Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinriippuvuus

Vierailija
05.11.2017 |

Onko muita keillä on ärsyttävä riippuvuus puhelimeen? En oikeasti tee vapaapäivinä ja vapaina hetkinä muuta kuin selailen tätä palstaa, Facebookia ja Instagramia. Heti kun herään ja aina siihen asti kun käyn nukkumaan ja sängyssäkin vielä selailen. Niin ja autolla ajaessa. Ymmärrän että on vaarallista autoillesssa ja muutenkaan ei ole terveellistä jatkuvasti tuijottaa tätä ruutua. Mutta on selvästi riippuvuus eikä auta vaikka kuinka ymmärtää. Välillä on päänsärkyä ja välillä käsi todella kipeä puhelimen pitelemisestä.

Kaipaan aikaa jolloin ei ollut matkapuhelimia ja tietokoneita kotona...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma. Tiedostan myös että paha riiippuvuus on mutta kuinka tämän saisi loppumaan tai edes vähennettyä järkevälle tasolle? Poistanko kaikki sovellukset puhelimesta? Alkaa jo vaikuttamaan parisuhteeseen ja lapsetkin huomauttelee.

Vierailija
2/4 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in, mä poistin joskus facebookin ym, mutta sitten on vielä netti. Aina löytyy jotain "tärkeää" selattavaa. Täytyisi vaihtaa varmaan ihan semmoseen vanhaan puhelimeen. Joku kivikautinen Nokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun. Onko joku kokeillut vanhan malliseen puhelimeen siirtymistä? Toimiko?

Minulla on järkyttävä puhelinriippuvuud. Vauvan AV ja Facebook ovat pahimmat. Selailuun voi hurahtaa tunteja. Jään jumittamaan, vaikken haluaisi. Tämä on sairasta!

Onko tällaiseen riippuvuuteen jotain tukiryhmää?

Riippuvuuksiin pätee kai kaikkiin se, että riippuvuutta aiheuttava toiminta pitää lopettaa kokonaan - säännöstely ei toimi. Miten tämä käytännössä onnistuu, kun puhelimelle on minullakin esim. seuraavat järkevät käyttökohteet:

- puhelujen soittaminen ja viestit

- GPS ja kartta

- bussilippujen, leffalippujen yms. osto

- laskujen maksaminen ja nettipankki

- Oma Mehiläinen, lääkärin varaaminen

- lähikiikenteen aikataulut ja reittiopas

- kello, herätyskello ja ajastin

- kirjaston palveluja

Miten voin päästä eroon riippuvuudesta niin, että järkevät asiat saisi kuitenkin kätevästi hoidettua? Pystynkö jotenkin itse blokkaamaan itseni tietyiltä nettisivuilta? Tämä on aito ongelma. Olen koukussa.

Vierailija
4/4 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kotona läppäriä tai muuta peliä. Puhelin puhelimena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi