Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autolla ajaja, miksi ihmeessä tööttäät minulle kun kävelen suojatielle?

Vierailija
04.11.2017 |

Etkö ole tietoinen, että sinun kuuluu päästää minut ensin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tööttään pysähtyneisyyden merkiksi - mietipä siis sitä...

Vierailija
2/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törppö autoilija. Itse yritän aina pysähtyä suojatien edessä ja antaa tietä, niin kuuluu tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tööttäsin koska kävelit punaisia päin! Seuraavalla kerralla en jarruta, prkle, sillä minäkin noudatan liikennesääntöjä! Ja yhtään syytettä en sitten ota tuollaisesta tilanteesta, en yhtään.

Vierailija
4/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitäisi tehdä aloite lain muuttamiseksi. Jalankulkijalla olisi paljon paremmat mahdollisuudet toteuttaa sitö väistämisvelvollisuutta. Ei palkkeja, ei valottomia autoja, ei auringon silmään paistamista, liukkautta, jarrutusmatkaa, jne

Vierailija
5/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tööttää, tiedän kyllä liikennesäännöt, kiitos vaan.

Mutta jos kävelet punaisia päin tai ryntäät arvaamatta suojatielle, saatan töötätäkin ja ilmaista siten, että varovaisuus olisi järkevää, vaikka kuinka olisi oikeutettu menemään ensin (ok, punaisia päin kävelevä ei edes ole).

Varsinkin näin pimeänä vuoden aikana näkee joskus aika hirveitä kamikaze-syöksyjä. Asun stadissa alueella, jossa ei välttämättä ole kaikilla suojateillä katuvalaistusta lähellä. Siihen kun ympärilleen katsomatta porhaltaa mustiin pukeutunut ja heijastimeton ihminen, niin kyllä, turma on lähellä vaikka olisikin varovainen autoilija.

Aina ei kannata jääräpäisesti ajatella VAIN sitä, mitä laki sanoo. Kannattaa myös olla varovainen, koska se ei yliajettua kävelijää varmaan kauheasti jälkikäteen lämmitä, että "mä olin oikeassa". Vai mitä?

Vierailija
6/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitäisi tehdä aloite lain muuttamiseksi. Jalankulkijalla olisi paljon paremmat mahdollisuudet toteuttaa sitö väistämisvelvollisuutta. Ei palkkeja, ei valottomia autoja, ei auringon silmään paistamista, liukkautta, jarrutusmatkaa, jne

Ja sopiva tilannenopeus.

Vierailija
7/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoittaakseni, että mene yli äläkä kärky ja huido mene vaan. Kun tätä eipäs juupas leikkiä on mennyt se minuutti päätät juuri lähteäkin itse kun saan auton liikkeelle. Ylittäkää se suojatie reip-paas-ti, älkää leikkikö tätä leikkiä ja sitten syytätte kuinka paha paha autoilija on piittaamaton. Ja se punainen valo koskee myös jalankulkijoita.

Vierailija
8/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! Ilman heijastimia kulkevat on nyt pimeällä ja sateisella kelillä järjettömän suuri riski! Ei siinä paljon tillannenopeus auta jos on vielä liukasta. Jarrutusmatka pitenee pienelläkin nopeudella.

Haukkukaa, syyllistäkää...mutta te siinä altavastaajia olette vaikka kuinka syyllisyys olisi selvää. Laiha lohtu, jos loppu elämäksi loukkaannutte.

Vierailija
9/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pelästyisit yhtä paljon kuin minäkin kun yhtäkkiä ilmestyit sieltä pimeästä eteen ilman heijastinta.

Vierailija
10/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tööttäsin koska kävelit punaisia päin! Seuraavalla kerralla en jarruta, prkle, sillä minäkin noudatan liikennesääntöjä! Ja yhtään syytettä en sitten ota tuollaisesta tilanteesta, en yhtään.

Mihin tarvitsemme kallista oikeuslaitosta, kun autoilijassa meillä on valmis tuomari ja pyöveli?

Vierailija
11/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsemme kallista oikeuslaitosta, kun autoilijassa meillä on valmis tuomari ja pyöveli?

Koelauta kamera näissä tilanteissa todistaa syyttömyyteni.

Vierailija
12/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sopiva tilannenopeus.

Aivan, ei suojatielle ei saa missään nimessä juosta eikä tietenkään ajaa lujaa pyörällä.

Vierailija
13/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmestys siihen suojatielle äkkiarvaamatta siten että fysiikanlakien mukaan auton on lähes mahdoton pysähtyä.

Kävele jonkun muun auton alle, please.

Vierailija
14/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koelauta kamera näissä tilanteissa todistaa syyttömyyteni.

Jos kuvasta käy ilmi, että sinulla olisi ollut tilaisuus estää törmäys, niin olet TieliikenneL 3§ perusteella syyllinen ihan valojen väristä riippumatta. 

Vierailija
15/16 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sopiva tilannenopeus.

Aivan, ei suojatielle ei saa missään nimessä juosta eikä tietenkään ajaa lujaa pyörällä.

Ja tosiaan pitää varmistaa, että ylittäminen on turvallista ja mitottaa se vauhti sen mukaan. Ja näkyä siellä liikenteessä!

Vierailija
16/16 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös suojatiellä kävelemässä kun bemarikuski tulee melkein ylinopeutta minua kohti ja pelästyneenä peruutan taaksepäin. Sitten se kuitenkin pysähtyy ja tööttää mulle kun menen? No, näytin sitten kansainvälisiä käsimerkkejä kun oli minusta tosi törppö! ::D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi