Esimiehet, mitä ajattelette jos alainen kertoo teille omia henk.koht asioitaan?
Kommentit (8)
Jos työntekoon vaikuttaa niin haluan tietää. Jos ei vaikuta työntekoon niin en halua välttämättä tietää. Itse pystyn töissä sulkemaan muut elämäni asiat, en odota sitä kuitenkaan kaikilta. Olen esimies.
Mitä tehdä, kun esimies kertoo liikaa omia henkilökohtaisia asioita? En jaksa enää olla terapeutti.
Suurin osa kehityskeskustelustakin meni edellisen viikon treffien analysointiin. HUOH.
Olen pienen tiimin esimies ja ihan normaalia epävirallista keskustelua. Ei tietty siinäkään mitään, jos ei omia asioitaan halua jakaa.
Samaa mieltä, jos vaikuttaa työntekoon, haluan tietää. Työpaikalla tehdään ensisijaisesti työtä. Myöskään ei saa toisen henk.koht. asioita udella, jos toinen ei halua puhua.
Annan kertoa ja keskustelen tarvittaessa, nuoria neuvon jos neuvoja halutaan esim. opiskelusuunnitelmissa tai hänen taipumuksistaan ja soveliaisuudestaan jollekin alalle. Joskus olen joutunut kysymään jaksaako henkilö keskittyä töihin kun omat asiat eivät ole kunnossa vai tarvitseeko lomaa juttujensa hoitamiseen tai lisää töitä selvitäkseen jostakin kriisistä. Keskustelut ovat luonnollisesti jääneet kahdenkeskisiksi ja unohdan ne varsin pian, entiset kesätöissä olleet nuoret ovat pärjänneet elämässään loistavasti eikä muillakaan huonosti mene.
30 vuotta esimiehenä..tai siis -naisena.
No aika paljon meillä kerrotaankin. Ollaan melko pieni perheyritys, kaikki tavallaan "kavereita" toistemme kanssa. Tottakai asiallisuus täytyy pitää. Kuuntelen kyllä mutten pahemmin kommentoi.
Se on mielestäni ok, jos lähtökohta on, että ”mulla on tämmöinen privaattitilanne, osaatko neuvoa, miten hoidan työni siitä huolimatta?”
Monet kuitenkin lähtevät siitä, että ”mulla on tämmöinen privaattitilanne, eihän mun tarvi tehdä töitä mutta saanhan silti palkankorotuksen koska jos tätä tilannettaei olisi, voisin ehkä mahdollisesti tehtä melkein yhtä paljon töitä kuin muutkin”. Kun tätä sittn suhteuttaa siihen,e ttä useimmilla on yhsi tai toinen voimia ja pnsitusta vaativa privatilanne, mutta vain osa valittaa ja vaatii erityiskohtelua, on aika helppo ymmärtää, että ei sitä oikeasti voi antaa.
up