Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeyden huippu! (Virpomisesta)

Vierailija
09.04.2006 |

Meillä kävi kolme isoa (arviolta 10-vuotiaita) poikaa virpomassa. Oksassa oli pari teipattua höyhentä. No ei siinä mitään...mutta: POJILLA OLI TAVALLISET VAATTEET PÄÄLLÄ ja iso muovikassi mukana palkkoja varten! Eikö vanhemmat voi yhtään katsoa lastensa perään, minä en ikinä lähettäisi lapsia virpomaan jos heillä ei ole noidan vaatteita päällä. Olisi edes pari pisamaa voinut naamaan piirtää, mutta ei. Tavalliset pipot ja lippikset päässä. Oli pakko avata ovi, sillä tiesin että meillä käy pari sukulaislasta virpomassa. Pakkohan siinä oli palkka pojille antaa, mutta ihmetyttää todella vanhempien käytös. Eihän siinä poikia voi syyttää, jos vanhemmat on niin idiootteja etteivät vaadi lapsia pukeutumaan asiaan kuuluvalla tavalla.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän kuulitte, virpominen ja noidaksi pukeminen todella kuuluvat NYKYÄÄN yhteen, ovat vuosien saatossa sekoittuneet kahdesta eri perinteestä!

Vierailija
42/48 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilläni kävi kanssa pojat virpomassa. Oksa oli otettu pihapuusta, ei mitään höyheniä yms, runo lausuttiin, ja sitten jäätiin odottamaan palkkaa. No äitini antoi vissiin markan jokaiselle, mutta eipä edes saanut oksaa. Itse oli silloin keittiössä ja olisin varmaan sanonut että kiitos ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuna kävin muutaman kerran virpomassa, ja aina pukeuduttiin. Samoin tekivät myös ystäväni ja heidän ystävänsä. Joka puolella näkyi aamusella/päivällä noitia. Minusta ainakin se oli tosi kivannäköistä.

Kukaan ei koskaan kommentoinut pahalla tavalla pukeutumistamme, vaan sitä jopa odotettiin..

Vierailija
44/48 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKESTA , JOKA HELVETIN ASIASTA VALITTAA . ETTÄ IHAN TAVALLISISSA VAATTEISSA . KYLLÄ OTTAA PÄÄHÄN TÄÄ JATKUVA RUIKUTUS . oLETKO AP YHTÄÄN SEN PAREMPI ?? LAPSISTA KYSE JA TÄÄLLÄ HETI VALITTAMASSA . KUKA KÄSKEE VIETTÄMÄÄN KOKO PÄIVÄÄ TAI AUKASEMAAN OVEA ??

Vierailija
45/48 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan en ikinä missään paikassa, jossa Suomessa olen asunut, nähnyt noitia pääsiäislauantaina! Missä päin sellaiset liikkuu?

Omat lapseni pukeutuivat velhoiksi ja kissoiksi tänään. Vitsat tehtiin taiten ja huolella. Virpomisrunona ei ollut perinteinen " virvon varvon" . Kävivät vain tuttujen perheissä ja saivat kohtuullisen määrän palkkaa.

Harmikseni meillä ei käynyt kuin yhdet virpojat tänä vuonna. Olisi saanut käydä enemmänkin, mutta ehkä tämä alituinen haukkuminen on säikyttänyt vanhemmat, että eivät päästä lapsiaan enää virpomaankaan, ettei joku nirppanokka kitupiikki närkästyisi :(

Vierailija
46/48 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras virpoja meillä oli yhtenä vuotena, kun ovikello soi, niin oven takana oli pieni poika käsi ojossa ja sanoi: RAHAA

en kyl anatnut.

Vierailija
47/48 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat eivät ostaneet mulle aikanaan edes höyheniä virpomisoksiin, saati sitten sopivaa vaatetusta tai edes sitä huivia pikku noidan asusteeksi. Taisi moni ajatella tuolloin että onpa röyhkeä virpoja. Köyhän elämä ei ole aina kivaa ja vielä inhottavammaksi sen tekee vanhempien paska asenne lapseen.

Vierailija
48/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiahan ei voi pakottaa pukeutumaan noidiksi, jos vaikka kokevat sen epämiellyttäväksi tai noloksi? Mieti omien lastesi kohdalle sitten, kun ovat 10v ja koulussa kiusataan joka pikku asiasta.. :) Antaa poikien virpoa, noidilta näyttävät jo ennestään niin että ei siinä enää mitään hametta tarvita :D