Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies juoruaa

Vierailija
04.11.2017 |

Eli medän työpaikalla on ongelma, esimies juoruaa muille työntekijöille toisten työntekijöiden yksityisyys asioita. Oli sitten kyse raskaudesta, sairaslomasta, irtisanomisesta, niin aina kaikki kuulee sen ennen, kyn kyseinen ihminen siitä itse kertoo. Tai haluaisi olla kertomatta. Eikö esimiehellä kuitenkin ole vaitiolovelvollisuus? Sitten ihmettelee huonoa työilmapiiriä, eikä ymmärrä katsoa peiliin koska sieltä näkisi sen kaiken draaman lähteen. Hän myös herkuttelee muiden epäonnistumisilla. Onko muilla kokemuksia tälläisestä esimiehestä, joka haluaa väkisin tuottaa muille pahaa oloa tai synnyttää kitkaa työkaverien välille?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin oma pomo. Sitten ihmettelee kun hänelle ei kerrota asioita. No ei kukaan enää halua puhua kun kaikki tietää että hän juoruaa kaiken eteenpäin. Ihmettelee myös työntekijöiden vaihtuvuutta kun porukka hakeutuu muualle töihin. Firman omistaja niin eipä ole oikein mitään tahoa mihin tuosta valitusta tekisi. Itsekin haen muita töitä. Työkaverit mukavia ja työt kyllä sujuu, mutta tuo naispaholainen vie voimat.

Vierailija
2/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisesta ja sairaslomastahan saa ja pitää kertoa muillekin työntekijöille. Niien syistä sittn taas ei saa kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kokemusta. Esimies kertoi työntekijänsä sairauden samalla kun kertoi, että tämä on sairaslomalla. Uskomatonta. Ja myös juoruaa työntekijöidensä muista henkilökohtaisista asioista.

Vierailija
4/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa työpaikkaa.

Vierailija
5/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesimiehille tämä on tyypillistä. Anna kun arvaan, että kyseessä on naisvaltainen ala ja esimies on iältään 55-60v.

Vierailija
6/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehet on monen työpaikan huonon ilmapiirin syy. Todella osui ja upposi tuo naiset ja 50+v.

Vierailija
7/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisesimiehille tämä on tyypillistä. Anna kun arvaan, että kyseessä on naisvaltainen ala ja esimies on iältään 55-60v.

Meillä miesvaltainen ala ja esimies kertoo sairaudet julki.

Vierailija
8/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruamiselle ei nyt oikeen voi mitään. Jos haluaa pitää työpaikkansa, parempi vain olla välittämättä. Työntekijän oikeudet nyt on mitä on.

Vierailija
9/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhuu kaikille saman niin on vaikea juoruilla. Tosin sitten haukutaan omista asioistaan pölpöttäväksi.

Taitavat työpaikat joissa ei ole jotain pahanpuhumisen tapaa, olla harvassa.

Ihmiset ovat niin...

Vierailija
10/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esimies kertoi "kehityskeskustelussa", että henkilö X on saikulla syystä että ja että henkilö Y on samassa tilassa. Teki mieli kysyä, että kerrotko muille, että olen ollut poissa duunista rintasyöpäleikkausten ja hoitojen vuoksi.

Ääliömäistä ymmärtämättömyytta.

Vierailija
11/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavan kuuloista.

No entäs sitten työntekijät jotka haluavat vetää kaikki mukaan johonkin omaan kahinaansa. Lopulta työpaikasta tulee suuri sotatanner jossa tulee paine valita puolensa.

Harvinaista, että kaikki kunnossa.

Itsellä yksi kokemus siitä, että pomo oli kiva minulle ja työkaverit olivat sellaisia joiden kanssa tuli juttuun.

Vierailija
12/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomisesta ja sairaslomastahan saa ja pitää kertoa muillekin työntekijöille. Niien syistä sittn taas ei saa kertoa.

Ainakin julkisella ouolella (sote) esimiehet rivät saa kertoa poissaolon syytä kuin onko se vuosilomaa tai muu poissaolo. Samoin kenenkään työsuhteeseen liittyvistä asioista ei saa sanoa mitään, esim. Irtisanomisesta. Näin on meidänkin työyhteisössämme tiedotettu taas jälleen kerran, kun uteliaat kysyivät esimiehiltä muutaman henkilän tilannetta.

Vierailija
13/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävintä, että jos se henkilö jonka kanssa pitäisi tehdä yhteistyötä on työpaikan pahin pahanpuhuja seläntakana.

Eli kanssakäymisen onnistumiseksi pitäisi mielistellä ja yhtyä haukkumiseen.

Sitten on kierot jotka on salakavalampia, esittävät humaaneja, mutta iskevät sitten takaapäin.

Vierailija
14/15 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kerro esimiehelle yhtään mitään. Saikun ilmotan pomolle, vaikka esimiehelle pitäis ilmottaa. Työsähköpostia ei ole eikä tule. Siitä esimies inisi jokaiselle, kun minä en käytä.. Sanoin että on puhelin soita siihen. Sitten se ilmotti pomolle, kun mulla ei ole duunipostia käytössä. Sit pomo pysäytti käytävällä ja kysy asiaa.. Sanoin ei ole, en tee sillä mitään. Kyllähän sä tiedät, että mä vedän sähköjohtoja ympäri helsinkiä. Mihin v#ttuun mä tarvin sähköpostia duunissa. Pomo sano, et kyl mihinkää. Siitähän se esimies sit suuttu.

Vierailija
15/15 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha keskustelu mutta kommentoin kuitenkin. Oma entinen esimies oli 50+ mies ja oikea juoruilija. Kaikki tiedot hakemuksesta ja CVstä lähtien oli työkavereiden tiedossa jo ensimmäisellä viikolla. Sairasteluista ja poissaoloista kaikki tiesi. Henkilöstökyselyn tulokset oli kaikkien tiedossa ja kun viimein pääsin työpaikasta pois, minut leimattiin varkaaksi, vaikka joka ikinen työkaveri tietää kuinka tarkka olin kaikkien tavaroiden kanssa että ovat oikein. Koskaan en ole mitään vienyt luvatta. Työkaverit veivät lähes päivittäin jotain eli varastivat. Kukaan ei kunnolla perehdyttänyt ja kun teit virheen, sait pilkkaa osaksesi ja typeriä luentoja ihan mitättömistä asioista, karjumista ja kettuilua asiakkaiden edessä. Annoin palautetta kyselyssä huonosta esimiestoiminnasta ja sen luulisi olevan ei-julkista tietoa mutta kaikki on vuodettu nimelläni ja hirvittävä herjauskampanja alkoi. Kunnianloukkauksesta on jo kyse. Pitänee tehdä poliisille ilmoitus.