Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan uskaltaa tehdä lapsia? Hirveästi riskejä

Vierailija
01.11.2017 |

Entäs jos siitä tulee joku kusipääkokkeli, persesuomalainen, punaniska, hihhuli tai muu vastenmielinen tyyppi? Uusiakaan ei voi tehdä enää siinä iässä ja vanhoista ei pääse eroon. Suuri riski, että 20 vuotta elämästä menee hukkaan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n maailmankuva viittaa vahvaan traumatisoitumiseen. Traumaterapia saattaisi olla avuksi. Hyvinvoiva ihminen ei lähtökohtaisesti koe, että elämä ei ole elämisen arvoista, kärsimyksistä huolimatta.

Vierailija
42/48 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme sairaus- ja kuolemakeskustelu tästä on kehittynyt? Riskit liittyvät, että lapsi saattaa äänestä jotain kokkeileita, kepua, persuja tms. paskapäitä, mikä on iso riski jota on mahdoton estää 100% varmuudella. Jos noin kävisi, niin siinä menisi 20 vuotta elämästä hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lasten tekemiseen liittyy riskejä eikä se elämänpolku kuulu kaikille. Äidin ja isän täytyy olla suht vankkaa tekoa niin fyysisesti kuin psyykkisesti, täytyy olla vähän sosiaalisemman puoleinen (että pystyy kestämään toisten jatkuvaakin läsnäoloa, hoitamaan lapsen kerhot, koulut ja vanhempainillat, mahdolliset harrastuspiirit) eli ei voi vain viettää aikaansa yksinäisyydessä, täytyy olla puuhanainen ja puuhamies edes hiukan, hoitaa lapsiperheen pyöritykset ja mahdolliset urat siihen päälle.

Ei ole herkkien, heikkojen ja kovin ujojen juttu. Hiukan pitää olla "niskavuoren emäntä" tyyppinen nainen jos sille polulle kääntyy.

Amen! Olen itse sellainen herkkä nainen, hauraskin ja ujo. Ihailen oman sukuni niskavuorelaisia naisia, vaikkei minusta itsestäni tullutkaan sellainen. 

Vierailija
44/48 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset keskittyvät elämässä riskeihin, kyynisyyteen ja synkkyyteen. Toiset mahdollisuuksiin ja elämän hyviin puoliin.

Vierailija
45/48 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lasten tekemiseen liittyy riskejä eikä se elämänpolku kuulu kaikille. Äidin ja isän täytyy olla suht vankkaa tekoa niin fyysisesti kuin psyykkisesti, täytyy olla vähän sosiaalisemman puoleinen (että pystyy kestämään toisten jatkuvaakin läsnäoloa, hoitamaan lapsen kerhot, koulut ja vanhempainillat, mahdolliset harrastuspiirit) eli ei voi vain viettää aikaansa yksinäisyydessä, täytyy olla puuhanainen ja puuhamies edes hiukan, hoitaa lapsiperheen pyöritykset ja mahdolliset urat siihen päälle.

Ei ole herkkien, heikkojen ja kovin ujojen juttu. Hiukan pitää olla "niskavuoren emäntä" tyyppinen nainen jos sille polulle kääntyy.

Amen! Olen itse sellainen herkkä nainen, hauraskin ja ujo. Ihailen oman sukuni niskavuorelaisia naisia, vaikkei minusta itsestäni tullutkaan sellainen. 

Minä taas kiitän onneani siitä, että omat vanhempani eivät ole niskavuorelaisia.

Vierailija
46/48 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että ymmärrät, ettei sinunkaltaisesi kannatakaan lisääntyä. Jätä vaan niille normaaleille ja paremmin pärjääville.

Minusta kyllä tuntuu että nykyään sikiää vaan ryhmä, joka ei ymmärrä maailmanmenosta yhtään mitään. Sen takia maailmakin on hukkumassa tähän ihmismäärään. Ollaan niin itsekkäitä. Monet vapaaehtoisesti lapsettomiksi jäävät ymmärtävät millaiseen maailmaan lapsensa synnyttäisi ja jättävät sen tekemättä. En usko hetkeäkään että tulevaisuudessa Suomessa on enää edes näin hyvät oltavat mitä nyt. Väistämättäkin jokin suuri katastrofi uhkaa koko maailmaa seuraavan 50 vuoden aikana.

Vierailija
47/48 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vanhempia haittaa se, että heidän lapsensa tulee kärsimään ja kuolemaan? Vai eikö sitä tarvitse ajatella, kun itse ei todennäköisesti ole lapsen kuolemaa enää näkemässä? Tätä olen aina ihmetellyt.

Ei. Elämässä on aina monia puolia, hyviä ja huonoja. Vähän sama kuin pelkäisi virheitä niin paljon, että jättäisi koko elämänsä kokonaan elämättä. Olisi kotona neljän seinän sisällä tekemättä mitään mitä oikeasti haluaisi vain siksi, ettei tulisi virheitä. Huonot puolet kannattaa suhteuttaa hyviin puoliin ja erityisesti siihen, mitä oikeasti haluaa elämältä. Jos ei oikeasti halua lapsia, silloin ei niitä kannata hankkia. Jos taas haluaa lapsia, silloin kannattaa niitä hankkia. 

Eihän tuo ole ollenkaan sama asia. Jos hankit lapsen, pakotat maailmaan ihmisen, joka ei ole ollenkaan päättänyt syntyä, ja altistat hänet kaikelle sille kärsimykselle, jota elämään väistämättä kuuluu. Jos et hanki, ei ole ketään, joka voisi harmitella sitä, ettei päässyt syntymään.

Lapsen hankkiminen on aina moraalisesti väärin, eikä se liity mitenkään siihen, haluaako lapsia vai ei.

Moralismi tässä(kin) asiassa on hyödytöntä. Hankkikoon lapsia, joka haluaa hankkia. Lapsi palaa aikanaan autuaaseen olemattomuuteen. Elämä on vain lyhyt väläys ikuisuuteen verrattuna.

Vierailija
48/48 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topikin tarkoitus ei muuten ollut syytellä ketään lasten tekemisestä. Ihmettelen vaan miten kukaan uskaltaa riskeistä huolimatta.