Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mieheni pitää saada raivareita... nyyh.

Vierailija
09.04.2006 |

En tiedä ketään yhtä hermoheikkoa kuin oma mieheni. viime aikoina se on alkanut ärsyttämään päivä päivältä enemmän. saa raivarit (huutaa täysillä v¤ttu-s¤¤atana-pe¤ke¤le ja saattaa paiskoa joskus tavaroita) pienestäkin asiasta, mm. siitä jos tulostin ei toimi tai vauva vaatii jatkuvasti huomiota.

tää on ihan kamalaa, oon alkanut jo ajattelemaan että miksi otin tuon miehen lapseni ikäksi. ja vauva on vasta puolivuotias! mua inhottaa että lapsi joutuu kärsimään isän raivonpuuskista ja elämään " pingoittuneessa" kodissa. oon alkanut pelkäämään noita raivareita, vaikka ei hän minua tai lasta löisi tms, mutta ilmapiiri on niin negatiivinen että tässäkö sitä pitäisi elää??? mies ei tajua kuinka tämä vaikuttaa jo minunkin elämänlaatuuni..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että on sairaudesta kuitenkaan kysymys, koska miehen suvussa kaikki miehet ovat samanlaisia raivoajia. osittain varmasti opittuakin, kun isältä katsonut aikoinaan mallia. harmittaa vaan niin helvetisti että toki meidänkin poika kasvettuaan oppii tuollaiseen käytökseen. haluaisin yrittää pyrkiä kasvattamaan pojasta maltillisen ihmisen. tässä perheessä, miten ikinä se olisi mahdollista??

Vierailija
2/11 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko molemminpuolista stressiä? Keskustelkaa ja tehkää jotain yhdessä?

Kyllähän se alkaa vaikuttaa itseenkin jos toinen koko ajan pahalla tuulella. ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fyysistä mutta raivoaa ja huutaa pikkuasioista ja sitten häipyy jonnekin rauhoittumaan. Ihan kamalaa. Ei tervettä täälläkään. Lapsi on jo alkanut reagoida tuohon. Mielestäni kyseessä on ihan mieheni negatiivinen luonne, joka vain pahenee. Itse olen myötäillyt, mutta eihän lapsi osaa.

Vierailija
4/11 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa mieltä tasaavia lääkkeitä, joita mun psykiatriystäväni miehelleni kirjoittikin. Ei kunnolla auttaneet ja mies unohti sitten ottaakin. En halunnut alkaa valvojaksi lääkitykselle.

Vierailija
5/11 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää sitten erottiin...

Vierailija
6/11 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankikaa apua ja keskustelkaa. Tuo on aika ikävää, itse en varmaan jaksaisi sellaista katsella. Tieto siitä, että toinen yrittää jotain asialle tehdä ja etsii vaihtoehtoisia toimintamalleja auttasi.

Vierailija
7/11 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivinen luonne täälläkin. jos ei jokin asia ihan meni mene päin persettä, niin kohta ainakin, siis miehen mielestä. alan olemaan aika loppu kohta, kun vituttaa myötäilläkin koko ajan. en haluaisi elää niin, että joudun miettimään sanomisiani ja tekemisiäni, ettei toinen vaan raivostuisi. munkin mies on kokeillut jotain mielialalääkkeitä, muttei niistä ollut apua.

olen kysynyt mikä vaivaa jne, mutta aina vaan sanoo, että ei muuta kuin VITUTTAA VAAN. kaiken lisäksi meiän vauva on aina ollut tosi itkuinen, eikä mies kestä sitä itkua ollenkaan ja joskus huutaa vauvallekin. yksi yö tässä oli laittamassa lasta nukkumaan, joka ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan, niin kuulin oven taka miten alkoi kiroilemaan kovaan ääneen vauvan sängyn vieressä. se tuntui TOSI pahalta ja tietysti menin siihen väliin.

voikohan tällainen mies koskaan muuttua? ei tätä vuosikausia voi jaksaa. olen miettinyt, voiskohan tuo olla masennusta? toisaalta, sukunsa miehet ovat kaikki samanlaisia hermoheikkoja.

en haluaisi myöskään että lapsi oppii tuollaiseen käytökseen.

on tosi surullinen olo! tuolla se nytkin mököttää sohvan nurkassa naama kurtussa enkä uskalla edes kysyä että onko nälkä, kun en jaksa taas jos räjähtää.

ap

Vierailija
8/11 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla nytkin raivotaan/mökötetään. On menny vaan vuosien saatossa rajummiksi nuo raivarit. nykyään hajottaa myös tavaroita, juuri moukaroi lattian lommoille.

Lääkitystä ei ole kokeillut, tuskin edes suostuisi, jos ehdottaisin. Syy: vika ei ole koskaan hänessä tai hänen suhtautumisessa, vaan aina jossain muussa (minussa, lapsissa, huonossa onnessa.. kyllähän syntipukkeja piisaa).

Itse en hirveästi enää myötäile, koska siitä ei ole käytännössä apua/hyötyä. Lisäksi en halua itse sairastua ja uskon, että niin voisi käydä, jos jatkuvasti eläisin pelossa tms. Tekoelämää en aio elää.

Oma ratkaisuni tällä hetkellä on se, että en anna miehen vaikuttaa enää itseeni, elän henkisesti omaa elämääni. miehen huono päivä ei ole =oma huono päivä.

Vierailija
9/11 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd-ihmisellä ainakin saattaa tuollainen äkkipikaisuus ja oman raivostumisen huono hallinta olla hyvin ominaista käytöstä.

Vierailija
10/11 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkin yksinkertainen asia kuin ruokavalio. Syökö miehesi epäsäännöllisesti ja paljon makeaa tai hiilihydraattipitoisia ruokia. Ne aiheuttavat verensokerin rajuja heilahteluita jotka voivat aiheuttaa selittämättömiä raivokohtauksia. Lisää aiheesta esim Antti Heikkilä kotisivuilta tai muista vähähiilihydraattisia ruokavalioita käsittelevistä kirjoista. Viikon-parin kokeilulla selviää johtuuko huono tuuli huonosta ruuasta.

Vierailija
11/11 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimelliset sairaudet kuten kilpirauhasen liika-tai vajaatoiminta, aivokasvain yms pois, jos käytös muuttunut entiseen verrattuna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi