Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sote ja valinnanvapaus

Tämä on lupaus
04.11.2017 |

Kun nyt tuntuu, että tuo kokoomuksen kaverikapitalistinen valinnanvapaus runnotaan kyllä tavalla tai toisella läpi, aion jatkossa asioida Laakson ja Kallion tk:ien sijaan Eirassa tmv. Aion ihan todella tehdä niin, koska porvarit puhuvat niin kovasti siitä kuinka tärkeää mahdollisuudet on tasa-arvoistaa 😊 ja koska tulen sinne 3 ratikalla, muistan infota kaikkia Kalliossa kohtaamiani vähäosaisia raasuja, jotka eivät tästä mahdollisuudesta ehkä tiedä. Tulemme sitten yhdessä saamaan hoitoa vaivoihimme 😊

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se valinnanvapaus ole sinunkin etusi?

Vierailija
2/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä on parempi että tyhmälle massakansalle käsketään minne pitää mennä. Varakkaammat ymmärtävät miten valitaan oikein, mutta tyhmät ovat aina höynäytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se valinnanvapaus ole sinunkin etusi?

Ei tietenkään, koska se EI ole kustannustehokas! Siis hinta/laatusuhteeltaan ilman palvelujen heikennyksiä. Muitakin onhelmia on joita en nyt jaksa tässä luetella. Ne löytyy kun googlaa asiantuntijalausuntoja. Itse valinnanvapaus ei ole huono asia, vaan se, että tässä ko. tapauksessa se on vain kokoomuksen keksimä termi yksityistämiselle ja tuo sumutus suututtaa kun se ei edes ole kansan parhaaksi.

Vierailija
4/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinnanvapaus ajaa käytännössä palvelujen karsimiseen ja palvelumaksujen nostamiseen koska se on niin kallis tapa järjestää palvelut. En ymmärrä miten kokoomus, joka yleensä on huolissaan julkisten menojen kasvamisesta, juuri tässä kohtaa onkin täysin päinvastaista mieltä.

Jos palvelumaksut kohoavat, niin juuri keskituloiset kärsivät kaikkein eniten. Kaikkein pienituloisimmille saatetaan korvata palvelumaksutkin yhteiskunnan piikkiin.

Erikoissairaanhoito on tällä hetkellä todella kustannustehokkaasti hoidettu julkisella puolelle, miksi hyvä järjestelmä halutaan romuttaa?

Vierailija
5/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnanvapaus ajaa käytännössä palvelujen karsimiseen ja palvelumaksujen nostamiseen koska se on niin kallis tapa järjestää palvelut. En ymmärrä miten kokoomus, joka yleensä on huolissaan julkisten menojen kasvamisesta, juuri tässä kohtaa onkin täysin päinvastaista mieltä.

Jos palvelumaksut kohoavat, niin juuri keskituloiset kärsivät kaikkein eniten. Kaikkein pienituloisimmille saatetaan korvata palvelumaksutkin yhteiskunnan piikkiin.

Erikoissairaanhoito on tällä hetkellä todella kustannustehokkaasti hoidettu julkisella puolelle, miksi hyvä järjestelmä halutaan romuttaa?

Eihän erikoissairaanhoitoon tule valinnanvapautta kuin sen suhteen.missä itsens ähoidattaa. Maakunnallinen tms. tiimi päättää, kuka saa lonkkaleikkauksen yhteiskunnan varoin, kuka maksaa itse. Valinnanvapaus koskee vain sitä, missä perusterveydenhoidon yksikössä käy, mutta ei sieltä Eirasta pääse yhtään sen varmemmin jatkohoitoon kuin Kallion terveysasemalta, jos ei ole rahaa itse hoitonsa maksaa. Tai vakuutusta.

Vierailija
6/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä on parempi että tyhmälle massakansalle käsketään minne pitää mennä. Varakkaammat ymmärtävät miten valitaan oikein, mutta tyhmät ovat aina höynäytettävissä.

Niinpä, teitä tyhmiä kokkareiden lampaita on kyllä hämmästyttävän helppo höynäyttää! Ei voi kuin ihmetellä. Kyllä on taas huomannut, että äly ja sivistys on viher-vasemmistossa ja yksinkertaisuus ja laumasieluisuus keskusta-oikeistossa. Mutta mä tulen sivistämään teitä 😊 voidaan rupatella kivasti siinä lääkärille pääsyä odotellessa 😊 on turkismummonkin hyvä kuulla Kallion Kalen tarinoita niin oppiikin elämästä jotain.

Vierailija
7/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliitin hyödyn takia. Ettekö jo tajua, että kokoomus on aina ensisijaisesti pääomien etuja ajamassa, aina. He ja etupiirinsä hyötyvät, ja se on juuri heidän tavoitteensa.

Vierailija
8/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän erikoissairaanhoitoon tule valinnanvapautta kuin sen suhteen.missä itsens ähoidattaa. Maakunnallinen tms. tiimi päättää, kuka saa lonkkaleikkauksen yhteiskunnan varoin, kuka maksaa itse. Valinnanvapaus koskee vain sitä, missä perusterveydenhoidon yksikössä käy, mutta ei sieltä Eirasta pääse yhtään sen varmemmin jatkohoitoon kuin Kallion terveysasemalta, jos ei ole rahaa itse hoitonsa maksaa. Tai vakuutusta.

Mulle riittää ihan se, että voin tulla kamuineni sinne Eiraan kun flunssakausi iskee 😊 ja Kale saa hoidatettua kaatuilun aiheuttamat haavansa ym. Ja harvoin sitä ihminen erikoissairaanhoitoa edes tarvitsee, en minä ainakaan.

Vierailija
9/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitää sitten toimia molempiin suuntiin. Myös hoitokunnalle pitää antaa vapaus kieltäytyä palvelemasta ahnetta porvaria.

Vierailija
10/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat skenaariot on sellaisia, että jokin yksityinen toimija (esim. Terveystalo) saa alueellisen monopolin käytännössä johonkin palvelutuotantoon. Sitten ne voi ruveta hinnoittelemaan palveluita tyyliin Caruna.

Vierailija
11/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap pelkäät. Itse tulen valitsemaan yksityisen sotekeskuksen, siitä syystä, että olen asioinut yksityisellä lääkäriasemalla  noin 20 vuotta. Nyt en maksa kaikkea itse, vaan yhteiskunta maksaa osan. Välirahan laitan omasta pussista, kun tarvitsen erikoislääkäriä. Jokainen voi valita sen sotekeskuksen, joko julkinen tai yksityinen. Onko teillä pelko, että julkinen ei pärjää kilpailussa? Ilmeisesti on. Ne joutaakin lakkauttaa, tehottomat yksiköt.

Vierailija
12/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt jos yhtään alkoi tuntua et "not in my backyard" niin ehkäpä voittekin perua koko homman. Nyt kokkareet viestiä sinne eduskuntaan, että kaikki lampaat ei ehkä enää suostukaan pysymään omilla laitumillaan vaan saattavat tulla häiritsemään sitä omaa täydellistä elämää. Mua on ainakin alkanut tämä oikeiston meno ärsyttää jo siinä määrin, että todellakin sitten teen kuten haluatte ja mainostatte, että ehkäpä niiskutamme kohta samalla sohvalla 😁 toivottavasti ei kuitenkaan, sillä en minäkään sitä halua/tarvitse eli ehditte vielä vetää takaisin tämän typerän verovarojen riistomallinne!

Vierailija
13/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 12/12 totta kai saatte valita minkä tahansa sotekeskuksen. Minua ei haittaa vaikka tulee erilaisia ihmisiä lääkärikeskukseen. Nyt voi katsos köyhäkin valita.

Vierailija
14/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää ihan se, että voin tulla kamuineni sinne Eiraan kun flunssakausi iskee 😊 ja Kale saa hoidatettua kaatuilun aiheuttamat haavansa ym. Ja harvoin sitä ihminen erikoissairaanhoitoa edes tarvitsee, en minä ainakaan.

En ymmärrä ongelmaasi. Valitset palveluntuottajan, jonka palveluja käytät, kunhan muistat, että päivystystä ei nytkään järjestetä yksittäisillä terveysasemilla vaan päivystysyksiköissä. Kale menee edelleen hoidattamaan haavansa päivystykseen, perusterveydenhuollon osalta noudatetaan ajanvaraussysteemiä.

Vierailija
15/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap pelkäät. Itse tulen valitsemaan yksityisen sotekeskuksen, siitä syystä, että olen asioinut yksityisellä lääkäriasemalla  noin 20 vuotta. Nyt en maksa kaikkea itse, vaan yhteiskunta maksaa osan. Välirahan laitan omasta pussista, kun tarvitsen erikoislääkäriä. Jokainen voi valita sen sotekeskuksen, joko julkinen tai yksityinen. Onko teillä pelko, että julkinen ei pärjää kilpailussa? Ilmeisesti on. Ne joutaakin lakkauttaa, tehottomat yksiköt.

Voi pyhä yksinkertaisuus...nytkö te kokkareet itse uskotte "taikaseinään"?! Eikö kokoajan ole vohkattu valtiontalouden alijäämistä, velan kasvusta, kestävyysvajeesta ymv. ja leikkauksiakin on jouduttu tekemään eli miten tuohon em. sopii NOUSEVAT terveydenhuoltomenot??! Nytkö järkevää taloudenpitoa kutsutaan peloksi...? Entäpä kun viher-vasemmistoa syytetään aina talousosaamisen puutteesta ja "taikaseinistä" niin miten se nyt olikaan...ja tuo kilpailussa pärjääminen niin yksityisen EI tarvitse tehdä vielä voittoa kustannustehokkuuden lisäksi eli jos yhtään osaat matematiikkaa ymmärtänet kyllä.

Vierailija
16/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä pelkäät tulevaa kilpailua. Etkö tue sitä, että pienituloinen saa valita, minne menee lääkärin vastaanotolle. Yksityinen pystyy palvelemaan heti ja julkinen pistää jonottamaan. Valinnan vapaus on köyhän etu. Saatte lääkärin vastaanoton ja tarvittavat tutkimukset, labrat, hoidon saman tien.

Vierailija
17/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen jälkeen jos julkinen puoli on ensin tahallaan ajettu alas jollain alueella, voi yksityinen puoli alkaa hinnoittelemaan palvelut todella rankasti. Kyllähän jokainen ymmärtää että tässä on myös taktikoinnin mahdollisuus olemassa.

Vierailija
18/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, teitä tyhmiä kokkareiden lampaita on kyllä hämmästyttävän helppo höynäyttää! Ei voi kuin ihmetellä. Kyllä on taas huomannut, että äly ja sivistys on viher-vasemmistossa ja yksinkertaisuus ja laumasieluisuus keskusta-oikeistossa. Mutta mä tulen sivistämään teitä 😊 voidaan rupatella kivasti siinä lääkärille pääsyä odotellessa 😊 on turkismummonkin hyvä kuulla Kallion Kalen tarinoita niin oppiikin elämästä jotain.

Asiaa on tutkittukin. Vasemmistolaiset ovat yleisesti ottaen oikeistolaisia älykkäämpiä. Tässä yksi artikkeli aiheesta:

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2095549/Right-wingers-in…

Vierailija
19/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus...nytkö te kokkareet itse uskotte "taikaseinään"?! Eikö kokoajan ole vohkattu valtiontalouden alijäämistä, velan kasvusta, kestävyysvajeesta ymv. ja leikkauksiakin on jouduttu tekemään eli miten tuohon em. sopii NOUSEVAT terveydenhuoltomenot??! Nytkö järkevää taloudenpitoa kutsutaan peloksi...? Entäpä kun viher-vasemmistoa syytetään aina talousosaamisen puutteesta ja "taikaseinistä" niin miten se nyt olikaan...ja tuo kilpailussa pärjääminen niin yksityisen EI tarvitse tehdä vielä voittoa kustannustehokkuuden lisäksi eli jos yhtään osaat matematiikkaa ymmärtänet kyllä.

*siis kunnallisen palveluntuottajan ei tarvitse tehdä päälle vielä voittoa, toisin kuin yksityisten

Vierailija
20/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin saa köyhäkin valita yksityisen vaikkei olisi paksua lompakkoa. Takaan, että lääkärille pääsee ja hoito alkaa saman tien, EI KUUKAUSIEN PÄÄSTÄ. Suoraan vastaaotolle. Ei, ei ole pakko valita yksityistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi