Voisiko tämä olla ylikuntoa? Tulehdusarvot, kilpparit ja sydänfilmi normaalit
Aloin noin 3kk sitten sohvaperunana urheilemaan ja innostuin siitä aika tavalla. En treenannut erityisen kovaa tai paljon, mutta en pitänyt käytännössä yhtään totaalisia lepopäiviä, vaan joka päivä joko lenkkeilin, kävin salilla tai tein kehopainoharjoituksia kotona.
Alkuun harjoittelu tuntui todella hyvältä ja se oli hyvin energisoivaa ja mielialaa nostattavaa. Tämä hyvä olo loppui kuin seinään noin kuukausi sitten käytyäni flunssasta (mielestäni) toivuttuani salilla. Salilla tuli ennenkuulumattoman voimakas väsymys kyykkysarjan jälkeen ja sen koommin oloni ei ole ollut normaali.
Kuukauden aikana on ollut jos jonkinlaista oiretta, joista selvimpiä ovat jatkuva väsymys ja apaattisuus, fyysinen heikkouden tunne, ärtyneisyys, univaikeudet ja stressi. Jatkuvasti myös sellainen olo, kun olisi lievää kuumetta, muttei olekaan.
Tämän kuukauden aikana olen liikkunut todella vähän (alkuun treenasin pari kertaa ja sen jälkeen olo oli kuin kuolemansairaalla). Nyt olen pitänyt taas viikon aivan totaalista lepoa muttei oireet ole oikeastaan helpottaneet. Pari viikkoa sitten lääkärissä tutkittiin tulehdusarvot, kilpparit ja sydänfilmi ja kaikki oli ok. Muutenkin olen perusterve.
Pitäisikö nyt pitää ihan kunnolla useamman kuukauden lepo? Ortostaattinen syke vaihtelee jossain 30 ja 50 välillä.
Kommentit (2)
Oletko mies vai nainen? Itse olen mies ja ylirasitustilan huomasin itselläni vasta kun aamuseisokit jäi pois. Testosteronitasot oli romahtaneet alle 10. Eli viitearvojen. Kahden viikon levolla pääsin tilasta yli
pikemminkin ali kuntoa...tuollainen ortostaatti syke kertoo että kuntosi on todella huono jos sängystä nouseminen aiheuttaa vaikeuksia...että näin...