Jokavuotinen ongelma - mitä joululahjaksi isälle?
Isänpäivän voi onneksi kuitata vaikkapa leipomalla kakun tms. mutta joulua odotan aina kauhulla. Isä ei lue kirjoja, ei ole kiinnostunut mistään parfyymeistä tai koruista/kelloista, pyjamoita sille on ostettu mutta silti pukeutuu aina vanhoihin risaisiin. Katselee leffoja mutta tuolla on jo kaiken maailman sportti- ja leffakanavia tilauksessa ja hänen kaikki aikansa menee niitä katsoessa (on eläkkeellä) joten en enää mitään netflixiä tms. haluaisi hänelle tilata. Mikään kylpylä- tai ns. elämyslahjakaan ei käy, ei varmasti ilahtuisi siitä vaan ennemminkin ahdistuisi. Myöskään hierontalahjakorttia en voi ostaa kun ei pidä hieronnasta. Ei myöskään keräile mitään. Mitäs hemmettiä mä ostaisin?
Isä on vähän semmoinen vanhanaikainen "mörrimöykky" (siis kaikella rakkaudella tämän sanon) ja ei tykkää mistään "hienostelusta" kuten ravintolaillallisista yms.
Joku lahjakorttikin on niin tylsä, oon parina vuonna ostanut sille lahjaleffalippuja, ja sitten parina vuonna jonkun konjakin. Ne vaan on niin tylsiä, isä juo konjakkiakin ehkä just jouluna ja juhannuksena. Suunnilleen vuorottelen aina leffalipuilla, suklaalla ja konjakilla nyt viimeiset 10 vuotta.
Jos joulu olisi nyt niin varmaan veisin katsomaan Tuntematonta sotilasta. Siitä voisi innostuakin.
Haen nyt täällä teiltä inspistä :) muutkin saa osallistua ja kysellä jos on tiedossa joku jolle on vaikea ostaa lahjoja.
Kommentit (5)
Vie lapsenlapset vierailulle useammin. Jos ei vielä ole niin vie isäsi lomamatkalle.
Kirjoittaako yhtään? "Kirja minusta" (Stefan Ekberg) lähtee minun isälleni.
Jotain vitamiineja, D- tai C yms. Muotoilet siitä nätin "terveyspaketin".
uusi televiso, jos vanha on huono. laatukkaat kaiuttimet. ihmiset nukkuvat joka yö, niin uusi laatukas tyyny. lahjakortti hierojalle.