Minä tein ihan omin päin yläluokkasafarin Westendiin.
Päällimäisenä jäi sellainen pikkujenkkilä-fiilis. Korpeen, missä näkyy hiukan vettä on rakennettu pääosin valkoisia taloja, joista on kyllä tyylikkyys tai arkkitehtuurinen arvo kaukana. Autotallit olivat tärkeässä osassa ja autot sekä mopoautot muutenkin. Myös jenkkityyliin koripalloteline piti olla autotallin nurkalla. Päällimmäinen tunne oli todellakin se, että miksi nämä ihmiset haluavat eristäytyä tänne 40 minuutin päähän kaupungista, alueelle jota en nyt mitenkään huippuluonnonkauniina pitäisi. Golfkenttiä on lähellä, ehkä se on syy.
Kommentit (16)
Lauttasaaressa on hienoja taloja, ei niinkään westendissa.
Ei kai lätkänpellaajilta voi mitään tyylitajua odottaakaan?
Siellä ei ole oikein mitään palveluita, pitää aina lähteä jonnekin asioimaan.
Teslaa teslan perään... Jos eurojaskassa lykäistäis, niin kyllä asunnon ostaisin westendistä, mutta se on eriasia muuttaisinko itse, koska kyllä sinne joku saadaan vuokralle maksamaan 5000e/kk ok-talosta.
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei ole oikein mitään palveluita, pitää aina lähteä jonnekin asioimaan.
Alepa on ja lastentarha. Saattaa lastentarhan opettajia vähän risoo, kun muksuilla haalarit maksaa enemmän kuin tarhatädin kk-palkka.
Minä tein saman täällä oulussa ja kävin Värtön ja Ranta-kastellin taloja kuikkimassa. Eipäs juuri mitään oppinut. Yhtä mauttomia sisustuksia näkyi kuin meillä rahvaillakin.
Käyn ihan huvikseni kävelemässä täällä nykyisellä asuinpaikkakunnallani (ei Espoo vaan pienempi kunta) ja olen kolunnut myös ns. hienomman väen alueen järven rannalla, eli siis olen ilmeisesti tehnyt yläluokkasafarin?
Suosittelen todelliseen yläluokkasafariin eli kävelemään Katajanokalla. Ei siellä päässä missä on uusia, vaan keskellä.
En tiedä missä aloittaja on käynyt, koska Westendistä menee keskustaan max. 15 minuuttia eikä mitään 40 minuuttia...
Katselen arvioivasti ikkunasta eräällä Rovaniemen arvostetuimmalla asuinalueelta.. hyvältä näyttää, hyvältä. Onnittelen itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein saman täällä oulussa ja kävin Värtön ja Ranta-kastellin taloja kuikkimassa. Eipäs juuri mitään oppinut. Yhtä mauttomia sisustuksia näkyi kuin meillä rahvaillakin.
Kestää pitkään tulla ns yläluokkaan kuuluvaksi, rahalla ja akateemisilla ammateilla ei sinne vielä pääse jos juuret kasvaneet torpan mailla niin kuin suurimmalla osasta suomalaisia. Tämä halutaan tietysti unohtaa.
Mikäs tässä ap: n safarissa oli niin kuin pointtina?
Kauniainen on tyylikkäämpi ja parempi.
Ap on vissiin kävellyt Helsingin keskustasta Westendiin, kun sai matkaan kulumaan 40 minuuttia.
Tervetuloa Westendiin :)! Ihan mukavaa seutua on eikä mene kuin se 15 min !!!
Westendissä ei ole mitään nähtävää. Olen käynyt useasti.