Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3223)
Selestina Taigor tulee konsertoimaan jouluna Tylyahoon ! Liput tulevat myyntiin jo huomenna ! nyt noidat lippukaupoille !
Tarvitsemme uuden postipöllön, vanha ei ole enää luotettava. Mitä pöllöä suosittelette?
Harkinnassa on ollut sekä tunturipöllö, että huuhkaja, mutta ovatko liian hitaita ?
Anopin muotokuva valittaa lastenkasvatuksestani!
Vierailija kirjoitti:
Metamorfimaagi-vaimo ei hävitä läskejään! Eroanko?
Terveisiä vaimollesi: you go witch!
Mitä joululahjaksi 16 vuotiaalle tytölle? Ainoa toive, jonka on esittänyt on uudet velhoshakkinappulat, mutta jotain kivaa muutakin olisi hyvä antaa? mites te muut noidat? mitä lapselle lahjaksi? vinkkejä kehiin
Vierailija kirjoitti:
oletko ajatellut ottaa anopin muotokuvan pois seinältä? vai onko anoppi ollut niin kamala, että on loitsinut ikitarttumistaian tauluun?
Lähetin kermakaljoissani räyhääjän exälleni. Kyllä nolottaa. Kellekään muulle käynyt näin?
Kuinka monta kotitonttua arvon palstalaisilla on? Meillä on vain yksi, joka riittää varsin mainiosti, mutta esim. naapurilla on kuusi , eikä kuulemma riitä? Mihin ihmeeseen kukaan voi tarvita noin montaa tonttua?
Onko ihan ok, jos takavarikoin iltaisin teininoitani luudan, ettei pääse tapailemaan velhopoikia? Mielestäni 16v. on liian nuori seurustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kotitonttua arvon palstalaisilla on? Meillä on vain yksi, joka riittää varsin mainiosti, mutta esim. naapurilla on kuusi , eikä kuulemma riitä? Mihin ihmeeseen kukaan voi tarvita noin montaa tonttua?
Tienaan 1000 kaljuunaa kuukaudessa ja ministeriössä korkealla paikalla työskentelevä mieheni tuplasti enemmän. Aika WT meininki, jos on vain yksi kotitonttu. Meillä on neljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 1000 kaljuunaa kuukaudessa ja ministeriössä korkealla paikalla työskentelevä mieheni tuplasti enemmän. Aika WT meininki, jos on vain yksi kotitonttu. Meillä on neljä.
Siis tienaan huomattavasti enemmän, kuin sinä ja miehesi yhteensä, mutta silti koen, että yksi tonttu riittää. Toki omat kotitalousloitsuni ovat niin vahvat, että kun käytän esimerkiksi kuuraannu loitsua omassa kosissani, niin naapurin talo siivoutuu myös. Mutta ilmeisesti siis heikkotasoisemmat taikojat tarvitsevat monta tonttua tekemään helpot kotityöt. Naapurin rouvan kotitaloustaiat ovat kyllä aika onnettomat
-Mitä mieltä velhoista, jotka eivät osaa suojeliusloitsua?
-Tunnetko ketään, joka olisi käyttänyt Avada Kedavraa?
Taas vaaratilanne Tylypahkassa! Koska taikaministeriö puuttuu asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko ajatellut ottaa anopin muotokuvan pois seinältä? vai onko anoppi ollut niin kamala, että on loitsinut ikitarttumistaian tauluun?
Laittaisin eteen joko paksun verhon tai laudoituksen. Ehkä molemmat.
Niihin lautoihin voisi ehkä kiinnittää jonkun kivemman kuvan.
Olen ollut tylypahkassa opettajana, haluatko kysyä jotain?
Auttakaa äkkiä! Lähetin poikaystävälleni tarkoitetun lemmenviestin pöllöpostina vahingossa pomolleni. Saako pöllön kutsuttua takaisin?!?
Anoppi suuttui, kun korjasin hänen laittamaansa ruokaa. Seuraavan kerran taion sanattomasti! Jahka pääsen pois Pyhästä Mungosta. Kasvoni ovat jo melkein normaalit.
Apua, mitä pitää tehdä? 2v poika sai käsiinsä isänsä taikasauvan ja kun yritin saada sitä häneltä pois, niin poika tökkäsi sillä minun tukkaani ja sanoi jotain omalla lapsenkielellään. Nyt minun tukkani vaihtaa väriä kerran tunnissa, vaikka olemme miehen kanssa yrittäneet saada sen loppumaan vaikka millä eri keinoilla, niin se ei lopu. Mieheni jopa leikkasi minulta tukan kokonaan irti ja taikoi tilalle uuden, mutta sekin jatkaa värin vaihtamista ja minun pitäisi lähteä kauppaan, mutta en kehtaa lähteä sinne tukka violettina, joka vaihtaa parhaillaan väriään keltaiseen!
Sitten meitä huolestuttaa toinen poikamme, joka on 8kk vanha, sillä hänellä on joskus kasvoillaan pelottava ilme, hän tuijottaa oudosti eteensä ja hänen jokelluksensa kuulostaa todella erikoiselta. Mieheni veli on töissä Taikaministeriössä ja kun hän oli käymässä luonamme, niin hän sanoi, että poika puhuu selvästi lapsenomaista kärmeskieltä. Annoimme pojalle kuvan käärmeestä, josta hän innostui, rupesi hihkumaan, sihisi, syljeskeli ja huitoi innossaan käärmettä kohti. Nyt hän on viime päivinä ruvennut kaiken lisäksi hokemaan jatkuvasti sanaa "Käämme" eli käärmettä hän ilmeisesti tarkoittaa. Pojalle kaikki vähänkin käärmeeltä muistuttava on ehdottomasti käärme ja jokainen eläinkin on hänestä käärme.
Kuinka vanhalle lapselle mielestänne voi hankkia oman postipöllön? Meillä 8v tyttö haluaisi omaa pöllöä joululahjaksi ja on luvannut hoitaa sen ihan itse, mutta onko hän tarpeeksi vanha huolehtimaan itse pöllöstä? Miehen mielestä tytölle sopisi paremmin joku helppohoitoisempi lemmikki, kuten puhpallura, mutta minä pelkään, että 3v poika voi vahingossa satuttaa sitä.
Metamorfimaagi-vaimo ei hävitä läskejään! Eroanko?