Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastatko hiihtoa? Olenko ainoa joka ei mielellään hiihdä?

Vierailija
01.11.2017 |

Tai oikeastaan tykkään kyllä hiihtää mutta mieluiten yksin omassa rauhassa. En ole kovin hyvä siinä ja tykkää omaa tahtia hiihtää perinteisellä tyylillä, en mielellää kenenkään seurassa (en halua hidastaa toisen matkaa). Miksi se on mulla niin hidasta ja hankalaa? Koen olevani ihan ok kuntoinen ja olen hoikka. Aina veren maku suussa hiihdän, mietin onko välineet huonot , toki voi olla ettö tekniikassa vika, en ole kovin kova ollut hiihtämään koskaan. Muita?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiihtänyt viimeksi ylä-asteen seitsemännellä luokalla. Nyt olen 40+. Ei, hiihto ei ole mun juttu, vaikka "kaikki" sitä tuntuvat harrastavankin.

Vierailija
2/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihan heti keksi vastenmielisempää hommaa kuin hiihtäminen. Inhoan syvästi hiihtämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hiihtäminen armeijan jälkeen on tapahtunut hissillä ylös ja suksilla alas -metodilla.

Hiihto on ihan perseestä.

Sen sijaan siirtyminen suksilla rauhantahtiin esim. laavulle makkaran paistoon vois olla mageeta. Mutta sehän ei siis olekaan "hiihtoa".

Vierailija
4/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran on tullut hiihdetty nykyään vähän vähemmä.

T kirvesmiemi

Vierailija
5/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäminen on mukavaa, kun on hyvä kunto , osaa tekniikan ja osaa pukea oikeanlaisia vaatteita :) todella tehokasta.

Vierailija
6/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän profiilin sukset vie kyllä nautinnon hiihtämisestä. Muutamia vuosia sitten aloitin pitkän tauon jälkeen maastohiihdon (erähiihtoa olen harrastanut lapsesta asti) ikivanhoilla suksilla ja se oli ihan kamalaa. Ystäväni suositteli hakemaan eräästä asiantuntevasta liikkeestä ammattilaisen valitsemat sukset testiin ja oli kyllä niin eri fiilis hiihtää ja suksi kulki.

Vierailija
7/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta harkinnassa aloittaa. Viimeksi hiihtänyt ala-asteella.

Nyt olisi sopivia maastoja lähellä.

Lähinnä ajattelin retkeilyhenkistä sivakointia, termari ja kamera mukaan.

Tai ehkä lumikenkäily sopisi mulle paremmin.

Vierailija
8/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko viimeisimmästä hiihtokerrasta sellaiset 25-30 vuotta? Ei ole suunnitelmissa aloittaa harrastusta uudelleen, eipä siihen kyllä täällä Turun seudulla hirveästi mahdollisuuksiakaan ole.

Vierailija
9/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutten pysty ymmärtämään miten kukaan hiihtää vapaaehtoisesti?

Vierailija
10/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan tottakai! En ole mikään nykyajan pullamössö

Vierailija
11/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viha-rakkaussuhde hiihtoon. Tulee yläasteen liikuntatunnit, mieleen ja itse voidellut sukset. Toisaalta nyt aikuisen se on kivaakin ollut, mutta en kestä ylämäkiä, pidän loivista alamäistä. Harmikseni  lähilatuni isossa mäessä kaadun joka kerta. Jos voisi rauhassa hissukseen tasaista, vaikka järvenjäätä pitkin (jos jäälle uskaltautuisin), hiidellä..aurinkoisella säällä, eikä tuulisi/sataisi.

Vierailija
12/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tykkäsin hiihdosta mutta into loppui ala-asteella. Huono liikunnanopettaja, epäsopivat hiihtovälineet ja ei minkäänlaista voitelua... Muistan koulun liikuntatunneilta että sukset lipsui koko ajan ja monot narisivat.

Kävin viime talvena (20v edellisestä hiihtokerrasta) testaamassa sopivilla välineillä. Ei ollut yhtään niin kamalaa kuin muistin, kävin yhteensä 3 kertaa. Edelleenkään ei kuulu lempiharrastuksiin enkä aio hankkia omia välineitä mutta voin taas parin vuoden kuluttua testata jos tykkäisin enemmän. :)

Vierailija
13/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäminen on tylsää... . Hyvää kuntoliikuntaa se on mutta tylsää.

Vierailija
14/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmät hiihtävät.

Vierailija
15/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdän aina kun on aikaa ja keliä. Semmoista sopivaa matkavauhtia että vähän hiki tulee. Hiihtäminen on oikein mukavaa ja tehokasta liikuntaa.

Vierailija
16/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nykyään hiihdosta vain erittäin hitaalla vauhdilla. T Ex-kilpahiihtäjä

Vierailija
17/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, järven jäällä on kiva hiihellä.

Vierailija
18/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan olen innostunut hiihtämisestä vasta viimevuosien aikana kun on ollut juttua laturaivoavista vahoista kurpista. Harmikseni en ole kyllä tavannut vielä yhtään, mutta annas olla kun ensimmäinen kurttujooseppi tulee minua huitomaan sauvoillaan niin hakkaan ensin sauvat paskaksi ja sen perään heitän sen kurttuläjän suksineen ladun viereen hankeen.

Vierailija
19/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän liikunnasta ja urheilusta monessa eri muodossa, mutta hiihtämään minua ei saa. Viimeksi hiihdin väkipakolla vajaa kymmenen vuotta sitten, kun opetin lapsiani hiihtämään. Sain kouluaikoina traumat, kun oli niin huonot välineet. Sukset eivät luistaneet tai sitten lipsuivat.

Vierailija
20/21 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä ja siis en tykkää hiihdosta se on ahdistavaa kun pitäisi olla jotenkin tosi hyvä siinä kun kaikki harrastavat sitä ja olen myös ihan ok kuntoinem ylipainoa kylläkin on mut joo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme