Sinä jolla Add/adhd, mitä teet työksesi?
Siis sellainen joka oireilee vielä aikuisenskin. Työura on niin hankala valita kun toisaalta on rohkea, toisaalta herkkä. Toisaalta, hajamielinen, toisaalta ylitarkka. Toisaalta kovaääninen, toisaalta ujo.
Kommentit (9)
Usko tai älä, olen kirjanpitäjä. Lisäksi olen hyvä ja arvostettu työssäni. Välillä on helvetin vaikeaa, välillä taas ihan mieletön veto päällä. Ihan millä tuulella aivot milloinkin ovat.
Koodaan. On muuten henkisesti ihan äärimmäisen raskas ammatti keskittymisvaikeuksista kärsivälle. Minun on jatkuvasti pakko pakottaa itseni keskittymään. Pystyn tähän, olen pystynyt jo 16 vuotta, mutta työpäivän jälkeen olen niin loppu että en jaksa mitään ärsykkeitä, en esim. ihmisten seuraa.
Sosionomi mt-puolella. Ei häiritse pahemmin kyllä työntekoa.
Rakennusalan yrittäjä/kiinteistösijoittaja. Ei ongelmia, koska vaimo hoitaa paperihommat ja laskut.
Tuntemani ADHD-aikuinen on toimittaja. Onneksi ymmärtää itsekin rajallisen keskittymiskapasiteettinsa ja toimittajantyö keskittyy lyhyempiin juttuihin. Pitkäjänteisyys ei ole hänen hyveensä.
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi mt-puolella. Ei häiritse pahemmin kyllä työntekoa.
Täällä toinen. Ei ole kuin eduksi näissä hommissa.
Ikuisuusopiskelija 😩. Neljäs tutkinto menossa, valmistumisesta ei hajuakaan. Olen 36, ei työkokemusta melkein yhtään. Tulevaisuus pelottaa.
Työtön.