Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakegurut! onko Orion hyvä sijoituskohde?

Vierailija
02.11.2017 |

Nyt olis 'halpa' osake. Mitä mieltä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Patentit vanhentuneet ja esimerkiksi katiapiinista voi tulla niskaan samat vastuut kuin jenkeissä. Erityisesti off-label myynti unettomuuden hoitoon voi tuottaa kalliin laskun.

Vierailija
2/3 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, olen ankkuroitunut paljon alemmalle hintatasolle. Enimmät Orionit olen ostanut 15-20€ välimaastossa ja minun mielessä Orion on edelleen sellainen tylsä ja turvallinen osake. Muistan kesällä kauhistelleeni sitä tolkutonta arvostustasoa ja omasta salkusta tein alle 1000€ verovapaat myynnit myymällä Orionia. Syksyllä ostelin niitä jo halvemmalla takaisin, mutta siitäkin on tultu 5€ alas. Osinkotuotto alkaa olla jo melko kohtuullinen, mutta en osaa yhtään arvioida mikä Orionin osingonmaksukyky tulevaisuudessa on. 

Elisa on toinen osake, jossa olen ankkuroitunut jonnekin 15 euron tasolle. Minun mielissäni Elisa on tylsä osake jossa ei tapahdu mitään ja joka maksaa 15€ ja maksaa kohtuullista osinkoa. Tuntuu ihan hullulta, että siitä maksetaan jo 35€. Mutta tätä se ankkuroituminen tarkoittaa, jämähdetään siihen hintaan millä on joskus ostettu eikä katsota että tulos ja osinko ovat nousseet ja korkoympäristö muuttunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Patentit vanhentuneet ja esimerkiksi katiapiinista voi tulla niskaan samat vastuut kuin jenkeissä. Erityisesti off-label myynti unettomuuden hoitoon voi tuottaa kalliin laskun.

Toisaalta tuotekehityksessä on tällä hetkellä pari erittäin lupaavaa lääkettä, joten pitkällä tähtäimellä todennäköisesti hyvä sijoitus. Nopeaa nousua on turha odottaa.

Jenkkien ketiapiinikeissi vaatisi Jenkkien lainsäädännön. Suomessa tuollaiset keissit eivät onnistu. Tietysti heijastevaikutuksia voi tulla, jos jutut johtavat Jenkeissä korvauksiin.

En aio myydä Orionin lappujani pois omasta salkustani. Turhaa panikointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme