Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta isovanhempienne vanhempien etunimeä osaatte?

Vierailija
04.11.2017 |

Kuinka monta kahdeksasta tiedätte? Ihmiset eivät yleensä tiedä juuri yhtään ellei suvussa ole jotain merkkihenkilöitä tai ellei ole sukututkimukseen erityisen perehtynyt. Ihmisen historiakäsitys on aika lyhyt loppujen lopuksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Seitsemän olen kuullut vanhemmiltani, yhden öysin eräästä asiapaperista. Olen myös kuullut mummoltani isoisomummoni nimen.

Vierailija
22/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 1500-luvulle asti, luonnollisesti en muista kaikkia nimiä ja järjestystä ulkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti, Matti, Maria, Wilhelmiina...

Vierailija
24/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut koskaan edes isovanhempieni, kuolivat nuorina. Olen kuullut toki isoisovanhemmista, mutta kun isovanhempia ei ole ollut, eivät vanhempani heistä ole puhuneet. Vanhempani eivät ole tavanneet omia isovanhempiaan. Sukuni ei ole pitkäikäistä, kuolivat johonkin tuberkuloosiin tai kurkkumätiin kaikki. Neljä isoisovanhempaa osaan nimetä. Seitsemän on edes tiedossa, yhtä isukkia ei tiedä kukaan.

Vierailija
25/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuin yhden, mutta tiedän mistä tuon tiedon saan. Meillä on innokkaita sukututkijoita suvussa.

Vierailija
26/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden, äidinäidin äidin etunimen (mutten alkuperäistä sukunimeä). Olen kolmekymppinen, ja juuri eilen mietin miten outoa on, etten minä eikä juuri kukaan kaveripiiristäni tiedä isovanhempien vanhemmista edes nimiä. Tuuli on käynyt heidän ylitseen.

Varmasti paljon riippuu siitäkin, millaiset välit itsellä on isovanhempiensa, isovanhemmilla omiin vanhempiinsa, ja kuinka kauan heidän kuolemastaan on.

Olisiko antaa vinkkejä, miten sukututkimusharrastus kannattaisi aloittaa? Ihan piirtämällä itse sukupuu sukulaisilta kyseltyjen tietojen perusteella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi