei ole nuoren elämäntilanne, psyyke, oppimisvaikeuksia?

Jos nuori ysiltä kuitenkin pääsee amikseen, kannattaa mennä, vaikka ei olisi linjasta varma. Eka vuosi on yleisiä aineita. Ja kun porukat alkavat keskeyttää opintojaan, voi vaihtaa linjaa ehkä sellaisellekin, jolle ei olisi papereillaan päässyt.

Jos paikka ei aukea, kymppi on ihan hyvä vaihtoehto. Mutta jos nyt puhut lapselle kympistä, hän lyönee lopullisesti hanskat tiskiin yläkoulun kanssa.

Vierailija
9/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kävi. Oli tosiaan erinomainen vuosi. Aika löysäähän se oli ja numerot nousi ehkä... no, vähän helpolla. Mutta sen jälkeen pääsi ammattikouluun haluamalleen alalle, eikä tipahtanut kärryiltä välivuoden aikana vaan pysyi perusrytmi päällä. Opiskeli lähihoitajaksi ja valmistui erinomaisin paperein, koska oli löytänyt opiskelumotivaation ja teki koulutyöt huolella. Teki sitä työtä muutaman vuoden ja opiskelee nyt amk:ssa sh:ksi.

Vierailija
10/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika outoa suunnitella kymppiä kasilla. Nyt olisi vielä hyvin aikaa nostaa arvosanoja. Onko varmaa, että taustalla ei ole nuoren elämäntilanne, psyyke, oppimisvaikeuksia?

Jos nuori ysiltä kuitenkin pääsee amikseen, kannattaa mennä, vaikka ei olisi linjasta varma. Eka vuosi on yleisiä aineita. Ja kun porukat alkavat keskeyttää opintojaan, voi vaihtaa linjaa ehkä sellaisellekin, jolle ei olisi papereillaan päässyt.

Jos paikka ei aukea, kymppi on ihan hyvä vaihtoehto. Mutta jos nyt puhut lapselle kympistä, hän lyönee lopullisesti hanskat tiskiin yläkoulun kanssa.

En ole lapselle puhunut kympistä mitään. Itsekseni täällä vain panikoinut kun wilmasta tulee arvosanatietoja. 5,5 tuli taas tänään bilsasta. Nuorelle on turha puhua kun suuttuu välittömästi

-ap

Vierailija
11/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän vain tapauksia, joita ei ole kymppiluokkakaan kiinnostanut ja jotka eivät ole mitään koulutusta tai ammattia hankkineet. Tosi kiva kuulla erilaisia tarinoita myös, hyvä!

T. opettaja

Vierailija
12/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän vain tapauksia, joita ei ole kymppiluokkakaan kiinnostanut ja jotka eivät ole mitään koulutusta tai ammattia hankkineet. Tosi kiva kuulla erilaisia tarinoita myös, hyvä!

T. opettaja

Lienet vain ilkeä trolli. Jokainen opettaja tietää ja tuntee oppilaita, jotka ovat jatkaneet kympiltä eteenpäin. Kaikkein tuntemista voisi mainita Jussi Halla-ahon, josta tuli tohtori, ja näyttelijä Pamela Tolan.

T. Oikea ope

Vierailija
13/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jonnekin toisen asteen kouluun? Huolissani omasta kasiluokkalaisestani joka vetää vitosta ja kutosta säännönmukaisesti kokeista koska ei vaan viitsi yrittää. Olen etävanhempi, joten keinot on vähän vähissä

Kummityttöni kävi kymppiluokan. Hänellä on lukihäiriö ja luonnollisesti se vaikeutti kouluaineitten ymmärtämistä. Päättötodistus ei ollut mikään kamalan huono, mutta halusi itse mennä parantamaan muutamien aineitten numeroita niin jatko-opintomahdollisuudet paranisivat. Ja paranivatkin.

Oli koko ikänsä haaveillut olevansa kondiittori ja sellainen nyt on.

Vierailija
14/14 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni kävi aikoinaan kymppiluokan on on nyt väitellyt tohtoriksi. Hänellä oli lahjoja, mutta ei kiinnostusta. Se kiinnostus on kaiken a ja o. Eikös kymppiluokka ole nykyään pakollinen, jos ei saa jatko-opiskelupaikkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan