Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppisenä työttömäksi?

Vierailija
05.11.2017 |

Nykyisellä säästötahdilla olisi kasassa viisikymppisenä 200 000€ + velaton asunto. Joko tuolloin heittäytyä joutilaaksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sitku ja mutku elämä ei kannata. Mitä vaan voi tapahtua kuukauden ja yhden päivän päästä ja onko se paussilla ollut elämä sitten sen väärti?

Itsehän tuota päätät. Lähipiirissä vaan liian monta tapausta mm. Eläkkeelle 1.4. ja ambulanssilla 31.3.

sairaalaan. Vakava syöpä. Tai 60v synttärit ensi viikolla niin jalat lähtee alta liikkuvalta naiselta eikä syytä tiedetä.

Miksi elää sitkua? Elämä on joka päivä ❤

Vierailija
2/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta pitäisi sinun vielä eläkettä tienata. Elämää on vielä paljon jäljellä 64 vuoden jälkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi! Itse lopetin työt jo neljäkymppisenä. Suomi on pyllystä. Ei täällä viitsi enää veroja maksaa. Suomea uhkaa monirotuisuuden kauhistus.

Vierailija
4/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sitku ja mutku elämä ei kannata. Mitä vaan voi tapahtua kuukauden ja yhden päivän päästä ja onko se paussilla ollut elämä sitten sen väärti?

Itsehän tuota päätät. Lähipiirissä vaan liian monta tapausta mm. Eläkkeelle 1.4. ja ambulanssilla 31.3.

sairaalaan. Vakava syöpä. Tai 60v synttärit ensi viikolla niin jalat lähtee alta liikkuvalta naiselta eikä syytä tiedetä.

Jos eläisin sitku elämää, niin tuo raha olisi kasassa puolet lyhyemmässä ajassa. Siksi noin hidas säästötahti, että elän ihan normaalisti mistään erityisemmin tinkimättä.

Ap

Vierailija
5/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläisin sitku elämää, niin tuo raha olisi kasassa puolet lyhyemmässä ajassa. Siksi noin hidas säästötahti, että elän ihan normaalisti mistään erityisemmin tinkimättä.

Ap

Ihan mielenkiinnosta, minkälaiseksi kuvittelet elämän sitten olevan? Mitä teet päivät, kenen kanssa, miten? 50-80 niin siinä on 30v aikaa.

Vierailija
6/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisellä säästötahdilla olisi kasassa viisikymppisenä 200 000€ + velaton asunto. Joko tuolloin heittäytyä joutilaaksi?

Omaa rahaa vai puolison kanssa yhteistä? Minäkin suunnittelin samaa mutta sitten tuli ero ja omaisuus meni puoliksi ja eihän sitä niin paljon lopulta ollutkaan. Samaan syssyyn meni työpaikkakin alta ja nyt kituutellaan.

Vierailija
7/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 000ke ei vielä paljon tuota (realistinen 3,5% ulosmaksettu nettotuotto 7000e/vuosi) vai oliko tarkoitus alkaa tuossa vaiheessa syödä pääomaa? Siinä tapauksesta riippunee jäljellä olevan elämän pituudesta ja esim. sairauksista yms. tyhjeneekö kassa ennen aikojaan.

Jos "eläkkeelle jääminen" tarkoittaa työttömyyskorvauksen varassa elämistä osinkotulojen lisäksi, niin kukaan meistä ei näe tulevaisuuteen ja minkälaisista summista ja millä ehdoilla sitä saa. Itse en usko, että rahaa jaetaan niin avokätisesti kuin nyt.

Vierailija
8/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis 200ke tai 200 000e...

Vierailija
9/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53v, keväällä olin onnettomuudessa, jonka seurauksena olen kuntouttanut itseäni niin että nyt kävelen kahdella kepillä, ehkä ensi keväänä pääsen töihin.

