Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitkö koskaan, tarvitaanko ammattikuntaasi lainkaan enää 20 vuoden kuluttua?

Vierailija
05.11.2017 |

Vai onko sen miettiminen ja sinun työllistäminen mielestäsi jonkun muun vastuulla? Tuota tekstinkäsittelijä-keskustelua lukiessani tuli vaan mieleen, eivätkö ihmiset pysty yhtään näkemään omien ammattialojensa tulevaisuudennäkymiä etukäteen...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, olen eläkkeellä.

Vierailija
2/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

T. Hautausurakoitsija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri, joten en mieti.

Vierailija
4/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen konsultti. Mietin asiaa siltä kannalta millä alalla tarvitaan eniten apua automaation suunnittelussa ja sisäänajossa.

Vierailija
5/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45, joten ei suoranaisesti huoleta. Pärjään taloudellisesti loppuikäni jotenkin, jos työt loppuu ennen eläkettä. Voi silti olla, että ihan tekemusen vuoksi keksisi uudenlaisen työn.

Vierailija
6/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meidän hommia tee robotit kuin tieteisleffoissa...

Vierailija
7/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on niin soveltavaa ja vaatii niin monipuolisia taitoja, että onneksi mikään tietokone ei tule siihen lähitulevaisuudessa pystymään.

Vierailija
8/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tarvitaan, töissä lastensuojelussa.

Vierailija
9/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruokakaupan myyjä, varmaan työnkuvat tulee muuttumaan. Toisaalta sitähän se on jo. Tulee uusia sovelluksia, järjestelmiä ja käytäntöjä työtä koskien, toisaalta myös uusia palveluja. Meilläkin pitää osata tietyt palvelut. Ja sekin suunta on mielestäni  olemassa, että enemmän voi pitäisi olla tuotetietoa ja erikoistietoa.

Mut sit yksi suunta alalla on myös osa-aikatyö ja se, että ei välttämättä haluta pitää töissä vanhoja, raihnaisia kokoaikaisia myyjiä, jotka ei jaksa oppia uutta ja saikuttelee koko ajan.

Vierailija
10/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti, suurimmat murrokset työelämässä on jo nähty. Eikä niidenkään syynä ollut teknologian kehitys, vaan vihreät ajoivat päästökaupoillaan teollisuutemme Kiinaan ja Intiaan.

Vierailija
11/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen opettaja.

Vierailija
12/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja. Varmasti työ muuttuu ja kehittyy koko ajan, mutta ei se lopu ennenkuin ihmiset loppuu.

Vierailija
13/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ammattini oli viimeksi sijalla 6, listalla "ammatit jotka todennäköisimmin säilyvät". Tai joku vastaava. Puolisonkin ammatti säilynee.

Vierailija
14/14 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laboratoriohoitaja näytteenotossa. Mietin kyllä silloin tällöin ja ammatin häviäminen voi olla todennäköistäkin, mutta eipä se oikeastaan haittaisi. Olen 20  v päästä jo sen verran lähellä eläkeikää. Enkä muutenkaan tiedä jaksanko sinne asti tehdä tätä työtä, joten saattaa olla että joka tapauksessa teen jotain muuta. Nämä hommat ovat jo nyt siirtymässä lähihoitajille muutenkin, joten ei tätä ammattia ole järkeä ylläpitää kun siihen pääsee ilman koulutustakin. Automaatio ei ainakaan toistaiseksi ole korvannut ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi