Kuinka monen tietokoneen/läppärin loukussa olet?
Montako kierrätykseen viemätöntä, korjausta odottavaa, toimivaa ja työläppäriä sinun henkilökohtaisena riesanasi on? Voit myös ilmoittaa kotitalouden kokonaisläppärimäärän, mutta enemmän kiinnostaa tuo henkilökohtainen rasite.
Itselläni 4.
Kommentit (11)
Ei yhtään - en tiedä miksi toimimattomia, vanhoja härveleitä kukaan säilyttää? Kun hankin uuden menee vanha elektroniikkaromukierrätykseen, tietenkin sen jälkeen kun olen vasaroinut emolevyn :)
Minulla on pöytätietokone, läppäri ja älypuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään - en tiedä miksi toimimattomia, vanhoja härveleitä kukaan säilyttää? Kun hankin uuden menee vanha elektroniikkaromukierrätykseen, tietenkin sen jälkeen kun olen vasaroinut emolevyn :)
Mulla on yksi simahtanut täynnä valokuvia ja haaveilen, että vielä joku päivä sen korjautan...
Kaikki laitteet mitä on, ovat käytössä. Rikki menneet olen myynyt korjattavaksi pilkkahintaan.
Perheestä löytyy kaksi pöytäkonetta, kaksi työläppäriä ja kolme .
Yksi vanha läppäri on ullakolla.
Vierailija kirjoitti:
elektroniikkaromukierrätykseen, tietenkin sen jälkeen kun olen vasaroinut emolevyn :)
Ööö, minkä ihmeen takia vasaroisit emolevyn? Tai ylipäätänsä tekisit sille mitään muuta kuin myisit sen, jos on ehjä?
Henkilökohtaiset tietosi säilytetään kovalevyllä, joten vasaroi mieluummin se. Tai vielä parempi, tyhjennä kovalevy tai anna jonkun luotettavan tyhjentää se tiedoista ja myy eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi simahtanut täynnä valokuvia ja haaveilen, että vielä joku päivä sen korjautan...
Koneitahan ei ole mikään pakko korjauttaa mitenkään, että sieltä saisi tiedot talteen. Sekä kannettavan että pöytäkoneen kovalevyn (tai kovalevyt) pystyy kiinnittämään toiseen toimivaan koneeseen esimerkiksi USB-kotelon/adapterin välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneitahan ei ole mikään pakko korjauttaa mitenkään, että sieltä saisi tiedot talteen. Sekä kannettavan että pöytäkoneen kovalevyn (tai kovalevyt) pystyy kiinnittämään toiseen toimivaan koneeseen esimerkiksi USB-kotelon/adapterin välityksellä.
Kiitos, ihana, pelastit päiväni :D
Laittaisitko linkkiä millainen vekottimen pitää olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko sulla pöytäkone vai kannettava, ja hieman siitäkin meinaatko liittää sen kovalevyn toiseen pöytäkoneeseen vai kannettavaan.
Halvin ratkaisu, muttei ehkä helpoin:
Pöytäkoneesta tai kannettavasta kovalevyn liittäminen toimivaan pöytäkoneeseen onnistuu SATA-kaapelilla, jollaisen voi usein lainata vaikka pöytäkoneessa olevasta DVD-asemasta, tai tarvittaessa ostaa tämän:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/4507/djxfb/Fuj-tech-SATA-III-ka…
Helppo ratkaisu, jos hajonnut kone oli kannettava (ei väliä onko toimiva kone kannettava/pöytäkone):
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/48501/gtdkk/Fuj-tech-C-box-USB-…
Jos hajonnut kone oli pöytäkone, ja sulla on ainoastaan toimivia kannettavia, niin tämä toimii ainakin, joskin halvemmallakin saattaa löytyä:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/19413/hbhdr/Fuj-tech-Clone-Dock…
Suosittelen kuitenkin olemaan yhteydessä johonkin tuttavaan, joka hommat taitaa, vaikkei näissä ruuvimeisseliä kummempaa osaamista tarvitakaan, jos haluat saada aivan kaiken varmasti talteen ja edullisimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko sulla pöytäkone vai kannettava, ja hieman siitäkin meinaatko liittää sen kovalevyn toiseen pöytäkoneeseen vai kannettavaan.
Halvin ratkaisu, muttei ehkä helpoin:
Pöytäkoneesta tai kannettavasta kovalevyn liittäminen toimivaan pöytäkoneeseen onnistuu SATA-kaapelilla, jollaisen voi usein lainata vaikka pöytäkoneessa olevasta DVD-asemasta, tai tarvittaessa ostaa tämän:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/4507/djxfb/Fuj-tech-SATA-III-ka…Helppo ratkaisu, jos hajonnut kone oli kannettava (ei väliä onko toimiva kone kannettava/pöytäkone):
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/48501/gtdkk/Fuj-tech-C-box-USB-…Jos hajonnut kone oli pöytäkone, ja sulla on ainoastaan toimivia kannettavia, niin tämä toimii ainakin, joskin halvemmallakin saattaa löytyä:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/19413/hbhdr/Fuj-tech-Clone-Dock…Suosittelen kuitenkin olemaan yhteydessä johonkin tuttavaan, joka hommat taitaa, vaikkei näissä ruuvimeisseliä kummempaa osaamista tarvitakaan, jos haluat saada aivan kaiken varmasti talteen ja edullisimmin.
Kiitos paljon!!!!!
Ei yhtään.
Ostin itselleni uuden, lapsen käyttöön vanha, työpaikalla työläppäri. Sitä vanhemmat romut on toimitettu asianmukaiseen saattohoitoon.
Talouden kokonaisläppärimäärä on siis tuo 2, mies ei ole tietotekniikasta kiinnostunut eikä omista läppäriä, tablettia eikä älykännyä.