Mitä mieltä ihmisistä, jotka haluavat kahviin maitoa, vaikka eivät voi juoda maitoa?
Siinä on kyllä tyhmyyden kruunun kirkkain timantti kiillotettu oikein vimpan päälle, sanon minä.
Jos oikeasti kuuluu siihen 0,05 % väestöstä, jolla on joku vakava maitoallergia, eikö voi juoda kahvia ilman maitoa?
Kommentit (16)
No eipä sullakaan varmasti se älykkyys ole vahvin puoli
1. Maitoallergia on eri asia kuin laktoosi-intoleranssi
2. Laktoosi-intolerantikko sietää pieniä määriä maitoa. Ennen laktoosittomia tuotteita käytettiin paljon vähälaktoosisia tuotteita juuri siksi.
3. Tämä Provo on kivikautinen, voisi luulla lukevansa paikallislehden keskustelupalstaa 1998
Väitän aika sata varmasti, että vakavasti maitoallerginen juo kahvinsa mustana.
Mun pojalla on vakava maitoallergia, ei kestä tippaakaan maitoa, pikku tipasta tulee nokkosrokko ja hengenahdistus. Hän ei koskaan pysty maitoa käyttämään.
Itse olen vaan tavallisesti allerginen, ja aikuisena ihmisenä toki itse kärsin seuraukset jos joskus sorrun käyttämään. Mulla ei ole niin paha allergia että sairaalaan joutuisin, enkä siten aiheuta muille haittaa tai kuluja käytökselläni.
Oikea vastaus tähän kysymykseen tällä kertaa tänä vuonna: psykopaatti juo kahvinsa mustana, mutta se joka laittaa kahviinsa maitoa ei ole psykopaatti. Tämän voi tarkistaa jostain iltalehdestä.
Vierailija kirjoitti:
Väitän aika sata varmasti, että vakavasti maitoallerginen juo kahvinsa mustana.
Mä joisin jollain soija tai kauramaidolla jos olisin maitoallerginen
Allergiat voi kovalla tahdonvoimalla vaimentaa hetkellisesti. Ravintola-alalla sen huomaa erityisesti näin pikkujouluaikaan, kun firmojen porukat tulevat päivälliselle. Allergikoille valmistetaan ennakkoilmoituksen mukaan erikoisannokset ja muille on buffet. Ja kas kummaa, aina se buffet hupenee laskettua nopeammin ja niitä allergikkoannoksia jää syömättä. "Kun se buffetruoka näytti niin hyvältä!"
Minulla on erityislapsi sekä olen itse erityismamma, enkä voi oman diagnoosini mukaan juoda maitoa. Ulkomailla voin kyllä juoda maitoa. Sekä testeissä, jos on tiedä minkä maan maitoa juon tai en tiedä että juon maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Allergiat voi kovalla tahdonvoimalla vaimentaa hetkellisesti. Ravintola-alalla sen huomaa erityisesti näin pikkujouluaikaan, kun firmojen porukat tulevat päivälliselle. Allergikoille valmistetaan ennakkoilmoituksen mukaan erikoisannokset ja muille on buffet. Ja kas kummaa, aina se buffet hupenee laskettua nopeammin ja niitä allergikkoannoksia jää syömättä. "Kun se buffetruoka näytti niin hyvältä!"
Sillä, joka jokunen vuosi sitten kuoli baarissa juotuaan vahingossa maitoa sisältänyttä juomaa, ei vissiin sitten ollut tarpeeksi tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä, joka jokunen vuosi sitten kuoli baarissa juotuaan vahingossa maitoa sisältänyttä juomaa, ei vissiin sitten ollut tarpeeksi tahtoa.
Ihmisiä kuolee mielen sairauksiin päivittäin.
No minä olen tällainen. En ole vakavasti maitoallerginen, vaan lievästi laktoosi-intolerantti. En siis juo laktoosillista maitoa normaalisti koska en halua ripulia ja "pierutautia", mutta tilkka kahvissa ei aiheuta mulla vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ne joiden allergioista on ilmoitettu, eivät tulleet edes paikalle tai syöneet mitään "kun ei näytä syötävältä". Jos buffet hupenee oletettua nopeammin, voi hyvin olla että yksinkertaisesti laskette liian alakanttiin normaalien ihmisten syömisen. Ei tarvi olla kuin pari isoruokaisempaa miestä, jotka vetävät kolmen annoksen verran.
Oon muuten joskus maistanut parin vegaanikaverin annoksia pikkujouluissa. Oli aika hirveetä settiä. Kuitenkin näiden kavereiden omissa juhlissa on sekasyöjänkin mielestä hyvät ruuat ja kasvisravintoloissa. Että ehkä ne teidän 'allergia-annokset' on vaan niin pahoja, ettei edes allergiset syö, vaan on mieluummin nestelinjalla tai lähtee kotiin (syömään).
En juo maitoa, en ole juonut 30 vuoteen kun en pidä sen mausta. Laitan sitä kuitenkin lorauksen kahviin kun se tekee kahvista jotenkin pehmeämmän makuisen, musta kahvi ei maistu suussani hyvältä. Ei ole laktoosi-intoleranssia tai mitään muutakaan. Mutta tykkään kahvista maitotilkalla, en maidosta pelkilteen. Kas näin ( ja tällaisia kuin minä on varmaan monta muutakin )
Mun maha menee sekaisin maitotuotteista, en ole testauttanut mistä johtuu. Kahvissa käytän kauramaitoa, mutta jos sitä ei ole saatavilla, niin tavallista. So what?
En märkään voi juoda maitoa mut kahviin laitan. Ei kyl on allergiaa tai ees laktoosivammaa, en vaan muuten voi....ällöttää