Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ja appi eron jälkeen

Apap
02.11.2017 |

Miten on oikeasti mahdollista, että eron tullessa anoppi ja appiukko suhtautuvat kuin suureenkiin viholliseen? Ollaan siis juuri erottu pitkästä avioliitosta, useampi lapsikin. Eivät voi enää tulla kylään mun luo tapaamaan lapsia, kahville, normaalisti tervehtimään.

Aikaisemmin oli heihin todella hyvät välit, reissattiin anopin kanssa ja harrastettiin kulttuuria. Vietettiin aikaa ja juhlia yhdessä. Nyt yhtä äkkiä entisestä miniästä on eron myötä tullut ihan kamala ihminen. En oletakaan mitään kutsuja juhliin tai heille tärkeisiin tapahtumiin, lapset menevät ilman muuta isänsä kanssa. Mutta että kuin sormia napsauttamalla olen tullut heidän (ja heidän mielestä poikansa) viholliseksi. Entinen mieheni ei tosin noin ajattele, hän kanssaan saamme hoidettu lasten kuviot hyvin keskenään.

Enkä ole tunkemassa mitenkään heidän elämään, mutta kyllä nyt herra isä pitäisi mielestäni jonkinlaiset käytöstavat olla eikä keksiä ihan mitä sattuu.

Miten isovanhemmille on niin vaikeaa hyväksyä lapsensa ero ja varsinkaan nähdä siinä omassa yli nelikymppisessä kullanupussa mitään vikaa??

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apap kirjoitti:

Näinhän siinä taisi käydä. Mies hakee sympatiaa tietysti omalta puoleltaan ja kertoilee mitä kertoilee. 

Esimerkiksi nyt yhtä äkkiä haluaisikin aina extemporee lapsia luokseen silloin kuin isovanhemmat haluaa, vaikka alunperin halusi tehdä toisenlaisen sopimuksen. 

Mun mielestä kyse on siitä, että koska meillä on exän kanssa yhteisiä lapsia ja isovanhemmat lapsille rakkaita, kyllä heidän pitäisi minun kanssa ainakin puheväleissä olla. Lapset ihmettelivät, kun hain heitä mummolasta, että miksi mummo ei tullut ollenkaan näkyville, kun äiti tuli.. Mummi piileskeli "muissa hommissa". Ihan lapsellista touhua oikeasti. 

Eikö se ole vain hyvä asia, että lapset tapaa isäänsä ja isovanhempiaan enemmän kuin on sovittu?

Vierailija
22/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apap kirjoitti:

Näinhän siinä taisi käydä. Mies hakee sympatiaa tietysti omalta puoleltaan ja kertoilee mitä kertoilee. 

Esimerkiksi nyt yhtä äkkiä haluaisikin aina extemporee lapsia luokseen silloin kuin isovanhemmat haluaa, vaikka alunperin halusi tehdä toisenlaisen sopimuksen. 

Mun mielestä kyse on siitä, että koska meillä on exän kanssa yhteisiä lapsia ja isovanhemmat lapsille rakkaita, kyllä heidän pitäisi minun kanssa ainakin puheväleissä olla. Lapset ihmettelivät, kun hain heitä mummolasta, että miksi mummo ei tullut ollenkaan näkyville, kun äiti tuli.. Mummi piileskeli "muissa hommissa". Ihan lapsellista touhua oikeasti. 

Hei nyt et mene sinne enää! Ton selvemmäksi ei enää voi tehdä ettet ole tervetullut anopin kotiin. En tiedä onko vika mummissa vai sinussa mutta järki käteen ja tästä lähtien annat exäsi hoitaa lasten viennit ja tuonnit mummolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten he on tehnyt sulle selväksi että olet heidän mielestä suuri vihollinen ja kamala ihminen? Ja miksi haluaisit olla vielä tekemisissä ihmisten kanssa jotka ovat haukkunneet sinua noin?

Tämä tässä nyt ihmetyttää, että miten tämä tulee esille, kun missään tekemissä ei kuitenkaan olla. Voisko tässä nyt olla vähän kolmannen käden tietoa, esim. lasten isä liiottelee isovanhempien puiheita?

Vierailija
24/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse olla heidän kanssaan väkisin tekemisissä, mutta he ovat olleet mukavia ihmisiä ja ollaan viihdytty toistemme seurassa. Ja kyllähän meitä lapset yhdistää, koska he tulevat varmasti olemaan heillä minunkin vuorollani. 

Ihmettelen vain sitä miksi yhtä äkkiä asiat kääntyvät aivan päälaelleen. Ja kun joku kysyi, miksi haluan olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka haukkuvat minua, eivät he aina ole käyttäytyneet noin. He ovat olleet mukavia ihmisiä. Miksi heidän pitää katkaista kokonaan välinsä minuun, jos eroan heidän pojastaan? Tai ilman muuta voi katkaista, mutta kyllähän sitä voisi normaalisti käyttäytyä. 

Vierailija
25/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apap kirjoitti:

En tarvitse olla heidän kanssaan väkisin tekemisissä, mutta he ovat olleet mukavia ihmisiä ja ollaan viihdytty toistemme seurassa. Ja kyllähän meitä lapset yhdistää, koska he tulevat varmasti olemaan heillä minunkin vuorollani. 

Ihmettelen vain sitä miksi yhtä äkkiä asiat kääntyvät aivan päälaelleen. Ja kun joku kysyi, miksi haluan olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka haukkuvat minua, eivät he aina ole käyttäytyneet noin. He ovat olleet mukavia ihmisiä. Miksi heidän pitää katkaista kokonaan välinsä minuun, jos eroan heidän pojastaan? Tai ilman muuta voi katkaista, mutta kyllähän sitä voisi normaalisti käyttäytyä. 

Lakkaa ihmettelemästä. Et voi kuitenkaan  asialle mitään. Ja voihan se olla, että asia korjaantuu kuin aikaa vähän kuluu.

Vierailija
26/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apap kirjoitti:

Missä se ex-appi oli?

Vierailija
27/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kysymyksiä sun pitää kysyä niiltä itseltään. Meiltä on turha odottaa vastausta. Ei voida tietää.

Vierailija
28/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apap kirjoitti:

Ehkä sinä koet, että hän piileskeli ja hän koki että tilanteessa pärjätään ilman mitään poskisuudelmia kun kyseessä oli pelkkä nouto.

Vierailija
29/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla omaa sukua ja ystäviä elämässäsi kun kaipaat noin ex appivanhempiasi?

Vierailija
30/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apap kirjoitti:

Mitä tervetuloa seremonioita kyseinen tilanne olisi vaatinut? Lapsille on tuossa tilanteessa helppo sanoa, että mummilla oli nyt jotain muuta.

Vierailija
31/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apap kirjoitti:

Ehkä sinä koet, että hän piileskeli ja hän koki että tilanteessa pärjätään ilman mitään poskisuudelmia kun kyseessä oli pelkkä nouto.

No kyllä nyt jokainen täyspäinen käy edes moikat huikkaamassa jos ei ole jotain hampaankolossa. Aivan selvästi anoppi halusi käytöksellään osottaa että you are not welcome anymore!

Vierailija
32/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut muiden kommenttia, mutta omalla kohdallani ei ole kyse muusta kuin pettymyksen käsittelystä etten nyt halua nähdä edes omaa lastani vähään aikaan.

Erossa menettää muutkin kuin vain eroavat eli omalla kohdallani ne tulevasuun unelmat rikkoutui.

Tiedän olevani itsekäs monen mielestä, mutta oikeus jokaisella käsitellä tunteensa kuin parhaiten osaa.