Minkä ammatin valitsisit jos jokaisesta työstä saisi saman palkan?
Vassariunelma ilmeisesti on, että kaikilla olisi sama tuntipalkka riippumatta mikä on ammatti tai työpaikka. Jos tämä toteutuisi, niin mihin ammattiin opiskelisit? Vaihtoehtoina, että myös opiskelun ajalta saisi saman rahan tai että opiskelut pitäisi hoitaa nykyisenkaltaisen opintotuen avulla.
Ja mikä olet ammatiltasi nyt?
Itse olen lääkäri, mutta vaikka pidän työstäni, niin en ole ollenkaan varma että olisin valmis opiskelemaan peruskoulun jälkeen vielä 9v koulun penkillä ja lisäksi 6v työn ohessa vain jotta pääsisin erikoislääkäriksi samalla rahalla kuin 2-3v (tai ei ollenkaan) opiskellut laitosapulainen.
Jos opiskelusta maksettaisiin niin voisin harkita. Mutta en ehkä sittenkään olisi valmis ottamaan sitä vastuuta, kiirettä ja paskaa niskaan ellei sitä lainkaan rahallisesti kompensoitaisi. Voisin alkaa vaikka päiväkodin tädiksi (ei lto:ksi), sitäkin olen aika pitkään tehnyt ja tykkäsin siitäkin, leppoisaa puuhaa lääkärin hommiin verrattuna, ainakin niissä päiväkodeissa missä itse olen ollut.
Kommentit (8)
Minusta tulisi koirankouluttaja 😊
Nyt olen lasten syöpäosastolla, ihana paikka, mutta palkka ja työn vaativuus ja vastuullisuus eivät kohtaa
Tekisin saman valinnan kuin nytkin eli opettaja
MInä kertoilisin tarinoita ihmisille pienessä metsämökissä :)
Saman, koska en ole valinnut ammattia palkan perusteella.
Postinlajittelija.