Voiko Jumala pyytää tai vaatia jotain ihmistä olemaan menemättä naimisiin ja hankimatta lapsia?
Minusta tuntuu että Jumala pyytää minulta sitä. Olen nuori normaali heteronainen ja kristitty. Jumalan pyyntö kuulostaa ihanalle vaikka perheen perustaminenkin kuulostaa. Anteeksi että tuon uskonnollisen kysymyksen Vauvalle, mutta tämähän on "aihe vapaa" ja kysymys liittyy vauvoihin. 😀
Kommentit (33)
Mistä olet päätellyt että Jumala pyytää sinulta tällaista?
Miksi Jumalaa kiinnostaisi sinun perheen perustamisesi tai perustamatta jättämisesi?
Ei voi.Tuo kaikki on omassa päässäsi koska jumalaa ei ole. IHan voit itse omasta halustasi olla avioitumatta ja lisääntymättä, kunhan muistat käyttää ehkäisyä.
No ehkä sinulla on jokin muu kutsumus ja tehtävä tässä maallisessa vaelluksessasi? Ei ole mikään pakko toimia niin kuin muut.
Voi pyytää. Sinulla on silloin joku perheen perustamista tärkeämpi tehtävä tässä elämässä. Perhe voi olla este sen tärkeän tehtävän suorittamiselle.
Joskus omat toiveet voidaan sekoittaa Jumalan puheeksi.
Mikäli Jumala sinulta sellaista pyytää ja se tuntuu sinusta ihanalta niin eihän siinä ongelmaa ole. Muista että sinulla on vapaus muuttaa myöhemmin mielesi jos sinusta siltä tuntuu.
Voi myös olla että et syystä tai toisesta halua lapsia ja uskot että Jumala on samaa mieltä vaikka Hän ei sanoisi asiasta mitään.
Kaikkea ei tarvitse hengellistää, toisaalta Jumala puhuu paljonkin jos vain malttaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.Tuo kaikki on omassa päässäsi koska jumalaa ei ole. IHan voit itse omasta halustasi olla avioitumatta ja lisääntymättä, kunhan muistat käyttää ehkäisyä.
ja sinä sanot, että Jumalaa ei ole, koska tiedät kaikesta kaiken vai?
Voi, mutta ei se vaadi sitä.
Pikemminkin voi neuvoa siihen. Sinä saat silti tehdä ratkaisun itse.
Kantsii rukoilla tarkempaa vastausta ja johdatusta. Kyse on kuitenkin sinun loppuelämästä.
En toistaiseksi ole koskaan kuullutkaan että Jumala olisi pyytänyt tekemään jotakin. Ennemmin kieltäisi tuon harhaksi. Se voisi mennä läpi että kertoisit Jumalan johtaneen elämääsi siten että lapsille ei jäänyt koskaan aikaa tai ne muuten jäi hankkimatta.
Olen päätellyt itsestäni näin, koska miestä ei ole annettu.
- sinkku vl
Voi kai, jos ajatellaan että se on kutsumus tai armolahja.
1. Kor. 7:7-8:
8 Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin. 9 Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen päätellyt itsestäni näin, koska miestä ei ole annettu.
- sinkku vl
Ei se leipäkään nenän eteen tule, jos sen eteen ei tee työtä.
Se voi olla Jumalan tahto, mutta ei vaatimus. Se voi myös olla oma tunteesi, ulkopuolisena sitä on vaikea sanoa. Pyydä johdatusta. Jos Jumalan tahto on kuitenkin näin sinun kohdallasi, hän itse vaikuttaa myös tahtomista ja tekemistä asian toteutumiseksi, niin että voit olla sinut asian kanssa ja se tuntuu luontevalta. Ei Jumala halua kuolleita, vaan eläviä "uhreja". Hän on kaiken antaja.
Ota vastuu omasta elämästäsi, äläkä sysää päätöksiä Jumalan tai kenenkään muunkaan niskoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sinä sanot, että Jumalaa ei ole, koska tiedät kaikesta kaiken vai?
ON päivänselvää että joulupukkia, jumalaa tai maahisia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ota vastuu omasta elämästäsi, äläkä sysää päätöksiä Jumalan tai kenenkään muunkaan niskoille.
Jumalan niskoillehan se päätös just kannattaakin antaa, sillä ainoastaan joku, jonka titteli on Jumala, voi nähdä tulevaisuuteen ja tietää mitä kenenkin kannattaa tehdä ja mitä ei.
Esirukousta seurakunnassa tai joltain tuntemaltasi kristityiltä kannattaa pyytää.
Ja voihan olla, että alkuperäisen kirjoittajan pitääkin vaan odottaa. Ehkä Jumala tahtoisi johdattaa ensin vaikka matkustamaan? Ja jonne se mies, jonka Jumala kirjoittajalle valitsisi ei syystä tai toisesta pääse?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että Jumala pyytää minulta sitä. Olen nuori normaali heteronainen ja kristitty. Jumalan pyyntö kuulostaa ihanalle vaikka perheen perustaminenkin kuulostaa. Anteeksi että tuon uskonnollisen kysymyksen Vauvalle, mutta tämähän on "aihe vapaa" ja kysymys liittyy vauvoihin. 😀
Ei pyydä, tuo on ihan oma ajatuksesi. Ihmisellä on vapaa tahto, ja Jumala ei vapaata tahtoa estä.
Olen uskossa.
Se ei välttämättä ole "Jumalan ääni", vaan omaa toivettasi tai ahdistusta tai pelkoa, jonka tulkitset Jumalan ääneksi, koska oletat, että sellainen Jumalan ääni saattaa olla olemassa. Muuten sinulle ei varmaan olisi tullut noista ajatuksistasi mieleenkään, että "ihan kuin joku puhuisi minulle näin".
Enhän minä satavarmaksi voi tietää, mutta itse olisin skeptinen ja ensimmäisenä etsisin kaikkeen "maallisia" syitä. Ei se Jumala kuitenkaan joka paikkaan ilmesty, vaan ihmisten päässä syntyy ihan omia ajatuksia. On vaarallista tulkita sellainen Jumalan ääneksi, koska silloin sille antaa liikaa painoarvoa ja merkitystä. Jotkut voivat "Jumalan äänellä" oikeuttaa aika hirveitäkin asioita, mutta onneksi sinun tapauksessasi ei ole mitään vaaraa "Jumalan äänen" kuuntelemisesta.
Naimisiin ei tarvitse mennä eikä lapsia tehdä, et tarvitse siihen oikeutusta mistään ulkopuolelta, eikä sinun tarvitse selitellä asiaa tai välittää muiden painostuksesta. Päätös on täysin omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pyydä, tuo on ihan oma ajatuksesi. Ihmisellä on vapaa tahto, ja Jumala ei vapaata tahtoa estä.
Olen uskossa.
Eihän Jumala tuossakaan olisi mitään estämässä jos se ap:sta tuntuu ihanalta.
Koska jumalaa ei ole olemassa niin.... päättelepä ihan itse.