Kunnoltani olen kuin 80v virkeä vanhus, särkyjä on kohtuullisesti, joituvat ajoittaisella lääkityksellä, olen siis kuin eläkeläinen.

Toisaalta sopeutuvaisena ja eteenpäin menevänä ihmisenä olen sopeutunut tähän muka-elämään, olen tekemisen kohde, en tekijä, taloudellisesti olen hyvin varovainen, jos sattuu vielä jotain, tapaturma ilman vakuutusta vapaa-ajalla, kohta olen kelan päivärahalla, säästöjä menee, vaikka aika hyvin olen osannut suhteuttaa menot pienentyneisiin tuloihin.

Eli kyllä minä viellä haluan tehdä työtä toista kymmentä vuotta, onneksi se on mielekästä ja tunnen eläväni.

Vierailija
10/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajallahan on velaton asunto lisäksi eli esim. käänteinen asuntolaina takaa siitä myös säännölliset tulot, riippuu asunnon arvosta. Riippuu myös mikä on kertynyt eläkekertymä. Kuulostaa täysin mahdolliselta jos ei kuluta kovin paljon.

Vierailija
11/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 vuotta pitäisi sinun vielä eläkettä tienata. Elämää on vielä paljon jäljellä 64 vuoden jälkeenkin.

Voi olla, tai voi olla olematta. Ympäriltä on tipahdellut useita jopa reilusti alle 5-kymppisiä tuttavia. Syöpää, sairaskohtausta jne. ennestään täysin terveille ja hyväkuntoisille ihmisille. Tarkoitan tällä vain sanoa, ettei kannata elää elämää sillä oletuksella, että se jatkuu vielä hyvin pitkään.

Vierailija
12/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työttömyyskorvauksen päälle saa nykysääntöjen mukaan tienata vain 300e/kk, ilman että tuki alenee? Eli pääomatuloilla ei työtön pääse juhlimaan. Tosin, jos tämä on kuukausikohtainen raja eikä koko vuodelle jyvitetty keskiarvo niin pelkän kevätosingon maksajia omistamalla voi 'eat the cake & keep it'. Muutoin säästöjä on kulutettava jos rahaa haluaa enemmän käyttöön ennen virallista eläkeikää, johon 50-vuotiaalla on matkaa sellaiset 15 vuotta tai enemmän.

Vierailija
13/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan sä vasta alat antaa muille. Kokrmustasi muille töissä, yhteiskunnassa.

Vierailija
14/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet elävät joutilaana tukien varassa koko elämänsä eivätkä edes omista mitään, että totta kai tuo sinänsä onnistuu.

Vierailija
15/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan sä vasta alat antaa muille. Kokrmustasi muille töissä, yhteiskunnassa.

Eipä sitä enää arvosteta.  :(

Vierailija
16/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elät 80- vuotiaaksi niin 200 000 euron säästöillä jää vuoteen 6666 euroa. Se on 500 e kuussa. Sillä rahalla ei tehdä yhtään mitään muuta kuin käydään kävelyllä ja katsotaan telkkaria, käy tylsäksi jo viidessä vuodessa.

Vierailija
17/17 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työttömyyskorvauksen päälle saa nykysääntöjen mukaan tienata vain 300e/kk, ilman että tuki alenee? Eli pääomatuloilla ei työtön pääse juhlimaan. Tosin, jos tämä on kuukausikohtainen raja eikä koko vuodelle jyvitetty keskiarvo niin pelkän kevätosingon maksajia omistamalla voi 'eat the cake & keep it'. Muutoin säästöjä on kulutettava jos rahaa haluaa enemmän käyttöön ennen virallista eläkeikää, johon 50-vuotiaalla on matkaa sellaiset 15 vuotta tai enemmän.

Siis jos vaikka huhtikuussa saa osinkoja 5000e ja muina kuukausina alle 300e, niin saa täydet työttömyyskorvaukset 11 kk:lta. Profit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan