Lapsen kanssa samassa hoidossa ollut pikkulapsi kuoli verenmyrkytykseen, leviää pisaratartuntana
Tuttuni kertoi, että tämä lapsen kuoleman aiheuttanut bakteeri leviää pisaratartuntana ja tätä bakteeria kantaa vain muutama (noin 10henkilöä) Suomessa.
Kertokaa terveydenhuollon asiantuntijat mikä tälläinen bakteeri on joka leviää pisaratartuntana ja aiheuttaa verenmyrkytyksen?
Kommentit (13)
Mitä jos ensin ottaisit selvää, mikä on verenmyrkytys.
Nyt on taas semmosta faktaa, että suosittelen ilman muuta eristämään lapset kotiin ettei nyt vaan sattuis mitään.
Ei sellaista ole, joka leviäisi pisaratartuntana ja aiheuttaisi pian tartunnan jälkeen verenmyrkytyksen. Verenmyrkytyksen itsessään voi aiheuttaa oikeastaan mikä bakteeri vain, mutta niiden pitää päästä ensin verenkiertoon, mikä taas vaatii lähinnä sen, että tulehdusta (esim tulehtunut hammas) ei hoideta. Lisätietoa googlaamalla sepsis.
Voisit kysyä joltakin ammattilaiselta?
Googletin kyllä. Lapsen lähisukulainen kertoi tämän ylempänä kirjoittamani minulle ja menehtyneen lapsen perhe rokotettiin tämän vuoksi heti. Menehtynyt lapsi oli siis terve ja oireet muistutti flunssaa ja sitten tuli mustia täpliä.
Jotain silmätulehdusta nyt kuulemma leviää pisaratartuntana. Kehtaisko laittaa uimalasit bussiin?
ölfösdköf kirjoitti:
Googletin kyllä. Lapsen lähisukulainen kertoi tämän ylempänä kirjoittamani minulle ja menehtyneen lapsen perhe rokotettiin tämän vuoksi heti. Menehtynyt lapsi oli siis terve ja oireet muistutti flunssaa ja sitten tuli mustia täpliä.
Olisiko meningiitti? Tai kenties pneumokokki kerran lapsi rokotettiin heti. Tummat täplät iholla ovat kai petekkioita eli vetenpurkautumia, jotka ovat yleisiä aivokalvontulehduksessa. Tartunta on mahdollinen, mutta epätodennäköinen.
Taitaa olla meningokokki, kun lueskelin. Hakekaahan lapsellenne rokote. Voi tarttua kenestä vaan hoidossa, kun on tosiaan oireettomia kantajia olemassa.
Vierailija kirjoitti:
ölfösdköf kirjoitti:
Olisiko meningiitti? Tai kenties pneumokokki kerran lapsi rokotettiin heti. Tummat täplät iholla ovat kai petekkioita eli vetenpurkautumia, jotka ovat yleisiä aivokalvontulehduksessa. Tartunta on mahdollinen, mutta epätodennäköinen.
Tai siis perhe rokotettiin, ei lapsi.
Mun tutuntun tun kumminkaiman sisarpuoli KUULEMMA sai HIVin saunanlauteista...
Tää apn juttu kuuluu samaan kategoriaan 😂
Se on kyllä totta, että pääkaupunkiseudulla liikkuu ärhäkkä silmätulehdus.
Sen estämiseenkin riittää huolellinen käsienpesu ulkoa tullesta, hanskojen käyttö ja turha silmien räplääminen pesemättömin käsin...
Höpö höpö.