Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luomiväri käsimatkatavaroissa, onko neste?

Vierailija
02.11.2017 |

Eli luokitellaanko luomiväri (siis kuiva, puuterimainen sellainen) nesteeksi lentokentällä? Finavian sivuilla sanotaan luomiväristä, että voi ottaa mukaan siihen litran läpinäkyvään pussiin. Sitten taas esim. puuterista ei sanota, että pitäisi mahduttaa tuohon pussiin, vaan voi ottaa mukaan joko käsimatkatavaroihin tai ruumaan?

Mutta siis lasketaanko luomiväri tosiaan nesteeksi (okei, kyllähän sitä levitetään kasvoille...), ja pitääkö sen mahtua siis siihen litran pussukkaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita varmuuden vuoksi. Kyllähän niitä siihen litran pussiin aika monta tuotetta mahtuu. Mulla oli kyllä kiinteä luomiväri finnairin lennolla ihan irrallaan.

Vierailija
2/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nestettä kuiva puuterimainen luomiväri. Haloo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei olekaan, mutta lentokenttähenkilökunnan mielestä/ohjeistuksen mukaan usein on. Mun puuteripaketteja ja muita meikkejä on kyllä syynätty, jos eivät ole olleet nestepussissa ja huomautettu, että siellä pitäisi olla. Siitä lähtien olen ne sinne pakannut, vaikka kaikki normaalit koulun käyneet kyllä ymmärtävät, ettei se ole neste.

Vierailija
4/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haloo vaan sinnekin :D sitä mä just mietin, että miksi finavian sivuilla kuitenkin neuvotaan luomiväri laittamaan siihen pussiin?!

Vierailija
5/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teet niinkuin sivuilla käsketään. Jos se on alle 100 ml tuote niin sinne vaan pussiin. Ja niitä saa siellä olla useita tuotteita.

Vierailija
6/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuteri ei ole neste. Lennän aika paljon, enkä ole koskaan laittanut mitään luomiväriä tai puuteria nestepussiin. Eikä ole tullut sanottua mitään tarkastuksessa.

Meikkipussini on käsilaukussani, ja oletan että joku olisi sanonut puutereista jos ne kuuluisivat nestepussiin.

Vierailija
7/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo vaan sinnekin :D sitä mä just mietin, että miksi finavian sivuilla kuitenkin neuvotaan luomiväri laittamaan siihen pussiin?!

Koska luomivärejä on myös nestemäisiä. Tavallinen puuterimainen luomiväri ei ole neste.

Vierailija
8/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuteri ei ole neste. Lennän aika paljon, enkä ole koskaan laittanut mitään luomiväriä tai puuteria nestepussiin. Eikä ole tullut sanottua mitään tarkastuksessa.

Meikkipussini on käsilaukussani, ja oletan että joku olisi sanonut puutereista jos ne kuuluisivat nestepussiin.

No mulle on sitten sattunut joku vähän virkaintoisempi tapaus.

Vierailija
9/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tässä voi olla hieman vaikea soveltaa arkijärkeä, kun huulipunakin lasketaan lennolla nesteeksi.

Olikohan se niin, että "kaikki mitä voi levittää"?

Vierailija
10/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä myös se, että huulipuna ei ole neste, huulikiilto on.

Vierailija
11/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäiset luomivärit ovat ihan oma asia erikseen!

Vierailija
12/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle on sitten sattunut joku vähän virkaintoisempi tapaus.

Joo niitä intojlijia näkee välillä. Kokeneempia turvatarkastajia ei välitä luomiväristä.

Mutta voihan matkustaja aina kysyä millä perusteella puuteri/luomiväri on _neste_ jos turvatarkastaja on erittäin innokas.

Vierailija
13/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille, taidan laittaa kuivat, puuterimaiset luomivärit ihan meikkipussiin vain sutien kanssa. En siis pakkaa siihen litran pussiin...nopsaan täyttyy tuo litran pussi meinaan kaikista selkeästi nesteistä. Ja siis käsimatkatavaroilla olen vain reissuun lähdössä, en laita ruumaan mitään. Kotimaanlento vielä kyseessä, niin jospa ovat löyhempiä...

-ap

Vierailija
14/14 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monta kertaa unohtanut huulikiillon käsilaukkuun, eikä kukaan ole sanonut mitään.

Varmaan joku mies laatinut noi säännöt...

Lääkkeitä taas ei tarvitse laittaa siihen pussiin, eipä ketään ole kiinnostanut mun simätipatkaan ikinä.