Onko normaalia olla koko vkl kotona tukka sotkussa? Muita?
oli toinen viikonloppu (ainakin) putkeen kun en poistunut kotoa minnekään, en edes kauppaan. Vastaavia viikonloppuja on varmasti enemmän mutta en nyt varmaksi muista. Ennen olen jaksanut käydä edes kaupassa, enää en edes sitä, eikä edes kiinnosta. Koko vkl kotiverkkarit päällä, tukka harjaamaatta ja pesemättä ma aamuun asti. Mitään ei jaksa, mikään ei liiemmin innosta. Töihin kuitenkin jaksan juuri ja juuri tsempata. Su iltana jotain äkkiä pesukoneeseen että edes jotain puhdasta päälle töihin. Tuntuu että vkl ei riitä, ma aamuna on edelleen ihan kuoleman väsynyt. Mistä apua?
Kommentit (7)
Vaikuttaa että olet masentunut. Terapia / masennuslääkitys ja liikunnan lisääminen voisi auttaa.
Joskus käy noin, että menen pari vuorokauttakin yötä päivää samalla letillä tai nutturalla. En kuitenkaan tuolloin poistu kotoani. Teen etätöitä, joskus outoihin aikoihin, ja joskus flow vaan vie mennessään.
Tein 2 pv pihahommia ja siivosin kotona enkä todellakaan laittanut hiuksiani. Tukka nutturalle ja menoksi:) Mutta vain jos ei tarvitse lähteä lävikauppaa kauemmas
Ei siinä mitään epänormaalia ole jos on viikonloput kotona eikä baareissa ryyppäämässä. Mutta hetihän joku kuvittelee että silloin on ihminen masentunut ja ongelmainen..
Tukan sotkuisuus ja se ettei mikään kiinnosta tai arki tuottaa vaikeuksia eivät ole synonyymejä.
Minä ainakin jätän kauneudenhoidon usein vapaalla vähemmälle ja keskityn rentoon elämään. Samalla vältän kemikaalikuormaa jota arkena tulee riittävästi. En silti ole masentunut kuten ap ehkä on.
Kyllä ihminen joskus tarvitsee lepoa. Mitä jos ihan tarkoituksella ottaisit jonkun aikaa iisimmin, olisit, lepäisit, ehkä joogaisit kotona ja chillailisit? Mulla on joskus kiireisen viikon jälkeen lauantaina väsynyt ja masis olo, mutta se menee sunnuntai-iltaan mennessä ohi kun vain laiskottelee viikonlopun. Voihan se olla että sun elimistö taistelee alkavaa flunssaa vastaan tms. Jos väsymys ei mene pois lepäämällä niin sitten selvittämään syytä.
Työterveydestä? Masennukselta tuo kuulostaa.