Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tukea masentunutta ystävää?

Vierailija
05.11.2017 |

Eilen sain kuulla ystävältäni että hänellä on vakava masennus. Minun piti lähteä melko pian sen jälkeen, ja olen sen jälkeen miettinyt, miten voisin auttaa häntä.
Olisiko kenelläkään mitään neuvoja?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän auttoi jo kummasti ystävääsi, että lähdit heti melko pian kun kuulit, että hänellä on masennus.

Vierailija
2/3 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että jos tarvitsee apua niin voi kysyä sinulta. Voit myös jotenkin ilmoittaa hänelle, että olette myös jatkossa ystäviä, kävi miten kävi. Vaikka ei ottaisi puoleen vuoteen yhteyttä niin et hylkää vaan voit välillä muistutella itsestäsi, et kysele liikaa, annat kertoa jos haluaa. Et tuputa seuraasi mutta tietty hyvä jos välillä näkisitte. Nämä nyt tulee itsellä vakavaan masennukseen sairastuneella mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun tarjoukset oli minulle yhtä tyhjän kanssa, kun en masentuneena uskonut että sanoja on tosissaan. En olisi kehdannut pyytää vaikka olisin apua tarvinnut. Se auttoi, että pidettiin normaalia yhteyttä ja pyydettiin mukaan. Jos vielä jaksaa pyytää vaikka toinen ei aina lähtisikään, niin se on iso asia. Muutamaan ihmiseen on sen myötä kasvanut vuosien myötä luottamus ja olen voinut puhua ongelmista. He ovat kuunnelleet arvostelematta ja tarjoamatta neuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän