Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan arjen itsekkäitä tekoja

Vierailija
04.11.2017 |

Itellä tuli ekana mieleen äsken kun rappukäytävässä kuljin ja tuttu käry kävi nenään:

- Se kun vedetään viimeiset hatsit tupakasta talon/bussin ovella jolloin sitä savua ja pahaa hajua riittää pitkälle sisätiloihin asti. Ihan sama kuin polttaisi sisällä.

Jatkakaa :)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta päivä sitten olin menossa rattaiden kanssa bussiin. Oli täynnä. Ei se mitään sitä sattuu usein ja voin odottaa seuraavaa.

MUTTA muutama sata metriä seuraavalla pysäkillä jälkeen pois toiset rattaat! Ei sitten voinut kävellä sitä. Minusta se on itsestään selvää jos on jäämässä kävelymatkan päässä itse pois niin se toinen päästetään sisään. Ei sitten läskilehmä.

Miksi sulla olis isompi oikeus kulkea ko. pysäkinväliä kuin sillä toisella?

Kyse onkin itsekkyydestä. Näkee että joku muu haluaa kyytiin eikä itse voi kävellä 300 metriä vaan pakko mennä sillä bussilla.

Voihan sillä olla vaikka joku fysiologinen vamma tms jonka takia mieluummin menee perille asti.

Itse en kehtaisi valittaa kun kuitenkin useimmissa paikoissa vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi.

Voi sillä seuraavallakin olla ihan yhtälailla. Onko se sitten niin että kuka ehtii ensin ei tarvi välittää muista. Pidän tämän mielessä.

Siis kyllähän se niin on että se joka sinne bussiin on mahtunut saa kyllä hyvällä omatunnolla matkustaa sen matkan minkä on aikonutkin. Se joka ei mahdu mukaan joutuu vaan odottamaan seuraavaa. Kumpikaan ei maksa mitään kuitenkaan, jos kyseessä on lastenvaunut. Muuten en ole ikinä Suomessa ollut menossa bussiin mutta ei mahdukaan.

Vierailija
42/47 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyen liikenteen väylällä/kävelytiellä vasemmassa reunassa käveleminen. Jokainen vastaantulija joutuu sua väistämään! Ite en enää väistä vaan törmään jos joku tulee "väärää kaistaa" vastaan. Siinäpähän oppivat.

Joo tiedän että sitä ei ole laissa säädetty mutta kyllä kirjoittamaton sääntö on että oikeaa laitaa kävellään muualla kuin autotiellä. Okei jossain kävelykadulla nyt haahuillaan ristiin rastiin mutta normaalilla kulkuväylällä ei.

Ei ole mikään kirjoittamaton sääntö. Jos kevyen liikenteen kulkuväylällä on eroteltu kulkusuunta tai pyörätie, niin niitä noudatetaan. Muussa tapauksessa saa vapaasti valita.

Sitä kutsutaan kirjoittamattomaksi syyksi syystä ;)

Nope. Kirjoittamaton sääntö on sellainen, jota suuri osa noudattaa, vaikkei sitä olisi mihinkään kirjattu. Mainitsemasi on tapa, jota jotkut noudattaa. ;) :D

You have been pwned 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyen liikenteen väylällä/kävelytiellä vasemmassa reunassa käveleminen. Jokainen vastaantulija joutuu sua väistämään! Ite en enää väistä vaan törmään jos joku tulee "väärää kaistaa" vastaan. Siinäpähän oppivat.

Joo tiedän että sitä ei ole laissa säädetty mutta kyllä kirjoittamaton sääntö on että oikeaa laitaa kävellään muualla kuin autotiellä. Okei jossain kävelykadulla nyt haahuillaan ristiin rastiin mutta normaalilla kulkuväylällä ei.

Ei ole mikään kirjoittamaton sääntö. Jos kevyen liikenteen kulkuväylällä on eroteltu kulkusuunta tai pyörätie, niin niitä noudatetaan. Muussa tapauksessa saa vapaasti valita.

Sitä kutsutaan kirjoittamattomaksi syyksi syystä ;)

Nope. Kirjoittamaton sääntö on sellainen, jota suuri osa noudattaa, vaikkei sitä olisi mihinkään kirjattu. Mainitsemasi on tapa, jota jotkut noudattaa. ;) :D

You have been pwned 😊

Siis väitätkö sä että suurin osa kävelee vasemmalla puolella? :D

Vierailija
44/47 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta päivä sitten olin menossa rattaiden kanssa bussiin. Oli täynnä. Ei se mitään sitä sattuu usein ja voin odottaa seuraavaa.

MUTTA muutama sata metriä seuraavalla pysäkillä jälkeen pois toiset rattaat! Ei sitten voinut kävellä sitä. Minusta se on itsestään selvää jos on jäämässä kävelymatkan päässä itse pois niin se toinen päästetään sisään. Ei sitten läskilehmä.

Miksi sulla olis isompi oikeus kulkea ko. pysäkinväliä kuin sillä toisella?

Kyse onkin itsekkyydestä. Näkee että joku muu haluaa kyytiin eikä itse voi kävellä 300 metriä vaan pakko mennä sillä bussilla.

Voihan sillä olla vaikka joku fysiologinen vamma tms jonka takia mieluummin menee perille asti.

Itse en kehtaisi valittaa kun kuitenkin useimmissa paikoissa vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi.

Voi sillä seuraavallakin olla ihan yhtälailla. Onko se sitten niin että kuka ehtii ensin ei tarvi välittää muista. Pidän tämän mielessä.

Hitto mitä uhriutumista :D

Kyllä se nyt vaan on niin että se joka on kyydissä jo, saa ihan ilman omantunnon tuskia matkustaa perille asti. Ei se ole itsekkyyttä vaan jokaisen oikeus.

Paljon on niitäkin jotka matkustaa pelkän sen yhden pysäkinväkin, varsinkin kun ilmaiseksi pääsee. Hitto että ketuttaisi jos antaisi tilaa tuolla lailla toiselle ja tämä jolle on tilaa annettu, jäisi heti seuraavalla pysäkillä pois. Näitäkin nimittäin on nähty.

Vierailija
45/47 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu päihtyneenä. Se on itsekkyyden huippu. Sekä kaikenlainen muukin liikenteen vaarantaminen. Siellä teillä kun liikkuu muitakin jotka on ihan yhtä lailla vaarassa kuin itse törppöilijä.

Vierailija
46/47 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilu päihtyneenä. Se on itsekkyyden huippu. Sekä kaikenlainen muukin liikenteen vaarantaminen. Siellä teillä kun liikkuu muitakin jotka on ihan yhtä lailla vaarassa kuin itse törppöilijä.

Tästä tuli mieleen päin punaisia ajaminen. Täällä Oulussa tätä näkee paljon.

Vierailija
47/47 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi