Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3224)
Big Brother 2019 official
Mitä mieltä olette uusista kilpailijoista? Se veela on ainakin kamala tyrkky, tissit tiskissä heti ekana iltana. Ja se Barry, risat silmälasit ja kajalilla piirretty arpi otsassa, vähänkö naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Big Brother 2019 official
Mitä mieltä olette uusista kilpailijoista? Se veela on ainakin kamala tyrkky, tissit tiskissä heti ekana iltana. Ja se Barry, risat silmälasit ja kajalilla piirretty arpi otsassa, vähänkö naurettavaa.
Toi että puolet elää jästien tapaan ja puolet saa taikoa on ainakin jo niiiin nähty jako.
Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisina pidettyjä taikoja ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisina pidettyjä taikoja ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria.
En ole tehnyt porttiavainta sen jälkeen, kun Tylyahon sijaan päädyttiin koko perhe appivanhempien makuuhuoneeseen kesken... krhmmm... aikuisten leikkien.
Vierailija kirjoitti:
Kuolonsyöjät, uhka vai mahdollisuus?
Uudessa dokumentissa soluttaudutaan moderneihin kuolonsyöjäpiireihin ja vertaillaan uuskuolonsyöjien aatteita ja tavoitteita Vol... hänen joka jääköön nimeämättä kannattajiin. Lisäksi dokumentissa haastatellaan useita entisiä kuolonsyöjiä jotka ovat luopuneet aatteestaan sekä taikahistorian dosenttia joka on kirjoittanut useammankin kirjan kuolonsyöjistä ja Vo... hänen joka jääkööt nimeämättä valta-ajasta.
Ohjelma kuuluu Rita Luodikon dokumenttiprojektiin.
Eih.
Ollaan joka kerta väärillä jäljillä kun kuolonsyöjiin liitetetään sanoja kuin "mahdollisuus" tai "yhteiseksi hyväksi"... Joka kerta nousee mieleen ajatus, että koskas lähtisi maasta, sillä viime kerralla en tajunnut tehda sitä ajoissa kun luotin ministeriöön:(
moikka jästit ja velhot
haluaisin ostaa jostain kohtuullisella hinnalla hp kirjoja en kuitenkaan tarkoita itse sarjaa vain niitä loitsu kirjoja ja muita vastaavia olen jo ostanut ebaysta yhden
- advence potion making kirjan
jos joku tietää mistä saman kaltaisia löytyy niin olisi kivaa jos joku jakaa tiedon mulle
- terv. ginny w.
Tämä on elämäni hienoin päivä.
Elämän tehtäväni on täytetty ja voin kuolla onnellisena tämän päivän jälkeen.
Tiedättekö, minusta todella tuntuu, että olen tehnyt osani velhomaailman hyväksi!
Olen ymmärtänyt elämän tarkoituksesta jotain...
Niin no sanoinkuvaamattoman kaunista.
Enkä voi väittää, etteikö tämä oisi ollut välillä uskomattoman rankkaa, mutta tein sen.
Eli minulla on kahdeksan (8) tytärtä, viikonloppuna meni nuorimmainenkin naimisiin hyvään ja puhdasveriseen avioliittoon.
No tottakai meni, kyllä minun tyttäreni tietävät mikä on oikein mutta..
Olihan siinä uskomaton työ hoitaa, kasvattaa, vahtia ja ohjata kahdeksan noitaa pysymään puhdasverisellä tiellä.
Jos haluatte kysyä miten onnistuin tässä kasvatustyössä niin kysykää vain.
Äidinrakkauden mittari on mielestäni siinä, tuleeko perheeseen verenpettureita vai.
Katsonkin onnistuneeni kasvattajana niin hyvin, että voin neuvoa mielelläni muita.
Myös onnitteluja otetaan tyynellä arvokkuudella vastaan.
ginny w kirjoitti:
moikka jästit ja velhot
haluaisin ostaa jostain kohtuullisella hinnalla hp kirjoja en kuitenkaan tarkoita itse sarjaa vain niitä loitsu kirjoja ja muita vastaavia olen jo ostanut ebaysta yhden
- advence potion making kirjan
jos joku tietää mistä saman kaltaisia löytyy niin olisi kivaa jos joku jakaa tiedon mulle
- terv. ginny w.
Kokeile www.saila&imupaperi.com
Omituisin/hauskin/surullisin/traagisin mörkö mitä tiedät kenelläkään olevan sekä taustatarina (jos tiedät sen)?
Vierailija kirjoitti:
Omituisin/hauskin/surullisin/traagisin mörkö mitä tiedät kenelläkään olevan sekä taustatarina (jos tiedät sen)?
Tuon pelon taustoista en tiedä, mutta miksi h*tossa Remus Lupin pelkäsi täysikuuta?????
