Mitä mieltä ihmisestä joka ostaa torttutaikinat kaupasta
Kommentit (54)
Unhappy homemaker kirjoitti:
Viime jouluna ajattelin ryhtyä kunnon emännäksi ;) Muistan, että joskus koulussa tehtiin rahkavoitaikinaa ja siitä tehdyt tortut olivat ihanan meheviä,eivät kuivan lehteviä. Tein niitä ainakin kerran nuorena ja muistan kyllä, että kauliminen oli todella vaikeaa, taikina tarttui kaulimeen. Taisi silloin ollakin puukaulin. No, mitäs mulla muuta on kuin aikaa. Kai nyt yhdet tortut saadaan tehtyä! Se lipsahti kuitenkin jouluaattoon se leipominen. Ja ikinä koskaan EN enää tee niitä! Ne vaivaiset tortut, jotka sain aikaiseksi olivat aika hirveän näköisiä. No mitäs näöllä, mutta kun ne maistuivatkin kamalilta...
Onko muuten valmistaikinoilla paljon eroa? Lähikaupallani oli ennen oma leipomo, jonka valmistamaa taikinaa voi ostaa. Ja niistä tuli hyviä, oikeesti. Taikina oli kyllä kalliimpaa kuin muut valmistaikinat.
On todellakin eroa. Ei tosiaan kannata ostaa mitään "Torttutaikinaa" vaan tarkkaan katsoa että on varmasti voitaikinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä en leipase.
Kun taidot ei riitää
ApMun tuntipalkalla ostotaikina tulee pirun paljon halvemmaksi.Ilmeisesti sä tienaat niin vähän että sun kannattaa se taikina tehdä itse.
Jaa mikäs työpaikka se semmoinen on missä maksetaan palkkaa 24/7 seitsemän päivää viikossa
Meille hyväpalkkaisille se vapaa-aika on kaikista arvokkainta. Aika on ainoa josta on puutetta.
Määrittele hyvä palkka niin keskustellaan sitten
Ap
Sanotaanko vaikka näin, että maksan vuodessa reilusti enemmän veroja kuin Suomalainen keskimäärin tienaa bruttona.
Henkilö, joka ostaa torttutaikinan kaupasta, pitää tortuista.
Mä tässä hoksasin että lapsuudenkodissa on aina tehty esimerkiksi piparitaikina itse ja muutenkin arvostettu itse tekemistä ja leipomista, mutta torttutaikinat tullut aina valmiina kaupasta.
Oikeasti joku haluaa tietää mitä mieltä muut ovat jostain ihmisestä, joka x, x ja x. Varo ettet itse tee mitään mistä muut voivat olla eri mieltä. Varmista nyt joka asia ja teko muilta, että menee oikein.
Ja mitä saatanan väliä sillä on mitä mieltä muut voivat olla henkilöstä joka ostaa jotain helvatan pakastetaikinaa? Sitä varten sitä myydään kun se menee kaupaksi.
Pitäisin valmistortutaikinan ostajaa yhtä vanhanaikaisena kuin itse torttutaikinan valmistajaakin, ei kai niitä enää leivota, edes jouluna.. ehkä joskus 70-luvulla mutta ei enää tänä päivänä. Joulutortut on niin vanhanaikaisia ja mauttomia leivonnaisia kuin olla voi. Luumuhilloa tai aprikoosihilloa tai vihreä kuula, hyi olkoon.
Nämä aloitukset ovat läheisriippuvaisten käsialaa.
Mikä ihme toi on jotkut ostaa kaikki ruuatki valmiina
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin minäkin, jos kaupasta saisi. Nyt pitää tehdä itse sekä taikina että luumuhillo. Meillä tosin mies tekee rahkavoitaikinan ja hoitaa kaulimiset.
- Ulkosuomalainen
Vinkki tietämättä missä asut:JOS siellä on Marks & Spencer ja niiden elintarvikeosasto, niin sieltä saa todella loistavaa taikinaa joulutorttuihin! Ihan siis perinteistä lehtitaikinaa.
T. Toinen ulkosuomalainen
En mitään. Itse en voi sietää niitä lehteviä taikinoita joten teen itse, tehnyt jo 37v ja äitini samalla reseptillä ennen minua.
Teen jouluhalon, en mitään torttuja. Tortut ovat perämetsaläisiä, ihan sama onko taikina tehty itse tai ostettu kaupasta.
Meillä leivotaan ja kokataan jouluksi muutenkin niin sataa sorttia, että ihan kaikkeen ei vaan aika riitä. Torttuihin ostetaan siis voitaikina valmiina kaupasta. Ihan normaalina pidän niin itseäni kuin muitakin näin toimivia ihmisiä.
Meillä leivotaan joulutorttuja korkeintaan kerran vuodessa, kukaan perheessä ei juurikaan niistä tykkää. Ei kiinnosta yhtään panostaa niihin.
Sen sijaan pipareista tykätään ja taikinan mausteinen tuoksu on ihana, siksi sitä teen itse.
Viime jouluna ajattelin ryhtyä kunnon emännäksi ;) Muistan, että joskus koulussa tehtiin rahkavoitaikinaa ja siitä tehdyt tortut olivat ihanan meheviä,eivät kuivan lehteviä. Tein niitä ainakin kerran nuorena ja muistan kyllä, että kauliminen oli todella vaikeaa, taikina tarttui kaulimeen. Taisi silloin ollakin puukaulin. No, mitäs mulla muuta on kuin aikaa. Kai nyt yhdet tortut saadaan tehtyä! Se lipsahti kuitenkin jouluaattoon se leipominen. Ja ikinä koskaan EN enää tee niitä! Ne vaivaiset tortut, jotka sain aikaiseksi olivat aika hirveän näköisiä. No mitäs näöllä, mutta kun ne maistuivatkin kamalilta...
Onko muuten valmistaikinoilla paljon eroa? Lähikaupallani oli ennen oma leipomo, jonka valmistamaa taikinaa voi ostaa. Ja niistä tuli hyviä, oikeesti. Taikina oli kyllä kalliimpaa kuin muut valmistaikinat.