Mitä teillä syödään tänään?
Laitoin possua, riisiä, paprikaa ja sipulia pataan lihaliemellä maustettuna. Uunista tulee herkullinen tuoksu. :)
Kommentit (41)
Jääkaapissa on läskisiä possun kylkisiivuja, löytyy myös kaalia, lanttua sun muuta rehua. Eiköhän noista synny joku hyvä syysruoka illaksi :)
Vierailija kirjoitti:
Kankkuspäivä, siis pizzaa.
Suosittelisin munakasta jossa runsaassti voita ja juustoa.. kinkut yms vapaaehtoisia. Paaljon parempi kankkusruoka näin niinku pitkällä kokemuksella ja runsaalla testaamisella useammalla taholla.
Iskä ja äiskä on nyt hieman väsyjä eilisen viihteellä olon jälkeen, joten lapset tekevät jotain.
Saattaa olla, että tulee lämpimiä voileipiä.
Kunhan ei vain makaroonia ja tonnikalaa... ihan tässä jännittää :D
Punajuurilaatikkoa ja pihvit. Vielä kyllä ajatuksen tasolla, tai no punajuuret keitetty. Jospa sais aikaiseksi, meinaa olla laiskotus päällä.
Pulled porkilla täytettyjä tortilloja. Siihen oheen ainakin vihreä salaatti ja kurkku. Jotain muitakin vihanneksia ja juustoraastetta voinee harkita. Joku ehkä laittaisi smetanaa tms, mutta itse tein tuosta possusta vähän kermaisen, niin ei tarvitse muuta "kastiketta".
Miehelle on wingsejä ja meikä syö linssikeittoa.
Broilerikiusausta ja itse leivotut sämpylät
Possumedaljonkeja ja uunijuureksia, punajuurisalaattia ja luumutomaatteja. Siitä jäi huomiseksikin.
Jäkkäriksi hyvät kahvit ja kehittelemäni rahkapiirakka. Ohjeessa rahkaan sekoitetaan marjoja, mutta päätin kokeilla, millaista tulee, jos rahkan sekaan murentaa ruskeita piparkakkuja (niitä ohuita Annan pipareita). Tuli muuten hyvää! Suosittelen.
Possunfilettä ja uuniperunoita grillissä.
Uuniperunat kypsyy nopsaan kun laittaa mikroon 8min. Ja öljyä pintaa, ja reiät.
Meksikonpataa, keitettyjä porkkanoita ja makaroneja. Täytyy vähän säästää joulua varten.
T. Lidl-mies.
Crock potissa on muhinut koko päivän karjalanpaistilihoja, lanttua, porkkanaa, sipulia ja mausteita. Laitoin reilusti nestettä, että saan lihalientä alkuviikon muihin keitoksiin. Kohta laitan vielä potut kiehumaan.
Lounaaksi oli juurespihvejä, kananmunalohkoja ja yrttistä jugurttikastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa on läskisiä possun kylkisiivuja, löytyy myös kaalia, lanttua sun muuta rehua. Eiköhän noista synny joku hyvä syysruoka illaksi :)
Minä keittäisin lanttua soseeksi (plus mahdollisia muita juuria), maustaisin voilla ja kermalla lopputuloksen. Possunkylkisiivuja pieninä kuutioina paistelisin, siirtäisin rapeat lihat hetkeksi sivuun. Sitten siihen pannulle jääneeseen rasvaan lisäisin voita ja kaalia suikaleena, kun kaali on imenyt itsensä täyteen rasvaa, palauttaisin lihat pannulle, mausteet päälle ja siinä se. Aterian koristeeksi ehkä smetanaa tai ranskankermaa. Ai ai kun oliskin nyt kylkisiivuja. Pitääkö lähteä kauppaan...
Vierailija kirjoitti:
Iskä ja äiskä on nyt hieman väsyjä eilisen viihteellä olon jälkeen, joten lapset tekevät jotain.
Saattaa olla, että tulee lämpimiä voileipiä.
Kunhan ei vain makaroonia ja tonnikalaa... ihan tässä jännittää :D
Lämppäreitä tuli ja vielä reiluilla mausteilla, suu huutaa hoosiannaa :D
Karjalanpaistia ,puikula pottuja ja parsakaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keittäisin lanttua soseeksi (plus mahdollisia muita juuria), maustaisin voilla ja kermalla lopputuloksen. Possunkylkisiivuja pieninä kuutioina paistelisin, siirtäisin rapeat lihat hetkeksi sivuun. Sitten siihen pannulle jääneeseen rasvaan lisäisin voita ja kaalia suikaleena, kun kaali on imenyt itsensä täyteen rasvaa, palauttaisin lihat pannulle, mausteet päälle ja siinä se. Aterian koristeeksi ehkä smetanaa tai ranskankermaa. Ai ai kun oliskin nyt kylkisiivuja. Pitääkö lähteä kauppaan...
Tai näppylämuusia lantusta ja kylkiviipalepaloista. Kaalista sitten lisukesalaattia muiden rehujen ja vaikka puolukan kera.
Jotain pientä ja kevyttä. En meinaa uskaltaa syödä enää, koska olen yhtäkkiä näin raskauden puolivälissä alkanut lihota kilon viikossa. Herkkujen jättäminen ja liikunnan lisääminen ja ruokavalion muuttaminen terveellisemmäksi ei ole auttanut yhtään. Edelleen tulee kilo viikossa. En käsitä tätä ollenkaan.. Koskaan ennen ei ole tällaista ongelmaa ollut. Olen aina pysynyt hoikkana pienellä vaivalla. Tätä menoa olen ihan syöttöporsaan näköinen, kun synnytys viimein koittaa. Raskausdiabeteskin saattaa tulla, kun näin lihoo. Tämä on kyllä aivan epänormaalia. En tiedä, mikä kropassani on mennyt pieleen yhtäkkiä. Pakko rajoittaa syömistä. Ei ole muuta vaihtoehtoa.
Lidlin pihvejä muussilla ja pikku porkkanoilla.