Päivän profeetasta lainausta:
Huomenna alkaa klo 22.00 Rita Luodikon uusi hormiverkko show!
Ohjelman nimenä on: Totuus ja vain totuus, olipa se kuinka raadollinen tahansa!
Tässä jännittävässä ohjelmassa tulee joka jaksossa uusi miniä/anoppi pari juomaan (oikeaksi todistettua) totuusjuomaa ja vastailemaan sitten perhetaustoihin perehtyneen Rita L:n kysymyksiin!
Huomenna tosiaan alkavaa ensi jaksoa on jo kuvailtu riipaisevan jännittäväksi, sillä Rita L. paljastaa sen verran, että vaikea kysymys anopille: "rikkoo perhesuhteita ja aiheuttaa monenmoista draamaa. Totuus kuitenkin vapauttaa, vai riittääkö sekään enää vapauttamaan tätä perhettä?!"
*linkki*
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman nimenä on: Totuus ja vain totuus, olipa se kuinka raadollinen tahansa!Tässä jännittävässä ohjelmassa tulee joka jaksossa uusi miniä/anoppi pari juomaan (oikeaksi todistettua) totuusjuomaa ja vastailemaan sitten perhetaustoihin perehtyneen Rita L:n kysymyksiin!
Huomenna tosiaan alkavaa ensi jaksoa on jo kuvailtu riipaisevan jännittäväksi, sillä Rita L. paljastaa sen verran, että vaikea kysymys anopille: "rikkoo perhesuhteita ja aiheuttaa monenmoista draamaa. Totuus kuitenkin vapauttaa, vai riittääkö sekään enää vapauttamaan tätä perhettä?!"
*linkki*
Ei voi olla totta! Nautin tästä:) Ei ole ikinä ennen tullut kirjoitettua yhtä nopeasti ja yhtä innostuneesti kirjettä mihinkään kuin tuohon ilmoittautumisen lomakkeeseen! Ai että, nyt saa anoppi sitä mitä tilasi, koston hetki on tullut:):)
Meillä siis on tilanne se, että avioiduttuani tapasin vasta appivanhemmat. Ja minä TIEDÄN, että anoppi on (jonka näin siis "virallisesti" vasta häidemme jälkeen) on sama nainen joka oli sotarikollinen ysärillä. Olin meinaan tiedät-kyllä-kenen perustamalla jästien työleirillä lapsena. Ja anoppi OLI siellä kuolonsyöjänä/vartijana!
Kuitenkin mikään viranomaistaho/perhepiiri/sukulaiset eivät ole minua vuosien mittaan uskoneet sillä anoppi sai keploteltua itsensä jotenkin irti niistä touhuista sodan jälkeen:( Ja eihän "niin herttainen nainen sellaista tekisi".. Paskat se mikään herttainen oli, umpihullu kuolonsyöjä joka nautti kiduttamisesta se oli!!
Jahka päästään tuohon ohjelmaan ja Rita Luodiko alkaa kysellä sodanaikaisista asioista... Ja jos anoppi kieltäytyy saan kuitenkin avattua esim miehen silmiä sille, miksen minä itse tai lapset käy äitinsä luona! Tulen saamaan uskomattoman lyömäaseen mm: "onkohan jollain jotain salattavaa, vai miksei oman maineen puhdistus kiinnosta hä?" kommentin lukuisista variaatioista!
Nautin jo NIIN paljon etukäteen, koston eeppinen hetki on tullut.. Saan anopin joko azkabaniin tai vähintäänkin leimattua koko suvun silmissä pelkuriksi, jolla tosiaan saattaa olla jotain salattavaa!
Asiallinen keskusteluketju taikamaailman syvälle sisäänrakennetusta rasismista joka vain julkisesti kielletään 2019 OFFICIAL!!!!!
Kyllä tuo kotitonttujen vapautusliike on menossa aivan överiksi. Meillä on kotitonttu, sitä kohdellaan hyvin ja se ei koskaan ole suostunut ottamaan vastaan palkkaa/vapaata. Pitää niitä nöyryyttävinä ja sanaa "vaatteet" se pelkää kuollakseen. Kuitenkin tuo s.y.l.k.y-yhdistyksen porukka pitää meitäkin silmällä, ovat oikeasti sekopäistä porukkaa:(
Muita samassa tilanteessa olevia?
Katsottiin puolison kanssa jästien elokuva "batman" eli lepakkomies. Odotin aluksi että se on jonkinmoinen animaagi mutta se olikin joku outo rikas tyyppi joka tykkäsi pitää päällään nahkavaatteita. Yksi sedistämme on vähän samanlainen kun se tykkää pukeutua kissaksi mutta ei siitä sen enempää.
Muuten leffa oli aika vauhdikas ja tavaraa ja taloja räjähteli ja hajosi sekä aina kun päähenkilö pysähtyi niin seurasi nyrkkitappelu. Onko jästien elämä tosiaan noin väkivaltaista?
Leffan toinen pääosanesittäjä oli jokeri, eli myös mies jolla oli aika pahasti huulipunat levitetty pitkin poskia eli mahtoiko kyseessä olla rakkaustarina näiden kahden välillä? Tosin jästien rakkaus näyttää olevan kuin jättien rakkaus että siinä tanner tömisee ja heikompien on syytä pysyä poissa alta. Sen verran isoa tuhoa nämä kaksi saivat aikaan aina tavatessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman nimenä on: Totuus ja vain totuus, olipa se kuinka raadollinen tahansa!Tässä jännittävässä ohjelmassa tulee joka jaksossa uusi miniä/anoppi pari juomaan (oikeaksi todistettua) totuusjuomaa ja vastailemaan sitten perhetaustoihin perehtyneen Rita L:n kysymyksiin!
*linkki*
Ei voi olla totta! Nautin tästä:) Ei ole ikinä ennen tullut kirjoitettua yhtä nopeasti ja yhtä innostuneesti kirjettä mihinkään kuin tuohon ilmoittautumisen lomakkeeseen! Ai että, nyt saa anoppi sitä mitä tilasi, koston hetki on tullut:):)
Meillä siis on tilanne se, että avioiduttuani tapasin vasta appivanhemmat. Ja minä TIEDÄN, että anoppi on (jonka näin siis "virallisesti" vasta häidemme jälkeen) on sama nainen joka oli sotarikollinen ysärillä. Olin meinaan tiedät-kyllä-kenen perustamalla jästien työleirillä lapsena. Ja anoppi OLI siellä kuolonsyöjänä/vartijana!
Kuitenkin mikään viranomaistaho/perhepiiri/sukulaiset eivät ole minua vuosien mittaan uskoneet sillä anoppi sai keploteltua itsensä jotenkin irti niistä touhuista sodan jälkeen:( Ja eihän "niin herttainen nainen sellaista tekisi".. Paskat se mikään herttainen oli, umpihullu kuolonsyöjä joka nautti kiduttamisesta se oli!!
Jahka päästään tuohon ohjelmaan ja Rita Luodiko alkaa kysellä sodanaikaisista asioista... Ja jos anoppi kieltäytyy saan kuitenkin avattua esim miehen silmiä sille, miksen minä itse tai lapset käy äitinsä luona! Tulen saamaan uskomattoman lyömäaseen mm: "onkohan jollain jotain salattavaa, vai miksei oman maineen puhdistus kiinnosta hä?" kommentin lukuisista variaatioista!
Nautin jo NIIN paljon etukäteen, koston eeppinen hetki on tullut.. Saan anopin joko azkabaniin tai vähintäänkin leimattua koko suvun silmissä pelkuriksi, jolla tosiaan saattaa olla jotain salattavaa!
Mahtaako rita itsekään haluta muistella tuota aikaa. Rita nimittäin oli itse kummallisen hiljaa pitkään hänen jota ei tässä nimetä paluun jälkeen kunnes sitten lopulta kirjoitti jutun potterin kertomuksista. Senkin saivartelijaan eikä päivän profeettaan.
Ensitreffit viistokujalla 2019 OFFICIAL!
Onko palstalla muita, jotka olivat samaan aikaan tylypahkassa Pimeyden Lordin ja Mestarimme kanssa? Muisteluketju!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon pelon taustoista en tiedä, mutta miksi h*tossa Remus Lupin pelkäsi täysikuuta?????
No, oman lapseni mörkö on ehkä se surullisin MUTTA kyllä me yritettiin miehen kanssa oikeasti...
Eli meillä on kolme jo aikuista lasta joista yksi on surkki.
Tuo surkki tytär tuli aikoinaan lähetettyä jästien maailmaan joskus 11 ikäisenä, kun kaikki toivo oli mennyttä.
Se vain oli (ainakin silloin) se helpoin ratkaisu ja mieskin painosti ja oli kaksi muutakin lasta joita piti ajatella ja...
No, yhteydenpito vähän niinkuin jäi tyyliin muutamaan kertaan vuodessa ja lopulta hiipui siitäkin lähes olemattomaksi..
No, viime sukujuhlissa vintillä salaa lymyillyt mörkö sattui karkaamaan.
Tuo surkki tytär, no hänen mörkönsä olikin minä ja mieheni, eli vanhempansa..
Silloin hävetti ja jotenkin kadutti, mutta miten niitä välejä enää korjaa kun lapsi on yli keski-ikäinen onkin ihan toinen juttu:(
Poikasi tykkää heilutella patonkia messuhallissa?