Saako täällä oikeesti haukkua ihmisiä ilman pelkoa kunnianloukkauksesta??
Täällä koko ajan haukutaan julkkiksia rumiksi ja läskeiksi ja vihjaillaan vaikka mitä. Eikö teitä hävetä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni voisi ennen lähetä-painikkeen painamista miettiä miltä tuntuisi jos itsestäsi tai lapsestasi kirjoitettaisiin niin kuin itse arvostelee muita.
Aika moni julkkis voisi myös miettiä, kestääkö julkisen ammattinsa arvostelut.
Jos joku keikkuu pikineissä makkaroidensa kanssa voi pukeutua vaikka peittävämpään jos arvostelua ei kestä.
Vain elämää ketjussa syytettiin Jenni Vartiaista Jare Tiihosen seksuaalisesta ahdistelusta. Katsoin kyseisen jakson 5 kertaa enkä huomannut mitään sellaista. Kyseessä siis törkeää valehtelua vakavasta asiasta joka muutenkin paljon esillä Me too kampanjan takia.
Täyttääkö tällainen mielestänne kunnianloukkauksen kriteerit? Siis keksitty syytös vakavasta rikoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnianloukkaus on asianomistajarikos. Kuinka ilman pelkoa saat olla riippuu loukatusta.
https://www.hs.fi/paivanlehti/22082017/art-2000005334737.html
”Poliisi kertoi minulle, että he aikovat tutkia tämän vihakampanjan, halusin sitä tai en."
https://yle.fi/uutiset/3-9856245
"TS:n toimittajaan kohdistuneita kirjoituksia tutkitaan kunnianloukkauksina ja laittomina uhkauksina"
Tuossa varmaan uhkailua mukana. Siihen en ole tällä palstalla törmännyt.
Miten sen Sanna Ukkolan kiusaajalle kävi? Kiusaaja myös sai uhkauksia työnantajansa kanssa.
Minuakin hämmästyttää se, miten täällä saman aikaisesti tuomitaan koulukiusaaminen, mutta hyväksytään julkkisten kiusaaminen. Todella omituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnianloukkaus on asianomistajarikos. Kuinka ilman pelkoa saat olla riippuu loukatusta.
”Poliisi kertoi minulle, että he aikovat tutkia tämän vihakampanjan, halusin sitä tai en."
"TS:n toimittajaan kohdistuneita kirjoituksia tutkitaan kunnianloukkauksina ja laittomina uhkauksina"
Tuossa varmaan uhkailua mukana. Siihen en ole tällä palstalla törmännyt.
Kyseinen henkilö HS:ssa: ”En ole nähnyt mitään tyypillisiä tappo- tai raiskausuhkauksia. Niissä, joita olen ehtinyt tai ylipäätään halunnut lukea, on ollut uhkaavaa sävyä. On uhattu selvittää taustoja, mutta ei mitään sellaista, mitä rikostoimittajan kokemuksella pitäisin vakavasti otettavana.”
Syyttäjä ei saa nostaa syytettä laittomasta uhkauksesta, ellei asianomistaja ilmoita sitä syytteeseen pantavaksi tai ellei laittoman uhkauksentekemiseen ole käytetty hengenvaarallista välinettä taikka ellei erittäin tärkeä yleinen etu vaadi syytteen nostamista.
Syyttäjä ei saa nostaa syytettä yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä, törkeästä yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä, kunnianloukkauksesta eikä törkeästä kunnianloukkauksesta, ellei asianomistaja ilmoita rikosta syytteeseen pantavaksi. Valtakunnansyyttäjä voi kuitenkin antaa määräyksen syytteen nostamisesta, jos rikos on tapahtunut joukkotiedotusvälinettä käyttäen ja erittäin tärkeä yleinen etu vaatii syytteen nostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni voisi ennen lähetä-painikkeen painamista miettiä miltä tuntuisi jos itsestäsi tai lapsestasi kirjoitettaisiin niin kuin itse arvostelee muita.
Aika moni julkkis voisi myös miettiä, kestääkö julkisen ammattinsa arvostelut.
Jos joku keikkuu pikineissä makkaroidensa kanssa voi pukeutua vaikka peittävämpään jos arvostelua ei kestä.
Miksi niitä makkaroita pitäisi ylipäätänsä arvostella? On mitä on. Ja miksi pitäs peitellä jos ihminen käy esim uimassa?
Vierailija kirjoitti:
Täällä entiset koulukiusaajat jatkaa valitsemallaan tiellä.
On täälä iha oikeita ja nykysiä yläastelaisia.lukiolaisia ja amislaisia, koulukiusaajia ja kiusattuja siis alaikäsiä ja rikosvastuuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin hämmästyttää se, miten täällä saman aikaisesti tuomitaan koulukiusaaminen, mutta hyväksytään julkkisten kiusaaminen. Todella omituista.
Julkkiksetko kiusaantuvat tällä palstalla näitä kommentteja lukiessaan? Julkkikset eivät tule,enpuskea lukuunottamatta,tälle palstalle ja vaikka tulisivatkin, niin julkkiksina ovat "laillisisa" mammojen juoruilun kohteita. Jos esiintyy tv:ssä rahasta ja antaa hastatteluja ja kotinäytöksiä lehdissä niin voi odottaa pääsevänsä mammakommenttiin, tää on mielipidepalsta!
Tämä palsta on kyllä ihan yleinen naurun ja vitsailun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerron etten pidä jostakin julkisuuden henkilöstä (joka on itse valinnut työn jossa on julkisuudessa), niin eikö se ole enemmänkin mielipide kun kunnianloukkaus?
Totta kai saat sanoa, ettet pidä. Muttet saa sanoa: koska läski pedofiili äidinnussija tms. (ellei hän sitten juuri raiskannut äitiään)
Mutta onko tämä äiti alaikäinen,kun puhutaan pedofiilistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkkiksetko kiusaantuvat tällä palstalla näitä kommentteja lukiessaan? Julkkikset eivät tule,enpuskea lukuunottamatta,tälle palstalle ja vaikka tulisivatkin, niin julkkiksina ovat "laillisisa" mammojen juoruilun kohteita. Jos esiintyy tv:ssä rahasta ja antaa hastatteluja ja kotinäytöksiä lehdissä niin voi odottaa pääsevänsä mammakommenttiin, tää on mielipidepalsta!
Kiusaaminen mielestäsi ok, jos se tapahtuu kiusatun selän takana? Saako lastasi kiusata, jos lapsi ei itse huomaa sitä kiusaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerron etten pidä jostakin julkisuuden henkilöstä (joka on itse valinnut työn jossa on julkisuudessa), niin eikö se ole enemmänkin mielipide kun kunnianloukkaus?
Totta kai saat sanoa, ettet pidä. Muttet saa sanoa: koska läski pedofiili äidinnussija tms. (ellei hän sitten juuri raiskannut äitiään)
Mutta onko tämä äiti alaikäinen,kun puhutaan pedofiilistä?
Tarkoitin molempia esimerkissäni, sekä pedofiili, että äidinnussija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä entiset koulukiusaajat jatkaa valitsemallaan tiellä.
Kyllä ne tuntuu olevan koulukiusattuja, jotka täällä mesovat. Mikä kertoo, etteivät aiheetta aikoinaan joutuneet kiusatuiksi..
Joten julkkiksiakin saa kiusata, koska jos eivät antaisi aihetta, ei heitä pilkattaisi?
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntuvat kuvittelevan, että täällä voi sanoa mitä vain ilman tuomiota. Tosiasiassa poliisi saa pienellä vaivalla selville kirjoittajan henkilöllisyyden. Edes tor-verkko ei ole aukoton.
Joku isompi tiedustelupalvelu voi ehkä saada -nähtyään tuhottomasti aikaa ja vaivaa- tor -käyttäjän ip:n.
Eli: jonkun suomalaisen b-luokan julkkiksen takia ei ehkä ihan moiseen vaivaan ryhdytä.
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntuvat kuvittelevan, että täällä voi sanoa mitä vain ilman tuomiota. Tosiasiassa poliisi saa pienellä vaivalla selville kirjoittajan henkilöllisyyden. Edes tor-verkko ei ole aukoton.
Siksipä ne tappouhkaukset lähtevätkin jokaikinen kerta.
Mitenkäs sen Jänitskinin juttu etenee? Arvelin aina siinä olevan hyvän ennakkotapauksen, koska näyttää siltä, että poliisin resursseja ei juuri säästellä.
Saa, mutta maahanmuutosta ei saa puhua
Vierailija kirjoitti:
Kynnys tutkinnalle on niin korkealla että en usko täällä olleen sen ylittäneitä juttuja. En minä ainakaan ole sellaisia nähnyt, en tosin lue kuin itseäni kiinnostavat säikeet ja mode siivoaa mahdolliset ylilyönnit nopeasti. Esimerkiksi suomi24-keskusteluissa oli ainakin takavuosina kaikenlaista törkyä henkilökohtaisista uhkauksista alkaen ja vain aniharva niistä ylitti poliisin tutkintakynnyksen.
Toisaalta pitää huomata se että kovatkin sanat jostakin julkisuuden henkilöstä ovat sallittuja mikäli ne ovat totta.
Kunnianloukkaus on eri juttu kuin sen sanominen että "hirveä ihminen tuo xx". Jos kohde tekee ilmoituksen niin poliisi saattaa katsoa onko aihetta tutkia enemmän. Aina ei tutkita todellakaan kaikkea mitä kansalainen itse haluaisi tutkittavan, vaikka olisi rikos tapahtunut, esim pyörävarkaus. Kaikkeen ei ole resursseja. Joten kyllä, netissä saa lain mukaan esittää julkisuuden henkilöistä mielipiteitä jos haluaa. Jos loukkaa kunniaa, ei sekään useimmiten johda mihinkään, mutta se on laitonta.