Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussissa toisen vieressä istuminen

Vierailija
05.11.2017 |

Jos bussissa tai junassa tms. ei ole enää sellaista paikkaa vapaana missä ei olisi ketään vieressä ja sitten joutuu menemään jonkun viereen, ja myöhemmin matkan aikana tilanne muuttuu ja pääsisi kokonaan omalle paikalle niin onko epäkohteliasta siirtyä.

Tänään mietin tätä kun jouduin istumaan toisen viereen bussissa ja myöhemmin vapautui paikkoja mutta en kehdannut siirtyä kun ajattelin että sitten ko. henkilö ajattelee että hänen vieressä oli epämiellyttävää olla ja lähdin siksi pois.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on epäkohteliasta vaihtaa paikkaa kesken matkan enkä tee sitä koskaan, ennemmin vaikka hyppään bussista kesken matkan ja menen seuraavalla ;)

Vierailija
2/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäkohteliasta olla siirtymättä väljemmille vesille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan mennyt muualla istumaan, haisit niin valkosipulillekin ja vanhalle viinalle. ;D

Vierailija
4/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä ei ole mitään epäkohteliasta tai muutakaan ja se on käytännön asioiden kannaltakin yleensä vain asioita parantava juttu. Molempien osapuolten liikkuminen, eli esim. bussista poistuminen helpottuu huomattavasti, jos vieressä ei ole istumassa ketään. Pystyy lisäksi huolettomammin oikomaan esim. käsiään ja jalkojaan. Lisäksi kun molemmille tulee enemmän omaa tilaa, niin isompi oma tila voi olla hyvinkin isossa asemassa, jos bussissa on muuten vaikka kuuma, koska isompi oma tila voi helpottaa tuolloin tuskaisen kuumaa oloa.

Miksi kukaan viitsii tuollaisesta asiasta mieltään pahoittaa, kun asialla on suurimmaksi osin pelkästään hyviä vaikutuksia molemmille osapuolille? T: Aina paikkaansa vaihtava, jos se on mahdollista.

Vierailija
5/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirryn aina vapautuvaan paikkaan, ajattelen sen olevan mukavampaa molemmille. Ihmettelen jos vieressäni istuva ei siirry,jos paikkoja vapautuu. Tuntuu kiusalliselta istua vieraan ihmisen vieressä, varsinkin jos vierustoveri on isokokoinen, jos paikkoja on vapaina.

Vierailija
6/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäkohteliasta. Mä ainakin olen helpottunut jos istun ikkunapaikalla ja vieressä istuva vaihtaa paikkaa penkkien vapautuessa.

Vierailija
7/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava aloitus. Olen monesti miettinyt samaa. Itse siirryn vain, jos minulla on ostoskasseja tai muu syy, joka vieressä istuvan on helppo nähdä.

Vierailija
8/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siirtyy vapautuvaan paikkaan, niin seuraavalla pysäkillä tulee kuitenkin taas lisää ihmisiä ja sit se jonka vierestä lähdettiin voi saada uuden vierustoverin. Silloin se vapaaseen tilaan siirtyjä näyttää jotenkin epäsosiaaliselta erakolta ja hylkiöltä, joka karttaa ihmiskontakteja. Ainakin minun silmissä.

Vierailija
9/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla siirryn aina, kun olen yksi viimeisinä poisjäävistä.

Lyhyemmillä pätkillä en yleensä siirry.

Vierailija
10/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn, jos bussi on hyvin tyhjä ja on vielä pitkä matka. 

Vierailija
11/11 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan siirry. Ja jos joku vierestäni siirtyy niin ajattelen, että toivottavasti minussa ei ollut mitään vikaa. Vaikka todennäköisesti ei ollut, niin silti esim. huonona päivänä se masentaa edelleen. Ei tosin siirtyjän vika. En silti siirry, ihan koska turhaa energiankulutusta. T. Espoolainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan