Tuttipullojen pesu
Ostin uuden astianpesukoneen, jossa oli erikseen hygieniapesuohjelma tuttipulloille. Meille oli esikoinen tulossa, joten tämä kuulosti tosi fiksulta tavalta helpottaa omaa arkea.
Mutta. Kone ei saa pestyä pulloja täysin puhtaiksi ja niihin jää maitokerros sisälle. Huoltomies on jo kertaalleen käynyt katsomassa, tuloksetta, ja koneen myynyt liike on sitä mieltä, että tuttipullot on vaikea puhdistaa koska
- niiden suuaukko on niin pieni ettei vesi päse kunnolla sisälle
- muovi on vaikeaa saada kunnolla koneessa puhtaaksi
Kiukuttaa, kun kone nimen omaan myytiin tuttipullo-ohjelmalla.
Miten muut? Puhdistuuko pullot koneessa vai pesettekö käsin?
Ps. Tiedän neuvolan viralliset suositukset. Meillle on sanottu neuvolassa , että konepesu ok ja desinfioimme sen jälkeen vielä Philipsin omalla laitteella mikrossa.
Kommentit (8)
No jospa odotatte, että se vauva syntyy ja katsotte, että minkä verran tuttipulloille on edes tarvetta. Vai tiedätkö jo etukäteen ettet aio imettää, että pulloruokinnalla mennään? Koska mulla ainakin jäi pullot käyttämättä, kun vauva söikin vain rinnasta ja sitten myöhemmin siirtyikin suoraan nokkamukiin. Jos pulloruokinta on vain satunnaista, esim. välillä isä antaa pullosta, niin tuskin on kovin rankkaa pestä käsin 1-3 pulloa päivässä. Mutta tietysti periaatteesta, pitäisihän laitteen toimia luvatulla tavalla.
Vauva on siis jo syntynyt ja pulloja menee kymmenkunta päivässä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vauva on siis jo syntynyt ja pulloja menee kymmenkunta päivässä tällä hetkellä.
Ok, no sitten tuo tiskikoneen toiminto olisi varmasti tarpeen. Hölmöä, että myydään tuollaisella ominaisuudella, mutta sitten se ei toimikaan odotetusti. Jos kokeilette ostaa isosuisempia tuttipulloja? Jospa ne puhdistuisi paremmin?
Pitääkö kaikkeen olla erilliset laitteet? Itse pesin käsin ja desinfioin kiehuvassa vedessä vesikattilassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kaikkeen olla erilliset laitteet? Itse pesin käsin ja desinfioin kiehuvassa vedessä vesikattilassa.
Jos taloudessa on atianpesukone (jonka pitäisi erikseen mainittuna pestä pullot), miksi pitäisi pestä käsin?
Jos kotona on pesukone, jossa on esim. erillinen farkkujen pesuohjelma, pesisitkö farkut silti käsin?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut vain haluavat helpottaa arkeaan erilaisilla laitteilla. Meillä ainakin tulee tiskiä runsaasti, niin ei viitsisi vielä pulloja erikseen rassailla ja keitellä.
Katso, millä kohdalla pesuvarressa on vedentulosuuttimet ja laita pullot sille kohdalle eli kehälle. Nykykoneet eivät pese kunnolla yläkorin (tai keskikorin) nurkissa olevia astioita. Konepesua helpottaa myös jos huutelee pullot heti käytön jälkeen, vastike on semmoista saneerauslaastia että tarttuu mihin vain.
Tämä on näiden EU:n viherpiipertäjien ansiota, astiat ja vaatteet eivät puhdistu, pesuaika on kohtuuton, autojen akut hyytyvät kun niitä ei laturit lataa jne, jne.
Anyone?